Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, December 24, 2009

UMNO PEMBELA MELAYU...!!!!

بسم الله الرحمن الرحيم

umNO BELA MELAYU LAGIIIIII..

Siapa tak kenal Lemang Seladang jika melalui jalan gopeng ke Ipoh.Lemang yang terletak berhampiran Limau bali Tambun kini hanya tinggal runtuhan. Peniaga ,melayu menjual makanan tradisi melayu...berjaya menaikkan nama makanan melayu..akhirnya musnah ditangan kerajaan yang kmononnya membela melayu... ia sebahagian dari rangkaian cerita malang peniaga melayu sejak rampasan kuasa kerajaan KUDETA Zamry... itu pun masih ada yang menaruh kasih pada perjuangan melayu umNO.... - anaksengat


ANJANG HALIM menunjukkan gerai Lemang Seladang miliknya yang dirobohkan MBI di Taman Soon Choon, Ipoh semalam.

IPOH - Kelazatan lemang Seladang mungkin tidak dapat dirasai lagi oleh orang ramai khususnya penduduk bandar raya ini apabila gerai yang sudah bertapak di Taman Soon Choon di sini lebih 20 tahun lalu, dirobohkan Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) semalam. Pengusahanya, Anjang Halim Md. Saman, 57, mendakwa, gerai lemangnya telah dirobohkan MBI pada pukul 8 pagi tanpa sebarang notis pemberitahuan.

"Walaupun gerai lemang saya dibina di atas rizab jalan tetapi ia tidak mengganggu lalu lintas malah saya telah mendapat kebenaran daripada Jabatan Kerja Raya (JKR) Perak.

"Saya ikut semua syarat ditetapkan JKR Perak. Lagi pun saya telah berniaga di sini sejak 20 tahun lalu, kenapa sekarang baru hendak dirobohkan," katanya ketika ditemui di tapak gerainya yang telah diroboh.

Lemang Seladang terkenal di bandar raya ini kerana keenakannya dan menjadi pilihan bukan sahaja penduduk tempatan tetapi juga pelancong asing seperti Hong Kong, Australia dan Singapura. Artis Hollywood, Jodie Foster juga pernah singgah di gerainya untuk menikmati lemang semasa dia melakukan penggambaran filem Anna and The King di bandar raya ini pada tahun 1999. (sumber kosmo)


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

7 comments:

Majlis Bandaraya Ipoh Babi said...

Yang anjang p sokong PAS buat apa? "Zamry kuti" suruh kami robohkan, so kami robohkan laa. Kami ni jalankan tugas je. Kalau "zamri kuti" suruh kami makan tahi pun kami makan jugak...

Unknown said...

Assalamualaikum,,
salam sahabat,,ada award untuk sahabat sila ambil bila berkenan,,mksh

Unknown said...

Salam Bujang. UMNO bukan sahaja pembela Melayu, tetapi juga pemelihara atau penjaga harta rakyat. Kalau kami tak jaga harta dengan baik, sudah tentu bukan 2 biji sahaja enjin jet yang hilang, tetapi mungkin lebih daripada itu. Kami berjaya mengelakkan kecurian yang lebih banyak" kata setiausaha senjata sulit UMNO.

Unknown said...

Gangunan runtuh satu rahmat bagi Umno terengganu,mari kita sama-sama doa agar lebih banyak bangunan runtuh di terengganu,
kalau rumah MB dia runtuh pun Alhamdulullah...

zulrockerz said...

buah cempedak di luar pagar, ambil galah tolong jolokkan... tolong sambung.. hehehe..

Anonymous said...

sambungan pantun zulrockerz,

stadium gong badak dah runtuh bergegar,
deris jusuh peduli ape perut dah kenyang.

ape komen??
alahas30

Anonymous said...

ye...klau kite benci UMNO tu...
jgan lah smpai mendoakan yg tak baek..
itu bukan lah ajaran ikutan RASULULLAH..