Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, June 11, 2011

KULIAH SUBUH USTAZ NAJIB RAZAK

بسم الله الرحمن الرحيم

Najib : Umat Islam Wajar Perbetulkan Hal Ehwal Mereka Dahulu

Datuk Seri Najib Razak berkata, umat Islam sewajarnya memperbetulkan ehwal mereka dahulu sebelum mampu menjadi obor petunjuk kepada umat manusia sebagaimana umat Islam satu ketika dahulu.

"Ternyata masalah umat Islam adalah masalah dalaman yang walaupun tampak seolah sukar dikawal urus tetapi jalan penyelesaiannya memang ada dan wujud dengan kembali berpegang kepada ajaran Islam sebenar," kata Perdana Menteri.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis perasmian Konvensyen Wasatiyyah Sempena Satu Milenium Islam Di Nusantara di Putrajaya hari ini.

Turut hadir, Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, dua Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom dan Tan Sri Koh Tsu Koon.

Najib turut mempersoalkan kenapa umat Islam sebagai umat yang bermaruah sanggup membenarkan Islam dipandang remeh dan diperkotak-katik lantaran ketidakmampuan mengurus masalah umat Islam itu sendiri.

"Persoalannya di sini, kenapa pihak ketiga yang selalunya bukan negara Islam diberi kepercayaan dan sandaran untuk menjadi wasit rujukan atau pertelingkahan?

"Kenapakah rasuah, salah tadbir, salah urus dan ketidakcekapan sering menandai pengurusan negara Islam? Sedangkan kita tahu ajaran Islam seperti mana terkandung dalam al-Quran dan Sunnah Rasul mampu menjadi panduan yang jelas," katanya.

Perdana Menteri berkata, mutakhir ini keharmonian di kalangan penganut agama yang berbeza di Malaysia sedikit tercalar kerana ada pihak yang mahu mempolitikkan agama sama ada di kalangan penganut Islam atau bukan Islam.

Beliau berkata, dalam sebuah negara yang berbilang kaum, polemik agama harus diurus dengan berhemah dan cermat kerana perbincangan berkaitan agama mampu membakar perasaan semua pihak. - Bernama

Note: Kah kah kah kah.. ustaz najib buat kuliah subuh... woi najib ko ajar la rosmah tu tutup aurat dulu kalau nak cerita tentang islam.. kah kah kah kah.. ajar la anak-anak ko tu tutup aurat dulu.. kah kah kah kah.. belajar dan faham serta tahu apa hukum bagi lelaki (suami dan bapa) yang dayus.. tengok la muka tu kat cermin.. tengok betul-betul ada rupa Mr Bean tak? kah kah kah kah..


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

4 comments:

Anonymous said...

DIRI SENDIRI PUN TAK TAHU NAK URUS,CAKAP MCM DIA TU PENUH IMAN DI DADA,TUUIIITH !!! PEMIMPIN UMNOPORNO HAPRAK. PM,MR.NAJIS ,KAMU TAHU ATAU TIDAK,SELURUH MASYARAKAT BERBILANG KAUM DIBUMI MALAYSIA NIIE..HARI2 MENYUMPAH DIRI KAMU ( SUAMI& ISTERI ) SUPAYA MAMPUS CEPAT2.

Anonymous said...

suami juga isteri begini,bukan kita minta mereka mati segera.tanah kubur pun tidak ingin menerima Bangkai Dua Ekor ini..Tetapi puak2 Be End tetap setia bersama2 mereka hingga keNeraka Jahanam..go to hell Najib Lanchau and Rosmah Chibai.

Anonymous said...

suami juga isteri begini,bukan kita minta mereka mati segera.tanah kubur pun tidak ingin menerima Bangkai Dua Ekor ini..Tetapi puak2 Be End tetap setia bersama2 mereka hingga keNeraka Jahanam..go to hell Najib Lanchau and Rosmah Chibai.

MujahidahIslamiyah (Nurul Iman_Pedang Islam//Amelia) said...

Assalammualaikum...bukn slh negara byk konspirasi jhat.. ta jga 100% slh si PM..cma,jika PM dan Raja2 mnunjukkan cra hdup islam dgn sbnar dn pstinya rkyat dpt ikut.. insyaAllah,ana doakn pentadbiran ngara dn rkyat2 serta dri ana jga utk berubah ke arah yg Rasulullah hrpkn.. InsyaAllah... (^_^)