Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, November 10, 2009

NEW AIRPORT RUNAWAY IN PORTUGAL

بسم الله الرحمن الرحيم


Now that's what I call an expensive runway!
In Portugal A special airport -- the airport's runway with a length of 2781 meters (9124 ft.), of which 1000 meters (3281 ft.)of the runway is supported by 180 pillars, each pillar 50 meters height (about 17 floors) , surprisingly, the runway is designed for B-747 Look at the cars parked below the runway


Click read more to view more photos..







UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.

9 comments:

Unknown said...

Kagum ngan teknologi diorang...

Anonymous said...

Di negara maju, bila rasuah di kawal dan tak membelit industri binaan, sukar nak jumpa penyelewengan atau penipuan. Projek akan di bina seperti di rekabentuk oleh jurutera & akitek.

Tapi, bila akan berlaku di negara kita?

green said...

wow~~

Anonymous said...

klau kat malaysia ni maunya jadi macam jembatan longkang jer.. tp harga 100 billons.. sbb menteri-menteri sial ni semua nak tumpang makan sama. menteri kat malaysia ni kan semuanya pukimak...!!!

deeja said...

huuu., cantik nyer.Teknologi terkini..tiada bandingan ,kalau dbuat kat msia kan best

turr punya UMNGOK said...

Aku sokong anonymous sebulat suara...!!!! kalau kat malaysia ni jembatan runtuh, bangunan runtuh, semuanya runtuh termasuk akhlak pun runtuh sebab rasuah yang berleluasa. Aku ni kontraktor tak payah la nak cerita. Nak dapat projek kena rasuah orang atasan. dah dapat projek kena rasuah JKR. Akhirnya aku terpaksa kurangkan kualiti bahan binaan. kurangkan simen lebihkan pasir. semua tak mengikut permintaan macam dalam pelan. kalau tak lulus itu perrkara mudah. rasuah jer la JKR. Sudahnya malaysia yang tak ada gempa bumi ni asyik runtuh jer jambatan dan bangunannya. Salah siapa? jangan salahkan aku kontraktor ni.. salahkan la menteri-menteri bodoh dan tamak korang tu. Korang sokong la lagi UMNGOK/BN korang tu. biar korang mampos kena hempap bangunan runtuh... kah..kah..kah..kah...

gummybear said...

so amazing...

Led said...

canggih

Anonymous said...

fuhh hebat jgk 2....
bila ler m'sia nk mcm nie kn???