Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, April 4, 2010

48 JAM BUAT LAWAK BERSAMA PERSATUAN KATAK SEMALAYSIA (PERKASA)

بسم الله الرحمن الرحيم

Gerakan, MCA enggan tunduk

KUALA LUMPUR 3 April - Naib Presiden Gerakan, Datuk Dr. Teng Hock Nam dan Timbalan Setiausaha Agung Pemuda MCA, Low Chew June enggan tunduk kepada desakan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) agar memohon maaf secara terbuka kerana melabelkan pertubuhan itu sebagai rasis.

Kedua-dua pemimpin tersebut sebaliknya tetap mempertahankan kenyataan mereka dan beranggapan bahawa perjuangan Perkasa bertentangan dengan gagasan 1Malaysia.

Hock Nam berkata, ucapan pemimpin dalam Mesyuarat Agung Perkasa pada 27 Mac lalu banyak menyentuh sensitiviti kaum yang boleh memecah belahkan perpaduan di Malaysia.

"Saya membawa ideologi parti Gerakan yang menentang perkara yang boleh menimbulkan perbalahan antara kaum. Saya tidak melakukan apa-apa kesalahan dan tidak perlu memohon maaf kepada sesiapa,'' katanya ketika dihubungi Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Semalam, Perkasa mahu Hock Nam dan Chew June serta dua akhbar berbahasa Cina memohon maaf secara terbuka dalam tempoh 48 jam kerana melabelkan pertubuhan itu sebagai rasis.

Selain itu, Perkasa turut mendesak Hock Nam dan Chew June untuk memohon maaf kepada bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad kerana melabelkan ucapan beliau sebagai menjijikkan dan bersifat perkauman semasa merasmikan mesyuarat agung berkenaan.

Hock Nam berkata, persidangan tersebut ada menyebut bahawa kaum Cina akan merampas Malaysia pada masa akan datang dan ini sama sekali tidak benar.

"Ini jelas menyentuh isu perkauman dan tidak wajar dilakukan oleh seseorang pemimpin. Dalam perlembagaan ada menyebut bahawa tiada diskriminasi ke atas mana-mana kaum dan agama di negara ini,'' jelasnya.

Hock Nam turut menafikan beliau menyebut ucapan Dr. Mahathir sebagai menjijikkan sebaliknya berkata, kenyataannya telah dimanipulasikan oleh pihak tertentu. - utusan

BS: Alo bapak katak bersama anak2 katak yang pantang dicabar.. 48 jam dah berlalu dah. Mereka yang ko suruh minta maaf pun dah terang2 kata tak nak minta maaf.. jadi apa keputusan korang sekarang ni? nak kluarkan keris berkarat ko tu lagi ke? atau nak merajuk ? Atau kat sini aku nak bagi cadangan.. ko pegi la jumpa dia org tu suruh dia org pura2 buat kenyataan maaf. klau x segan la UMNO dan PERSATUAN KATAK SEMALAYSIA nanti. Tengok gambar adnan yaakub kat atas tu. Aku tujukan khas buat korang semua... hehehee


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

1 comments:

Hayat Herbal Foot Patch said...

Salam semua.
Produk Muslim Buang Toksin-Tak salah mencuba.