Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, February 17, 2010

MAULIDUL RASUL TANDA KASIH SAYANG ?

بسم الله الرحمن الرحيم



PANDAI ! ORANG UMNO KATA SAMBUT MAULIDUL RASUL TANDA UMAT MUHAMMAD KASIH SAYANG DENGAN NABINYA DAN KERANA NABILAH ISLAM DI UTUSKAN OLEH ALLAH ! BAGUS ! CANTIK !

Di waktu kebelakangan ini ramai pula orang focus tentang peristiwa maulidul rasul, peristiwa setahun sekali ini nampaknya ramai yang kasih kepada rasul, pantang di sentuh sikit maka melentinglah umat yang merasakan diri mereka sebagai orang islam yang prihatin terhadap nabi

Al Hamdulillah ! ramai rupanya umat Muhammad di Malaysia ini yang cukup prihatin dan bersemangat tinggi sebagai umat islam dan umat Muhammad, betulkah demikian ? tidak tipu ? tidak bohong ? Atau main wayang saja ? Jika demikian marilah kita ubah diri kita masing-masing

UMNO adalah sejumlah besar penduduk di negara Malaysia, ahlinya di katakan hampir 4 juta, jika demikian mengapa mereka masih tidak mahu melaksanakan islam yang di bawa oleh rasul ! Mengapa mereka masih menjadikan semangat kebangsaan melayu sebagai dasar yang mereka perjuangkan ! Tidakkah mereka tahu bahawa semangat kebangsaan itu di larang oleh rasul ?

Di mana rahsia kasih sayang orang UMNO terhadap rasul ? Bolehkah orang UMNO kata bahawa mereka kasih terhadap rasul sedangkan perintah rasul mereka belakangkan ! Mari kita dengar Rasullullah s.a.w bersabda:

ليس منا من دعا الى عصبية ، وليس منا من قاتل على عصبية، وليس منا من مات على عصبية
Maksudnya:

Bukan dari kalangan kita mereka yang menyeru kepada semangat kebangsaan, dan bukan dari kalangan kita orang yang berjuang di atas semangat kebangsaan, dan bukan dari kalangan kita orang yang mati atas dasar kebangsaan
(Ruah Muslim wa Abu Daud)

Berdasarkan pesanan nabi Muhammad di atas, Apakah peluang UMNO yang berjuang atas dasar semangat kebangsaan ? Berdasarkan apa UMNO dan ahlinya mahu menyatakan kasih sayang terhadap nabinya ? Itu sebab Pak Karamu kata " Orang UMNO tak bohongkah ? Tak Tipukah ? ATAU apakah sebenarnya maksud kasih sayang tersebut ?

Zaman baginda Rasullullah juga terdapat golongan kebangsan seperti UMNO sekarang, mereka bertanyakan kepada baginda Rasullullah s.a.w ما العصبية يا رسول الله (Apakah semangat kebangsaan itu ya Rasullullah ?) Baginda menjawab pertanyaan orang qurais dari suku bangsanya " العصبية ان تعين قومك على الظلم (Yang di katakan semangat kebangsaan itu ialah bahawa kamu menolong kaum mu di atas dasar kezaliman)

Nah ! sekarang setelah di terangkan kepada kalian apa yang di tegah oleh nabi yang kalian katakan tanda kasih sayang itu, Apakah kalian masih bertegas dengan pendirian hendak berarak menyambut maulidul rasul nanti yang menandakan kasih sayang ? Masih merasakan kasih sayang terhadap rasul ? Mengapa tidak mahu ikut nasihat rasul ! Kalian ragukah dengan hadis di atas ? Atau hadis di atas sengaja hendak menakutkan kaliankah ?

Cubalah orang UMNO fikirkan baik-baik, apakah kesannya terhadap pendirian kalian yang di katakan kasih sayang terhadap rasul sedangkan nabi tidak mengakui kalian sebagai umatnya ! Apakah nabi bersifat zalim terhadap kalian ATAU kalianlah yang menzalimi diri kalian sendiri ! Pak Karamu memberi pandangan ini adalah ikhlas, ubahlah dasar perjuangan kalian kemudian barulah bercakap tentang kasih sayang - PakKaramu

UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

2 comments:

Frodo Baggins said...

... dan semua orang harus berubah untuk layak berbicara soal kasih sayang ...

tajnur said...

Salam!
Betul ke org2 UMNO kasihkan Rasulullah saw? Jgn hanya di bibir dan skdr persimpangan jln sahaja. Mcm org bercinta muda-mudi kini, indahnya sekejap sahaja. Dlm Surah AliImran:32,"katakanlah,`Taatlah Allah dan RasulNya, jika kamu berpaling, maka sesungguhnya Allah tidak menyukai org2 kafir". Kalau nak dukung, biarlah dukung sepenuhnya sehingga ketitisan darah jgn sekadar lakonan dan retorik saja. Wallahualam