Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, January 21, 2010

ALERT: BANK CREDIT CARD SCAM...!!!

بسم الله الرحمن الرحيم



Fyi,This really happens to my friend today.Be careful...!!!

Guys,

I had a call from AM Bank just now saying that I have a Mastercard payment due for RM4000+. They also needed my approval to do a transaction of RM3000+ in KLIA. When I said I don’t have a Mastercard from AM Bank, they pretended to be shocked and told me to make a report. They started asking my particulars….(full name, IC, bank card number…..)

Don’t give your details..!!!, This are bogus call trying to get your particulars


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

2 comments:

Tengkolok Hitam said...

aku pun dah kena...tapi dalam panggilan tel. malaun ni pura2 beri tahu dari bank...pastu tetiba minta particular...aku tak perasan dah terbagi...tapi nasib baik sempat aku bertindak...cepat2 aku blog kad dgn call bank credit...nasib baik...kata bank perkara begini kerap berlaku sekarang...alhamdulliah skrg dah dapat kad baru...hati2 dilain kali..

noorlara said...

maklumat yg penting dan berfaedah, akan disebarkan juga, terima kasih