Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, March 2, 2011

WIFI TU APA?

بسم الله الرحمن الرحيم

11 LAGI PERKAMPONGAN WIFI AKAN DIWUJUDKAN –berita hairan



TEMERLOH : Sekurang-kurangnya 11 lagi perkampungan wifi akan akan dibina di dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau menjelang akhir tahun ini bagi memberi kemudahan perhubungan internet kepada penduduk di kawasan ini.

Rais Yatim, berkata bagi keseluruhan Pahang pula, sebanyak 300 perkampungan Wifi akan diwujudkan bagi menampung keperluan perhubungan internet rakyat di negeri ini menjelang akhir 2011.

“Perkampungan wifi ini amat bererti di bagi rakyat di kawasan Kerdau kerana kita akan wujudkan sekurang-kurangnya 11 lagi di kawasan Kerdau dan di seluruh 300 bagi keseluruhan negeri Pahang.

Nota:
ketika pilihanraya kecil sebuah kawasan di negeri yang dulunya zaman kegemilangan sultan tapi hari ini takde sultan, datanglah sang pemimpin parti pemerintah berkempen untuk membeli undi penduduk kawasan di situ. Sang pemimpin bangang ini telah melawat kampung Bengong.

"jika tuan-puan undi kami, akan kami hadiahkan wi-fi area yang laju." kata YB itu.
penduduk kampung terpegun kekaguman. "wow! Senanglah kita nak ke KL nanti. Naik wi-fi cepat sampai." "kelajuannya mencapai 52,428,800 kilobytes." sembang YB itu lagi. orang kampung ternganga. mereka berbisik sesama sendiri."laju sangat tuh, gayat! Mahu sampai ke Israel."

"Sebab ia mempunyai 50 gig." tambah YB ini lagi. "patutlah laju, gigi gear dia banyak." sorak penghulu kampung kekaguman. "Dengan teknologi itu, tuan-tuan bolehlah melayari internet!" mak cik guru tadika seronok." Kapal layar pun ada, wow!" YB tersebut menambah lagi,"

Bolehlah tuan-tuan buka akaun facebook nanti!"
"wow! kena buka akaunlah...bagus ni! Dulu ada ASN, ASB." Haji Din bersuara. Dan parti tersebut menang pilihanraya kerana rakyat yang berkualiti telah mengundi mereka.



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH - TT


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

0 comments: