Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, June 19, 2009

BECAREFUL... kalau yang dah kene tu pergi cepat2 chekup dengan doktor..




Rahsia teh RM4 sedap semacam
Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin
anbia@hmetro. com.my


KUALA LUMPUR: Kelazatan dan nikmat luar biasa hidangan ‘teh lalok’ yang disajikan sebuah restoran mamak kepada pelanggan akhirnya membongkar resipi sulit pemiliknya yang mencampurkan pil khayal kodein dalam bancuhan teh agar pelanggan ketagih dan datang ke restorannya setiap hari.

Penemuan ‘teh gian’ berkenaan yang dicampur pil ubat batuk menyebabkan kebanyakan pelanggan restoran itu terutama golongan remaja kemaruk minum teh berkenaan saban hari walaupun terpaksa membayar RM4 bagi secawan teh.

Bagaimanapun kegiatan itu berjaya dipatahkan selepas sepasukan pegawai penguat kuasa Farmasi Kementerian Kesihatan menjalankan risikan bagi mengenal pasti pembekal pil khayal itu kepada pemilik restoran berkenaan.

Sumber penguat kuasa farmasi berkata, berdasarkan siasatan, pihaknya mendapati pemilik premis menjual teh berkenaan memperoleh bekalan pil kodein itu dari farmasi berdaftar di Petaling Jaya.

0 comments: