Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, July 25, 2011

USAHA MUHYIDDIN UNTUK JATUHKAN NAJIB?

بسم الله الرحمن الرحيم

KENYATAAN BODOH POLIS BERKENAAN BERSIH 2.0; MAINAN MUHYIDDIN UTK JATUHKAN NAJIB?



Dalam Malaysia ini, siapakah yang paling pandai menipu dan buat cerita spin? Dalam Malaysia ini, siapakah pakar buat fitnah dan tikam belakang kawan? Dalam Malaysia ini, siapakah yang paling banyak bercakap bohong dan dengan selamba lepas tangan selepas bohong? Di Malaysia ini, siapakah yang paling pandai bertanding dan sentiasa menang walau memang sah dia sudah kalah? Jawapannya , sudah pasti umno.

Semenjak sebelum merdeka, umno telah pandai menipu orang Melayu untuk berkuasa. Setelah umno ditubuhkan dengan perkenan British, maka sesiapa orang Melayu yang menentang umno akan di ISA kan pemerintah. Selepas merdeka, apabila umno sudah tidak disokong lagi oleh rakyat marhaen, maka umno sengaja mewujudkan peristiwa berdarah 13 Mei. Berlaku hanya di KL tetapi perintah darurat adalah diseluruh negara.

Itu adalah perangai umno, tetapi perangai umno baru, adalah lebih teruk dari perangai umno yang telah diharamkan. Segala penipuan, pembohongan, fitnah, rasuah dan ketidak adilan adalah satu senjata wajib yang dipegang kuat-kuat oleh umno baru. Umno sentiasa menang kerana mereka pandai menipu dan spin cerita.

Maka, kepandaian menipu dan spin yang dimiliki umno adalah satu senjata ampuh mereka untuk terus menang dengan cara yang tidak adil.

Oleh itu, adakah anda semua perasan, apa yang berlaku sekarang? Selepas Bersih 2.0, mengapa polis telah membuat kenyataan yang membodohkan diri sendiri? Kenapa polis dengan muka seposennya, dengan gaya yang cukup amatur telah mengeluarkan video versi polis yang penuh dengan kebodohan yang melampau? Sudah lupakah anda semua, siapa yang memerintahkan agar polis keluar video sendiri? Ya, Muhyiddin Yasin.

Bukan Hisyamudin, bukan Najib, tetapi timbalan PM, Pak Udin. Kenapa Pak Udin? Kerana Pak Udin ada 2 benda yang ingin beliau lakukan dengan cerita keluar video yang cap ayam ini.

Satu- membodohkan polis

Dua- memburukkan imej Hisyamudin

Kenapa mahu burukkan imej polis? Kenapa? Ini adalah kerana agar rakyat marhaen hanya menumpukan menghentam kromok pihak polis sehingga lunyai,.... tetapi melupai tujuan asal Bersih 2.0 itu, iaitu reformasi SPR. Walau ada sedikit berita alternatif tentang SPR, tetapi pihak umno diketuai Pak Udin mahukan ianya hanya minor. Yang menjadi mangsa, pihak polis. Umno memang pandai mengalih perhatian sesuatu isu.

Jika tidak percaya, perbandingkan hitlist berita mengenai polis dan spr, mana yang lebih diminati dibaca oleh gejuis?

Kedua, kenapa hendak memburukkan Hisyamudin? Kenapa? Sebab Pak Udin tahu, manusia dalam umno yang boleh menjatuhkan beliau selain Najib, adalah sepupu Najib, iaitu Hisyamudin. Oleh itu, PakUdin mestilah membuat kerja 2 dalam satu dalam satu masa agar kerja yang dibuatnya tidak ternampak oleh Najib.

Kenapa Hisyamudin sahaja? Bukan Najib sekali. Sebenarnya, Najib telah dilunyaikan terlebih awal. Bersih 2.0 sudah melunyaikan Najib, dan seterusnya hal berkenaan Bourdon telah melumpuhkan terus Najib. Bagaimana Najib boleh terlepas pandang Bourdon? Setelah bercakap di Pulau Pinang, baru diambil tindakan. Nampak sangat Najib sedang di'main'kan oleh orang umno sendiri. Jika tidak, masakan tidak dihalang Bourdon dari memasuki Malaysia terus awal-awal lagi?

Puak umno sekarang sedang melakukan kerja untuk mengalih pemerintahan dari presiden kepada timbalan presiden. Kerja ini sedang dimainkan. Keputusan PRU 13 mestilah memihak kepada PR, tetapi tidak sehingga dapat memerintah Putrajaya. Bn mesti kalah teruk. Setelah bn kalah teruk, Najib akan dibuang. Yang naik Pak Udin. Itu yang dimahukan oleh kem Pak Udin. Tetapi untuk dapat melaksanakan perkara itu, peranan SPR perlulah ditunggangi oleh Pak Udin.

Sebab itu SPR tidak boleh direformasikan. SPR hanya http://www.blogger.com/img/blank.gifboleh dikosmetikkan sahaja. Agar puak-puak Pak Udin dan mengkontrol puak SPR untuk melonjakkan sedikit kemenangan PR, tetapi tidak sehingga PR memerintah Malaysia. - ibnmustaffa


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

1 comments:

Anonymous said...

"Jika tidak, masakan tidak dihalang Bourdon dari memasuki Malaysia terus awal-awal lagi?" lau awal2 kena sekat leh spin cerita lak kata NAJIB dah gubra...... dasat lah hangpa buat fitnah.... pandai spin pas tu kata org lain spin cerita..... bertaubatlah saudara....