Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, June 3, 2010

LUCU DAN PELIK

بسم الله الرحمن الرحيم

Mahkamah: Kes Liwat, Lawatan Kedua Ke Lokasi Kejadian Hari Ini Serta Pakar Forensik Australia Untuk Meneliti Pengakuan Tiga Doktor Pakar HKL
Perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim bersambung hari ini selepas lawatan pihak peguambela ke kondominium Desa Dammansara di Kuala Lumpur. Mereka melawat Unit 11-5-2 pangsapuri itu yang terletak bersebelahan dengan Unit 11-5-1, di mana pengadu kes berkenaan Mohd Saiful Bukhari Azlan mendakwa lokasi dia diliwat oleh Anwar, sewal jam 8.45 pagi. Peguamnya, Karpal Singh, sebelum ini berhujah bahawa Anwar dan tetamunya bermesyuarat di Unit 11-5-2, bersebelahan unit yang Saiful dakwa dia diajak mengadakan hubungan seks selepas menghantar dokumen kepada bekas ketuanya itu. Selasa lalu, peguamnya gagal melawat unit kondominium itu apabila pihak polis dikatakan membawa kunci yang salah. Kedua-dua Unit 11-5-2 dan Unit 11-5-1 dimiliki oleh seseorang yang dikenali sebagai Hasanuddin, yang dikatakan adalah sahabat akrab Anwar. Unit 11-5-2 kini dihuni oleh Hasanuddin tetapi beliau sekarang menghabiskan masa dengan keluarganya di luar Kuala Lumpur. Pasukan peguambela Anwar yang diketuai oleh Karpal meninggalkan kondominium Desa Damansara selepas meninjau kawasan itu kira-kira 20 minit. “Kami berpuas hati dengan perkembangan ini,” kata Karpal selepas lawatan itu. Pakar forensik dari Australia, Dr David Wells yang tiba di Kuala Lumpur pagi tadi tidak datang bersama dalam lawatan itu. Dia ke Malaysia untuk meneliti pengakuan yang bakal dibuat oleh tiga doktor dari Hospital Kuala Lumpur yang memeriksa Saiful. Bukhari Wells adalah profesor madya di Jabatan Kriminologi di Universiti Melbourne dan juga ketua perubatan forensik di Victorian Institute of Forensic Medicine, Australia. mkini

[Misteri benar kes perbicaraan kes liwat yang melibatkan Anwar Ibrahim ini. Masakan pula pihak polis boleh tersalah kunci kondominium di mana lokasi kejadian liwat itu dikatakan. Malah, lebih menghairankan pula kenapa pemilik kondominium berkenaan yang dikatakan sahabat karib Anwar iaitu Hasanuddin boleh berada di luar Kuala Lumpur ketika kes panas ini dibicarakan. Bukankah beliau sepatutnya berada dilokasi berkenaan untuk memberi keterangan dan berkerjasama dengan pihak polis. Kenapa pula dibiarkan beliau bercuti, sedangkan kes yang dibicarakan ini melibatkan sahabat karibnya Anwar Ibrahim sendiri. Bahkan, jika kejadian melibatkan pemilik rumah lain sekali pun pasti pihak polis akan mengarahkan pihak terbabit hadir sama untuk memberi kerjasama apa-apa yang sepatutnya. Kehilangan Hasanuddin ini menimbulkan tanda tanya, sama ada dia memang bercuti atau diarahkan keluar dari Kuala Lumpur supaya tidak memberi kenyataan terhadap kes kontroversi ini. Inilah yang berlaku kepada Hakim S.M Koomathy dulu, beliau "dicutikan" untuk membolehkan hakim lain menggantikan tempatnya dan membenarkan kes dipindahkan ke Mahkamah Tinggi. Inilah yang menjadi keraguan dan amat memusykilkan kita sebenarnya. Apakah ada keadilan buat Anwar Ibrahim dalam kes yang jelas tidak akan memihak kepadanya ini agaknya]. - pahangdaily


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

7 comments:

Unknown said...

bila melibatkan budak tak basuh bontot tu..aku dah muak nak baca..
rasa bagai membuang masa yg diberikan Allah utk membuat benda yg lebih baik dan bermanfaat..

Kamal Sanusi said...

Saya rasa tiada yg lucu dan pelik di dalam kes ini kerana lama mana mereka boleh berlakon dan memperbodohkan rakyat kononnya tak mampu berfikir secara waras.

Suasana yang haru biru sekarang berlaku kerana niat nak menganiaya org lain memang tak menjadi kerana penulis skrip tak mampu berfikir sebagaimana pembelaan berfikir.

Syok sendiri saja kerana aku rasa hakim pun dah diberikan skrip utk diikuti, kalo tak nanti pakai dok tahap tu saja, tak pun dipetisejukkan.




Kah kah kah!!!

Mak Su said...

mak aaiiiii , macam-macam... keliru dibuatnya

PAScacamarba said...

Lanabulu tapi ko baca gak kan?heheh,aku keliru tang kapal sink tu,tanya tah pe mende,dirct to d pointla,nampak sangat nak kes tangguh.Hujah dangkal sangat,cam takde point,korang2 yg rasa pandai,tak rasa macam dibodo-bodo ke ngan kapal singki ni?tu la korang dah sekongkol ngan dia,nak buat camane,kapal singki pada korang semua betul,sepol gak ko hina:)

vell paria said...

Woi anjing cacamarba.. aku rasa ko x payah nak komen berkenaan sialfool ni laa.. aku tanya ko soalan pun ko x jawab lagi... apa kehal...???

PAScacamarba said...

debat,ceramah nanti dapat rasuah ehh sedekah:)

Anonymous said...

lorrr.. itu jer ke jawapan dari penyokong umno? memang lucu dan pelik laaa.