Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, January 17, 2011

KUCING BOLEH BERCAKAP

بسم الله الرحمن الرحيم



Note: Kat Malaysia badak air bolehh bercakap x hairan pun.. Tapi dia hanya tahu sebut RM..RM..RM..RM... Lagi canggih siap boleh dok kat hotel berharga RM100k satu malam... kah..kah..kah..kah..

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

8 comments:

Anonymous said...

Kepala otak dia kucing bercakap. Tu namanya seksa kucing picit2 mulut dia nak bagi kluar bunyi cam sebutan.

Apelah....

Anonymous said...

ada kucing blh berckp tapi ckp bhs Arab. jap aku carik url dia

Anonymous said...

ahah! sudah jumpa

http://www.youtube.com/watch?v=t1T9g3-_sH0&feature=player_embedded

it said :what it ate and it say yes & no And say owner's name. It talk really :)

Anonymous said...

beruang yg pandai bercakap xder ke?

Anonymous said...

Anon - beruang pandai bercakap belum di discover lagik. Kang silap-silap dia ngap tukang discover tinggal ngep hahahahaa.. (gurau jer, gurau jer) Tapi selalu aku tengok burung tiong dan parrot yang pandai ajuk cakap orang. Ada kawan aku kat Egypt ada seekor perrot yang boleh azan. Burung ni kalau letak kat rumah peguam MCA tu bagus. Suruh dia azan nonstop 24jam sampai mamat MCA itu nekad berhijrah keluar dari M'sia hehee..

Pendek kata, kita wal muslimin muslimat semua nih ada satu senjata baru latih haiwan peliharaan kita (jika ada) utk ngaji ke, azan ke atau takbir. Serangan secara halus kepada mamat2 kafir yg tak sedar dek untung tu.

BS - bagus ko buat entri ni Bujang. Terus bagi satu idea senjata perang gunakan makhluk tuhan bernama haiwan :)

BUJANG SUSAH said...

Kah..kah..kah..kah.. Satu idea yang bagus tu kak finaz.. cuma masalahnya kekurangan tenaga pengajar jer.

Satu lagi masalah kalau burung kakak tua yang pandai azan tu kita letakan kat rumah peguam MCA, orang dan pertubuhan yang pertama sekali protes adalah UMNO. sebab ia akan menganggu sahabat seperjuangan dia nak tidur katanya.. Kah..kah..kah..kah...

Anonymous said...

BS - hehehe..yelah yelah betul sangat.. :)

Anonymous said...

Alaa Kak Finaz... same je pompuan arab ngan budak indon tu buat kat kucing, picit2 mulut dia time kucing tu menyahut tuan dia.

Biasala kucing manja akan sahut percakapan tuan dia. Tapi tuan dia 2 ekor tu amik kesempatan main2 picit2 mulut kucing2.

Ape diorang ingat kucing ni saxaphone ke? Kalau aku ade kat depan tuan kucing2 tu time diorang wat main kucing tu camtu, aku hempuk kepala diorang dengan tahi kucing.