Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, August 23, 2010

BABI BIRI-BIRI ?

بسم الله الرحمن الرحيم

Keliru nih, kawe rasa pening. APa akan jadi kalau ada produk bulu babi macam ni. Macamana nak tahu dan nak bezakannya dengan bulu biri-biri? JAKIM kena bertindak cepat. Babi Mangalitsa yang aslinya berasal dari Austria dan Hungaria ini mungkin bulunya sudah dijadikan fabrik pakaian. Entah-entah sudah kita pakai. JAKIM, perlu mainkan peranan dengan menjalankan pemeriksaan terhadap semua fabrik yang melibatkan bulu yang ada di Malaysia. Jangan tunggu hasil produk haiwan ini sampai ke dalam rumah umat Islam di Malaysia. Lebih teruk lagi kalau hasil bulu haiwan ini dibuat sejadah hamparan masjid, kopiah, permaidani dan produk untuk kegunaan orang muslim. Ingatlah, agenda kafir untuk mempersendakan kesucian agama Islam takkan berhenti selagi kita tidak menuruti jalan mereka. Umat islam, berhati-hati semua. Kawe harap selepas ini nak membeli sebarang fabrik bulu biri-biri kena hati-hati takut yang dibeli bulu menatang ni!!!







- armanizan

UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

15 comments:

Unknown said...

semakin canggih teknologi macam2 boleh jadi (-.-')

sijubahputih said...

Masyaallah....ana pon terkejut tengok makhluk ni. Hrap kita x terguna produk terutama fabrik dr spesis ni... Kita kene berhati-hati..
Wallahu'allam...

Azian Elias said...

astarghfirullah.. nilah keje musuh islam..sentiasa nak menjatuhkan

Unknown said...

Bahaya ni,tak mustahil kalau ada syarikat yahudi akan lambakkan produk bulu "BIBA" ni kat negara org islam dengan harga murah bertujuan nak nayakan org Islam.

CikSembang said...

takut betul tengok perkara2 mcm ni

mazin said...

Salam ,

memang menakutkan sungguh , harap pihak berwajib dapat ambil langkah yang perlu..

Cik Melor said...

salam mr bujang susah
bila nak membeli barang bulu kita kena lebih cerewet dan berhati2 la.

Anonymous said...

standard la orang islam bila tengok babi atau anjing pasti fobia, tapi kebanyakannya langsung tak peduli dengan riba, malah buat tak tahu saja berurusan dgn riba, mereka lupa yg riba di dalam al quran, Allah istihar perang dgn riba, sepatutnya riba lebih ditakuti dari babi tu.

Mat Ajam said...

Urrgghh cross breed sow + sheep ni!

Anonymous said...

Babi jenis ni memang dah wujud sudah lama. Kenapa sekarang mau kecoh. Semak fakta dahulu sebelum beri komen. Sebelum ni, ada wujud isu berus lukisan dari bulu babi, cuba teka dr mana asal bulu2 tu? :)

Miss Pija said...

Ya Allah....ada jgk ye...diorg klon ke apa kan...

Miss Pija said...

saya copy ye...huhu..

Anonymous said...

ish3..
masaalah.
harap jakim ambil tindakan.. da rumah sye bnyk jaket biri2.. huishh tQ for information!!

aku dr amin said...

kena minta ftwa ni. apa kata mufti perak yer. sesuai tak digunakan oleh orang melayu yang tidak islam

MOHD FIRDAUS RODZALI said...

assalamualaikum, syukran atas informasi.. selama ini kita hanya dengar kulit babi... x lama lg kita dengar bulu babi plak... mintak jauh laaa dari terbeli produk macm ni...