Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, July 5, 2011

ALI RUSTAM CABAR BERSIH.. ADA BERANI KA?

بسم الله الرحمن الرحيم

Guru silat jangan campur isu politik- Cikgu Majid Mat Isa

KUALA LUMPUR: Guru Utama Seni Silat Gayung Pusaka Malaysia, Cikgu Majid Mat Isa hari ini menyeru pertubuhan silat tidak mencampuri urusan politik demi menjaga nama baik persilatan.

Seruan itu dibuat Cikgu Majid respon kenyataan Presiden Persekutuan Silat Kebangsaan Malaysia (Pesaka), Datuk Seri Ali Rustam yang mengancam melakukan kekacauan seperti ’13 Mei 1969′, jika himpunan Bersih 9 Julai ini diteruskan.

Ali Rustam dipetik membuat kenyataan itu bersama pengasas Silat Lincah, Datuk Omardin Mauju pada satu sidang media di Kelab Sultan Sulaiman Kampung Baru 2 Julai lalu.

Omardin sebelum ini turut mengancam akan mengerah pesilat dari perguruannya untuk ‘bertempur’ dengan peserta himpunan aman Bersih jika ia diteruskan.

Menurut Cikgu Majid, beliau sendiri mengambil pendirian yang berbeza sama sekali dengan Ali Rustam dan Omardin.

“(Ali Rustam) dia memang tahu dia ahli politik. Kalau boleh dia mahu orang silat semua sokong dia. Kita orang silat terdiri daripada pahlawan-pahlawan Melayu bukan orang politik.

“Silat dahulu dimulakan oleh Hang Tuah lima bersaudara dan kemudian diteruskan oleh pendekar seperti Mat Kilau, Datuk Bahaman, dan Tok Gajah untuk membela tanah air daripada musuh luar.

“Tetapi hari ini, jangan campur politik dan persilatan,” katanya.
Malah, tambah Cikgu Majid lagi, beliau sendiri mahu pun mana-mana wakil Silat Gayung Pusaka tidak pernah menerima sebarang notis tentang mesyuarat Sabtu lalu.

Sewaktu ditanya samada pendirian Omardin yang memberi amaran kepada Pengerusi Bersih, Datuk S Ambiga mewakili pendirian kesemua pendekar Melayu, Cikgu Majid menegaskan Omardin bercakap mewakili dirinya semata-mata.
“Masalahnya, dia ikut pendapat dia seorang sahaja. Malam kelmarin saya dah sebutkan dalam blog yang kita persatuan silat jangan campur.

“Kita bukan nak bergaduh dengan Cina, Melayu, atau India. Kita tak hormat orang yang mahu berbangga-bangga dengan ilmu silatnya,” kata Cikgu Majid.

Beliau juga berpendapat bahawa Omardin dan Ali Rustam sebenarnya tidak perlu berbuat demikian.
“Pihak kerajaan kan ada, bolehlah dibawa berunding.

“Kita tak boleh tunjuk kekerasan kita. Semuanya boleh dibawa berbincang. Itu semangat pendekar Melayu yang sebenar,” kata Cikgu Majid. - Kdaily

Note: Mari kita tengok apa ali rustam bangang dan kuncu-kuncunya yang tolol kata kat bawah nih... kah kah kah kah..



Note: Woi ali masa 13 mei hang lepak kat mana? Kah kah kah kah.. Takutnya aku.. kah kah kah kah.. ni namanya ketam mengajar anaknya berjalan tegak.. kah kah kah kah.. woiii ali hang kira hang punya panas jer ke.. hang jangan lupa duduk depan sekali.. tapi bukan belakang FRU tau.. kah kah kah kah..

Note: Omar din lu dah lupa ke lu kena belasah dekat chow kit dulu.. lu dengan lu punya body guard lintang pukang lari dah lupa ke? kah kah kah kah.. budak-budak boleh la lu gertak.. lu jgn lupa naik kerusi roda yang ada enjin.. senang sikit nanti lu nak cabut lari.. kah kah kah kah..


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

6 comments:

Anonymous said...

INILAH MELAYU2 BANGANG TERAKHIR...
ORANG NAK PERGI DGN AMAN, DIA ORANG NAK BERPERANG SEHINGGA TUMPAH DARAH TERAKHIR.
ORANG NAK PERGIHANTAR MEMORANDUM, DIA ORANG BOLEH KATA NAK GULUNGKAN RAJA.

TAK KA BANGANG BIN BENGONG NAMANYA

KAH..KAH..KAH..

MACAMANA LA PESILAT MELAYU BOLEH DI TIPU DAN DI BANGANGKAN OLEH AHLI POLITIK UMNO.

MALUNYA AKU

Anonymous said...

buat malu silat dan orang melayu je..bodoh kokak keking!!!ali rustam bodo taik busuk!

dear anies said...

ali ketam..g sepit je otak dia tu

Pengakuan yang tulus dan jujur

NAJIB TUN RAZAK said...

wei ali ketam puki mak lu la babi.. babi punya ali ketam. lu dtg la nanti aku nak pijak muka lu. hanjing punya ali ketam

PUPPETS said...

Ai ADA BLACK BELT WARNE BIRU TAWWWW HAK HAK HAK HAK

Anonymous said...

Hahaha..diorang ni ckp besar btul..wei, klu nak bersilat..pi bersilat ngn pembunuh, perogol, org bagi rasuah, orang terima rasuah..pi mana hampa wei..ptuihhh