Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, February 8, 2011

PELANCARAN DAN KONVENSYEN "KAWAN" 2011

بسم الله الرحمن الرحيم

Pelancaran dan Konvensyen KAWAN 2011



Tarikh: 12 Februari 2011

Masa: 8.00 pagi hingga 5.00 petang

Tempat : Dewan Majlis Perbandaran Kajang, MPKj.

Tema: Agama itu adalah Nasihat

Apa itu KAWAN??

SUKALERAWAN PENDIDIKAN RAKYAT( KAWAN) merupakan NGO yang telah ditubuhkan kira-kira setahun yang lalu. Penubuhan KAWAN merupakan satu anjakan dan transformasi tarbiyyah dan dakwah dalam memenuhi tanggungjawab gerak kerja Dakwah Islamiyah yang lebih luas.

KAWAN tampil sebagai satu pembaharuan dalam bidang pendidikan komuniti dan rakyat yang lebih terang dan terurus berpaksikan motto:

“Agama adalah Nasihat”

Berdasarkan motto tersebut digagaskan strategi ,pendekatan dan program ditajdidkan sesuai dengan keperluan mad’u. Pendekatan ini diharapkan agar dapat merealisasikan tanggungjawab Amar Ma’aruf Nahi Mungkar dengan lebih berkesan .

Jesteru penubuhan KAWAN dapat menjadi saluran alternatif kepada masyarakat dalam menyempurnakan kewajipan Amar Ma’aruf Nahi Mungkar.

Apa objektif KAWAN??

1. Memperkenalkan konsep, tasawwur dan matlamat penubuhan KAWAN sebagai satu tuntutan dalam Jemaah Islam.
2. Memahami dan menghayati tanzim pengurusan dan pentabiran KAWAN diperingkat Pusat, Negeri, Kawasan, sehingga ke peringkat cawangan agar dapat berperanan dengan lebih cekap dan berkesan.
3. Memahami dan menghayati mekanisme operasi KAWAN disemua peringkat mengikut modus operandi yang terkini.
4. MelancarkanSkuad KAWAN diperingkat Nasional sebagai penanda aras kesediaan dan komitmen kebolehupayaan petugas serta pendokong gerak kerja Dakwah Islamiyah dalam merealisasikan transformasi tarbiyyah dan dakwah.

p/s : Mohon disebarkan ke segenap lapisan Masyarakat. Semoga usaha kita dihitung sebagai amalan kelak..

Wallahualam... - ISA


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

0 comments: