Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, April 12, 2009

80,000 HANTU MENGUNDI

Baru balik dari hospital. Tengok mak sakit. Masa kat hospital tadi tgh duduk termenung kat kereta, datang seorang lelaki india. Dia pun tgh boring agaknya. Mula2 cerita biasa2 jer. Biasa la just tnya kerja, tempat tinggal dan tujuan dtg ke hospital ni. Rupanya dia ni doktor kat sini.

Entah mcmana tanpa sedar, cerita beralih ke arah politik di malaysia sekarang ni. Dalam banyak2 yg dia cerita, ada satu perkara baru yg menarik perhatian aku. Dia bagi tahu aku sebelum PRU12, kerajaan telah menyerapkan seramai 80,000 orang rakyat indonesia untuk jadi askar wataniah. Bermakna automatik dia org dapat status kerakyatan malaysia. Kaedahnya askar akan mengundi secara pos. So kat situ jer BN mendapat undi solid 80,000.

Aku just kata no komen... pasal mmg aku x tau nak komen apa..

0 comments: