Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, March 6, 2011

SAMAN PARKING PUN AKAN DISENARAI HITAM.

بسم الله الرحمن الرحيم



Baru-baru ini keluar berita dikaca televisyen tentang cadangan pihak kerajaan untuk melaksanakan tindakan menyenarai hitam pesalah yang menerima saman dari pihak PBT (Pihak Berkuasa Tempatan), macam DBKL,MPKj,MBPJ dan sebagainya.

Untuk makluman, saman kesalahan lalulintas yang biasa dikeluarkan oleh PBT adalah kesalahan meletak kenderaan (parking) ditempat yang tidak sewajarnya. Contoh ditepi parit, kaki lima jalan dan sebagainya.

Jadi tindakan menyenarai hitam pesalah-pesalah ini dengan JPJ akan menyebabkan mereka tidak dapat memperbaharui cukai jalan, lesen memandu dan permit kenderaan.

Belum pun sempat kita menerima berita baik penangguhan senarai hitam pesalah tangkap laju PDRM hingga Februari 2011, timbul pula isu cadangan senarai hitam saman PBT. Adakah perkara ini wajar dilaksanakan kerana matlamatnya adalah untuk mendisiplinkan rakyat Malaysia dalam penggunaan lalulintas?Adakah tindakan ini akan mengatasi masalah letak kenderaan terutama dibandar-bandar besar?Atau bakal membebankan lagi rakyat?

Note: Kah..kah..kah..kah.. time sesak tempat parking selalu tak cukup.. contohnya di bandar-bandar besar.. paking sekejap kat tepi longkang.. kat KL saman parking RM100.. kalau tak bayar lesen dan cukai jalan tak boleh hidup.. Kah..kah..kah..kah.. Terima kasih kerajaan umno kerana rakyat didahulukan.. kah..kah..kah..kah.. Fuhhhhh.. mesti orang umno/Bn suka.. kah..kah..kah..kah..


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

7 comments:

Mohamadazhan.com said...

salam

mudahnya dapat duit sekarang ya, korek2 dari rakyat maka kaya lah pihak berkuasa..

Anonymous said...

lagi kuat zalimnya lagi cepat jatuhnya

Anonymous said...

NEGARA PELIK tp BE.N . AR

Tiada kesan penembusan tapi di liwat [SAYFOOL]
Tidak mati di bunuh dan tidak mati kerana bunuh diri tp mati [BENG HOCK]
Di bom dan di bunuh tapi tiada motif [ALTANTUYA]
Bkan rasuah tp komisen [SCORPENE]
Negara pengeluar minyak tp minyak mahaL [MALAYSIA]

Anonymous said...

Ape nak jadi la dengan K'jaan M'sia skang ni. Tak abis2 nak tindas rakyat.

Tgk la PRU13 nanti.

Anonymous said...

Memang negara yg mempunyai perdana menteri yg sgt pelik.


nak bantu rakyat dengan naikkan harga minyak, naikkan harga barang, black listkan rakyat yg x bayar saman dan GST [1 MALAYSIA Najis Tong Nazak]

Najib Tong Nazak said...

Jadikan Malaysia macam Mesir je. Rakyat tiap-tiap hari ditipu. Pilihanraya pun tipu juga. Sampai mati pun tak boleh berubah. Jatuhkan je Najib melalui revolusi!!!!!!!

dajal said...

masih ada yang menyokong...nak cakap camna lagi...

sebab jika bee end kalah nanti..semua mati..tak makan..takda kerja..takda jalan..hospital dan segala macam le...

kesiannya yang masih lagi tetap dengan umno bee end ni..

tapi ingat le..nasib malaysia hanya Allah yang mampu mengubahnya..walau rakyat menolak..tak tertolak juga...hanya Allah yang boleh ubah..