Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, January 22, 2010

GAMBAR EKSLUSIF BARANGAN NABI MUHAMMAD S.A.W

بسم الله الرحمن الرحيم

Subhanallah, kita beruntung dapat menatap gambar barangan Rasulullah SAW. Foto-foto ini kebanyakan adalah koleksi yang tersimpan dari berbagai tempat di beberapa negara: Muzium Topkapy di Istambul Turki, Jordania, Iraq dan negara-negara Timur Tengah lainnya. Selamat merasakan kelazatan menatap peninggalan- peninggalan ini. Semoga kerinduan kita semakin memuncak kepada Nabi Muhammad S.A.W, Kekasih Allah…Insya-allah.

Baju gamis Nabi SAW yang lusuh dan robek-robek. Ya Allah … betapa sederhananya baju pemimpin dunia yang suci dan agung ..!!


Rasa nak menitik air mata melihat pakaian dan barangan peribadi Rasulullah SAW. Baginda yang sememangnya mendapat tempat di Syurga tertinggi pun begitu zuhud sekali.

Kita begitu sibuk mengumpul harta dunia sedangkan hidup di dunia hanya sementara sahaja. Kehidupan di Akhirat adalah kehidupan yang kekal. Jika di dunia yang fana ini kita begitu cintakan dunia, layakkah kita nak masuk Syurga. Adakah kita mampu menahan siksaan api neraka?

Gambar-gambar ekslusif ni dikongsikan dengan tujuan supaya kita muhasabah diri kita. Kita ikhlas berbelanja seluar Levi’s yang berharga RM200 +, RM60-RM70 untuk sehelai t’shirt, berapa ratuskah yang kita ikhlas keluar untuk jalan Allah?

Kita sanggup menonton siaran langsung bolasepak dari menghayati Maal Hijrah, kita sanggup bersengkang mata mengadap laptop dari sembahyang tahajjud, kita mengagungkan pemimpin yang macamana? Kita mengamalkan riba dalam jual beli, kita tak kisah halal haram dalam kehidupan. Kita menghina mereka yang ingin memperjuangkan Islam . Ya Allah tunjukkan kami jalan yang benar dan ampunkan dosa kami.

Sama-sama ingat mengingati. Kongsikan bersama teman-teman.

Jazakallah.

Gambar penuh.. sila klick DISINI

UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

7 comments:

Blogger said...

Ambo pakai baju guni je(Bundle)rm5

Anonymous said...

Alhamdulillah syukur.. Aku orang yang bertuah dapat tengok barangan tinggalan nabi Muhamad SAW..

daun kesum said...

ya Allah,.,

cikti sebak seketika,.
sesungguhnya Nabi Muhammad mmg zuhud..,

rndu jga smakin mmbuak2.,

Ya Allah,,akn adakah untukku kesempatan utk btemu dgnMu dan kekasihMu itu?

Ikhsan said...

Subhanallah..
MArilah kita bersama-sama selawat kepada Baginda

~UmmU SoLehah~ said...

sungguh jauh perbezaan peribadi kita umat akhir zaman, dengan peribadi Rasulullah.. kita tahu, tapi sejauhmana kita ingin mencontohinya..?

oh, ramai y memilih kelazatan dunia ini, sehingga manusia mabuk bersamanya,lupa diri..

kita contohi Kekasih Allah..
buKan sekadar dgn kata2..
MalaH tarbiyahlah diri^^

selawat dan salam penuh kerinduan kpd Nabi Muhammad SAW ..

Sire Johhny Deep said...

terima kasih tuan tanah,
posting peringatan yang baik!!

yohteh said...

selawat dan salam padamu Rasul Junjungan...