Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, January 19, 2011

AJAL MENJEMPUT YANG DITUNGGU TAK TIBA

بسم الله الرحمن الرحيم

PRK Tenang - Imam Sibuk Layan Najib, Lupa Sembahyang Jenazah

(Gambar: Cikgu Normala Sudirman mengucapkan takziah kepada balu Allahyarham ketika menziarahi jenazah Setiausaha Umno cawangan Felda Tenang, Abdul Latif Subhi, di masjid pagi Selasa semalam)

LABIS, 19 Jan: Para petugas PAS dari Pahang terpaksa mengurus dan mengimamkan solat jenazah Setiausaha Umno Cawangan Felda Tenang yang meninggal dunia hari ini apabila imam yang bertugas terpaksa meraikan kedatangan Perdana Menteri ke tanah rancangan Felda itu.

Abdul Latif Subhi bin Mohd Din, 61, meninggal dunia selepas diserang sakit jantung dan darah tinggi yang melampau kerana risau menguruskan kedatangan PM ke Felda itu.

Namun, sehingga jenazah beliau selamat dikebumikan, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tidak sempat menjenguk jenazah beliau walaupun masjid yang menempatkan jenazah itu hanya 50 meter dari padang tempat acara untuk Perdana Menteri diadakan.

"Jenazah itu berada di masjid sejak jam 10 pagi. Ia tidak diziarahi apatah lagi disembahyangkan oleh Presiden Umno yang datang ke situ,"kata seorang saksi kejadian itu pagi Selasa lepas.

Allahyarham Abdul Latif adalah bekas MP Tentera Darat dan pagawai Pertahanan Awam adalah pewaris Felda. Beliau meningalkan empat anak dan seorang cucu di samping balunya, Puan Maimunah Hindun.

"Suasana pilu dan terkilan menyelubungi keluarga Allahyarham apabila imam bertugas ada bersama meraikan Najib dan akhirnya jenazah disolatkan oleh sukarelawan PAS daripada Pahang selepas Zohor di masjid itu.

"Inilah akhlak kepimpinan Umno kepada ahlinya sendiri," kata saksi itu ketika menceritakan peristiwa ini.

Najib tiba di Labis dengan helikopter pada 9.30 pagi Selasa lepas. Sejak jam 10 pagi, jenazah Allahyarham ditempatkan di masjid itu untuk membolehkan Perdana Menteri menziarahinya kalau-kalau sempat.

Najib telah melawat Felda Chemplak Barat dan menyempurnakan majlis pelancaran Pusat Jalur Lebar Komuniti dan merasmikan gelanggang futsal di situ sebelum meluangkan masa bersarapan dengan warga peneroka.

Walaupun beliau dan rombongannya melintasi masjid Felda Tenang, tempat jenazah itu ditempatkan sejak jam 10 pagi, ia tidak langsung dipeduli, jauh sekali untuk disolatkan, dijenguk pun tida - [HD]

Note: Pak imam tu terlupa kalau dia mati pun nanti Najib xder masa nak jengok dia. Semoga roh allahyarham tenang di Tenang. Mungkin hanya ahli keluarganya saja yang sedikit terkilan, walaupun di saat-saat akhir hidupnya allahyarham masih lagi bertungkus lumus untuk menyambut kedatangan Najib tapi jangankan najib.. pak imam pun xda masa nak solatkan jenazahnya. Alfatehah...



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

3 comments:

donk said...

orang kat situ wajib buka mata dan telinga...sampai begitu sekali jadinya..apa nak herankan..satu ahli umno mati..ada post pulak tu...berpuluh ribu sedia mengganti...

takziah untuk keluarga tapi padan muka dengan apa yang diterima...itu lah pemimpin dunia akhirat kamu..he he he...

sebab apa kamu takda makna untuk depa ...ketua menteri penang mati..najis kelamkabut pergi...nak ambil hati cina penang le tu..siap donate lagi ribu ribu..siap sedekah fatihah lagi gamaknya...koi koi koi..

di sini lah bangang dan baghalnya si pm kome tu...patut turun jap..gambar ambil..wartawan pun boleh spin cerita..jadi headline..najiz si pm mengimami sembahyang jenazah ahli umno...cukupcantik...

tapi dah bodoh kan...apa nak di kato...bodoh piang...

Anonymous said...

apehal la korang sume ni...
sape2 pun leh imam kan kalu orang dah mati..xpah nak ty umno ke pas ke...
politik ni sume xguna lah...bkn untung pun...xpah la korang2 nak emosional sgt...pe da...poyo jek.

Anonymous said...

anon January 19, 2011 5:10 PM,
betul, sesiapa pon bole jadi imam, tapi masalahnye, org yg spatutnye ade kat situ bole xdek, patutnye pak imam tu yg mengimami solat bagai, tp xdek. ape cer? aduyaiii.. xpelaa, esok ko (anon January 19, 2011 5:10 PM,)arwah bole la jadi pengundi antu utk be end...

al-fatihah buat arwah.