Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, April 15, 2009

PM: SMS ugut bukan dari pejabat MB

Jimadie Shah Othman | Apr 14, 09 5:23pm
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menafikan SMS ugutan yang diterima ADUN BN yang memulaukan sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu pagi tadi, dihantar oleh pejabat Menteri Besar, Datuk Ahmad Said.

"Mereka dapat SMS (ugutan), tetapi SMS itu tidak berpunca dari pejabat menteri besar. Jadi tidak ada kesahihan SMS yang dihantar (itu).

"Jadi, saya minta mereka ini, semua hadir ke persidangan dewan seperti biasa," katanya dalam sidang media di Putrajaya hari ini.

Beliau mengulas tindakan sepuluh ADUN Barisan Nasional (BN) memulaukan DUN Terengganu hari ini selepas beberapa orang daripada mereka menerima ugutan malam tadi - dispekulasikan berhubung usul undi tidak percaya terhadap Ahmad.

Mengulas lanjut keadaan politik di Terengganu ketika ini, Najib menjelaskan keadaan 'tekanan' di negeri itu "bukanlah sesuatu yang luar biasa" dan "boleh diuruskan".

Perdana menteri juga mengakui telah berhubung dengan Ahmad dan dimaklumkan bahawa tiada usaha menukar menteri besar di negeri itu.

Sementara itu, Najib juga diminta menjelaskan lanjut mengenai aspek semakan ISA yang dirancangnya.

Katanya, beliau tidak boleh mengumumkannya terlebih dahulu sebelum berbincang lanjut dengan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammudin Hussein yang baru dilantiknya.

Ditanya tentang dengan ugutan MIC hendak menarik diri daripada kabinet kerana tidak puas hati dengan komposisinya, Najib menyifatkan perkara itu merupakan satu "pandangan sahaja".

Beliau juga berkata akan menjelaskan lanjut konsep "Satu Malaysia" yang menurutnya tidak sama dengan konsep "Malaysian Malaysia".

"Saya akan terangkan kepada kabinet esok. Saya akan terangkan kepada pengarang-pengarang (media) nanti apa yang saya maksudkan," katanya.

0 comments: