Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, October 12, 2010

SEBUAH LAGI LADANG KANG KONG DI BUKA

بسم الله الرحمن الرحيم

Tahun ini ada 3 bilion ringgit semuanya untuk peniaga bumiputera menipu orang melayu kah kah kah

TIMUR : TA TIUC TAWAR IJAZAH SARJANA ,PHD – berita hairan

TELOK KALONG: Kolej Universiti TATI (TATIUC) yang akan menjadi sebuah universiti penuh menjelang 2015, akan menawarkan pelbagai kursus peringkat ijazah sarjana (MA) dan doktor falsafah (PhD) tidak lama lagi.

Pengerusinya, Ahmad Razif Abd Rahman, berkata selaras dengan itu, TATIUC akan menghantar kakitangan akademiknya menyambung pengajian ke peringkat PhD di universiti dalam dan luar negara untuk memenuhi keperluan sebagai sebuah universiti penuh.

Kami dalam proses menghantar pensyarah menyambung pengajian dan membuat penyelidikan supaya mereka mempunyai kelulusan akademik bertaraf profesor atau profesor madya.

TATIUC mempunyai 120 pensyarah berkelulusan sekurang-kurangnya sarjana, tetapi belum ada pensyarah berjawatan profesor atau profesor madya,” katanya selepas Majlis Konvokesyen TATIUC Kali Keempat di Dewan Besar, Kampus ITC kolej univesiti itu, kelmarin.

Hadir sama, Canselor TATIUC, Tan Sri Datuk Ir Dr Wan Abdul Rahman Wan Yaacob dan Rektor TATIUC, Dr Mohd Rozailan Mamat@Ibrahim.

Seramai 369 graduan menamatkan pengajian pada peringkat diploma, diploma tinggi (HnD) dan sijil.

KAH KAH KAH.. woit… SATU LAGI LADANG KANG KONG…. kah kah kah.. APA BENDANYA TATIC NI…. kah kah kah..PERKATAAN TAKTIK SEMUA ORANG TAHU….kah kah kah…INI MESTILAH TAKTIK NAK BUAT DUIT…. kah kah ka… INI UNIVERSITY KE SEKOLAH MENENGAH - ADA PASOKAN PENGAKAP !!!

nota:
Lawatan Y.B. Ahmad Razif Abd Rahman ke TATiUC



Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi, Sains & Teknologi dan Sumber Manusia Negeri, Y.B Ahmad Razif bin Abd Rahman telah melawat Kolej Universiti TATI (TATiUC) pada 19 Mei 2009

nota:
apa yang berlaku sekarang ialah satu penipuan berlesen universiti dan kolej dibuka dengan diberi lesen menipu

sebuah rumah kedai dengan tiga bilik bangunan ini di kaji oleh satu badan penyelia akademik LAN satelah dikaji banguan ini diberi watikah sebagai sebuah gedung ilmu. surat watikah dari LAN penting bukan dari segi ilmu tapi dari segi nak buat iklan bila nak jemput pelajar datang melamar. watikah ini bisa di atur kah kah kah.. kemudian diiklankan.. iklan mmacam mana?

ada malaon yang jual semua alamat para pelajar yang ambil spm pada kolej kolej ini belum pun keputusan keluar – kolej dan universiti ini telah menghantar surat ucapan TAHNIAH kepada pelajar ini – emak ayah bukan main suka kerana telah ditawarkan tempat di univeisti dan kolej ! keputusan peperekasaan tak kira yang penting pelajar ini melamar masuk. lamar saja jamin dapat masuk lamar saja jamin di terima .. kenapa macam ini ?

kerana ada skim bantuan pinjaman PTPTN.. dengan ada watikah LAN maka pelajar ini boleh memimjam wang duit pinjaman ini boleh bayar yuran untuk kolej dan univesiti ini. tuan punya kolej dan univeristi cukup gembira sesiapa sahaja boleh masuk universiti kecuali lokman adam kerana sudah dua kali tak lulus kah kah kah.. kolej akan mengurus pinjaman PTPTN wang untuk bayar yuran.. ini projek bumiputera.. ini projek nak bantu peniaga bumiputera.. ini projek tipu melayu.. tiga tahun kemudian hutang telah ada 25 – 40 ribu ringgit.. ilmu entah dimana.. belajar entah apa apa

cari kerja tak dapat lalu marahkan syarikat china tak ambil pelajar bumiputera sendiri bodoh tak sedar diri sendiri kena tipu tak sedar lagi.. ini lah namanya penipuan berlesen kah kah kah

nota:
ada sesiapa tahu dimana universiti pelik ini.. adakah universiti ini ada mengajar ilmu tangkap hantu kah kah kah - TT



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

5 comments:

anjas said...

Blog sdr saya link restoran dibangsar meletup beb !

Gayahspears said...

salam bro bujang...
bro sehat ka???
universiti nih mmg wujud ko tapi mungkin di dalam maya or ghaib..huhu
ade lak universiti khas untuk hantu2 sambung blaja ya??? kah3 mjadi misteri betoi...


skrg ni mmg byk kolej2 kt malaysia, mmg bersepah2 tapi kita kena berhati2, kdg2 kolej2 nih lum didaftarkan lagi dan disahkan oleh kerajaan...

peringatan utk diri sendiri juga..
salam, jaga diri, hiasi peribadi...

donk said...

salam bro
ini semua ada kira kira bro...tak percaya nanti tengok le..menteri pengajian tak berapa tinggi tu coment tak tau cerita pun..
menteri pendidikan pun cakap cam tu..semua lepas tangan..budak budak buat loan yang jadi mangsa..siapa pun tak ambil tahu..

Anonymous said...

Bro, Kolej ni dah wujud sejak tahun 1994 lagi. Kolej ni kerjasama dari kerajaan Terengganu dan Sweden. Dulu pensyarahnya pun banyak dari Sweden dan nak masuk kolej ni agak susah dulu sebab kena interview dgn foreigner Sweden ni dan jugak kena test IQ, waktu tu la (1995)..saya salah seorang candidate ( tapi tak berjaya)...skang tak pasti...majoriti lulusan kolej ni dapat kerja sebelum keluar/ abis belajar, contohnya adik saya....and kebanyakan pelajar di sini di biaya oleh MARA, jadi bayaran balik sikit je..10 to 25% depend on CGPA. Kalau ada kawan2, adik2 yg dapat masuk sini, jgn ragu2, masuk je..InsyaAllah dapat pinjaman Mara and cerah masa depan.

Anonymous said...

salam..kolej universiti ni memang wujud..bukti..saya adlah pelajar dari kolej universiti ni..kebanyakkn student kat sini majoriti dapat MARA or yayasan trgnu(it's under negeri)...lg satu..itu bukan pengakap..tapi tu KELANA SISWA..try buka buku pengakap..tgok..tahap for KELANA SISWA...better comes to terengganu..