Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, August 20, 2009

JIKA SPR TELUS PAS DAH MENANG DI PERMATANG PASIR LA NIE

Bismillahirahmannirahim..

Kalau diikutkan sepatutnya calon PAS boleh dikira menang tanpa bertanding kerana calon dari BN telah pun diisytiharkan pecah amanah oleh majlis peguam. Tetapi undang-undang Negara dikawal oleh BN maka BN menghalalkan calonnya yang haram itu untuk terus bertanding.

Presiden Majlis Peguam, Ragunath Kasevan mengesahkan calon BN untuk Pilihan Raya Kecil N.11, Rohaizat Othman telah disingkirkan dari Majlis Peguam kerana kesalahan pecah amanah yang dilakukannya.

Calon itu juga dinafikan haknya untuk menjadi peguam kerana terlibat dengan kes penyelewengan berjumlah RM 140 ribu milik Koperasi Pekebun Getah. Rohaizat sendiri yang melakukan kesalahan tersebut dan bukannya rakan kongsi firma guamannya seperti didakwa. Lesennya ditarik balik.

Rohaizat melakukan kesalahan dalam Bahagian 103D Akta Guaman 1976 tentang salah lakun dan tindak tanduk peguam. Hak Rohaizat untuk menjalankan kerja guaman telah dibatalkan sejak 7 Mac 2008 sehari berlangsungnya Pilihan Raya Umum ke-12 yang lalu. Rohaizat merayu ke atas keputusan Majlis Peguam itu di Mahkamah Tinggi pada 12 Ogos lalu namun ia ditolak.

DUN N.11 Permatang Pasir mempunyai 20 290 pengundi termasuk seorang pengundi pos dan daripada jumlah itu 72.36 % adalah pengundi Melayu, 25.85% Cina, 1.63% India dan 0.16% lain-lain keturunan.
Posted by kijang59

UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH. I LOVE YOU FULL.. HA..HA..HA..HA..

1 comments:

stones said...

salam bujangsenang selamat menyambut ramadhan al mubarak tingkatkan lagi amalan kerana bulan ini pernuh keberkatan dan ganjaran disisi allah ...dan teruskan perjuangan ..takbir..