Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, July 12, 2010

ISTERI GAGAL KAWAL NAFSU

بسم الله الرحمن الرحيم



KUALA LUMPUR: Angkara suami dayus, makin ramai wanita di negara ini menderita zahir dan batin selepas ditinggalkan suami bertahun-tahun lamanya tanpa sebab munasabah.

Lebih memburukkan keadaan, ada yang terjerumus ke lembah hina kerana gagal menahan godaan syaitan selepas hidup kesepian tanpa belaian suami biarpun diri masih ‘bergetah’.

Ikuti gelora hidup empat wanita yang berkongsi nasib sama iaitu ditinggalkan suami tidak berhati perut, cuma pendekatan mereka mungkin berbeza dalam mengatasi kemelut perkahwinan.

LIZA, 28:

"HANYA Tuhan tahu betapa deritanya jiwa dan batin saya tidak dapat bersama suami selama enam tahun sejak bergelar isteri pada 2004.

Mungkin kerana perkahwinan kami atas dasar menurut kemahuan keluarga dan bukan kerana hubungan cinta, saya menjadi mangsa keadaan, dan enam tahun juga saya tidak mendapat belaian suami.

Kalau enam bulan saya boleh bertahan lagi (tidak bersetubuh bersama suami), tetapi bayangkan sehingga enam tahun dia tidak pernah menyentuh saya, malah menghilangkan diri tanpa khabar berita. Wanita mana tidak dahagakan belaian lelaki, tambahan pula bila bersuami. Akibat tekanan perasaan, akhirnya saya gagal mengawal nafsu. Saya bertemu kembali bekas teman lelaki dan melakukan hubungan seks dengannya setiap kali bertemu.

Suami mula menjauhkan diri daripada saya selepas setahun mendirikan rumah tangga dan dia kini menetap di sekitar Johor Bahru, Johor. Saya sedar tindakan mengadakan hubungan bersama bekas teman lelaki adalah salah, lagi pula dia sudah berumah tangga, tetapi saya menganggap suami punca segala kemelut itu berlaku.

Daripada apa yang dapat saya rasakan, dia (suami) seakan-akan sangat membenci saya. Kalau tidak inginkan saya sebagai isteri, mengapa tidak ceraikan saya, sebaliknya dia menghilang entah ke mana. Saya sungguh menderita, hidup sendiri tanpa ada zuriat. Adakalanya apabila tidak bertemu bekas kekasih, saya terpaksa melakukan sesuatu untuk memuaskan keinginan batin. Ia memang menyakitkan jiwa saya.

Bagaimanapun, perbuatan saya mengadakan hubungan dengan lelaki lain dan pergolakan suami akhirnya sampai ke pengetahuan keluarga masing-masing. Selepas berubat secara Islam di Sinar Zamdurrani bersama Ustaz Shahran Shafie, suami saya didakwa terkena sihir oleh bekas kekasihnya sehingga membuatkan dia membenci saya.

Saya insaf di atas dosa yang pernah dilakukan dan berharap dapat menyelamatkan kembali rumah tangga. Semuanya terpulang kepada suami, saya berharap dia dapat menerima saya sebagai isteri. Jika tidak, saya mahu dilepaskan."

SHIMA, 32:

"TIGA tahun digantung tidak bertali, saya terpaksa bekerja keras untuk mencari rezeki menampung hidup bersama dua anak.

Malah kerana gagal menahan gelora nafsu akibat ketiadaan suami, saya sanggup melakukan sesuatu untuk memuaskan nafsu dan kadangkala terlanjur dengan teman lelaki. Bagaimanapun jauh di lubuk hati, saya menyedari perkara itu mengundang dosa.

Saya sedar mengenai halal dan haram. Malah, saya dan teman lelaki juga bersedia untuk mendirikan rumah tangga, namun saya tidak boleh kerana masih terikat dengan suami. Kali terakhir saya mendengar berita mengenainya ialah tiga tahun lalu. Itupun daripada seorang kawan yang mengatakan suami saya berkahwin lain. Selepas puas mencari, saya masih tidak menjumpai tempat mereka menetap.

Sebab itu, kerana dahagakan kasih sayang, saya mula mencari teman lelaki. Dua anak saya juga memerlukan perhatian dan kasih sayang seorang bapa. Alhamdulillah, saya menemui seorang lelaki yang sanggup menerima saya.Apapun, saya masih berusaha mencari suami untuk mendapatkan kata putus daripadanya. Saya tidak pernah berhenti mencarinya. Lagipun saya tidak tahan menanggung azab digantung tidak bertali seperti ini. Wanita mana sanggup diperlakukan seperti ini?

Jika masih gagal mengesannya, saya akan mendapatkan khidmat nasihat jabatan agama Islam. Mungkin mereka ada cara untuk menyelesaikan perkara ini supaya saya tidak lagi bergelumang dengan dosa."

ROZANA, 39:

"SUAMI saya ghaib sejak 2004. Mulanya saya mengakui sangat tertekan sehingga hampir gila, tetapi berkat doa dan sokongan berterusan daripada keluarga, sedikit demi sedikit saya bangkit meneruskan hidup. Siapa tidak tertekan apabila suami yang dicintai hilang begitu saja. Selama 20 tahun kami hidup bahagia dan intim, tetapi suami kemudian meninggalkan saya tanpa alasan serta punca.

Saya menderita zahir dan batin. Saya terpaksa bekerja keras menyara diri dan empat anak selain terlalu rindukan suami yang dulunya selalu berada di sisi. Suami keluar dari rumah pada Oktober 2004 untuk ke tempat kerja, tetapi selepas itu ghaib. Tiada perubahan ditunjukkan kerana kami sememangnya pasangan bahagia. Memang kami tidak hidup senang, tetapi saya rasa bukan itu alasan dia (suami) menghilangkan diri.

Nak kata dia ada perempuan lain, sepanjang hidup bersama saya, tidak pula dia menunjukkan kelakuan mencurigakan. Yang mampu saya lakukan hanya membuat laporan polis dan selama beberapa bulan saya bersama ahli keluarga lain cuba mencari suami tetapi tidak berjaya. Bukan saja saya, malah keluarga mentua dan rakan yang rapat dengannya tidak tahu di mana suami saya. Ketika itu saya tidak kuat menghadapi dugaan ini dan hanya mampu menangis.

Makan dan tidur tidak menentu. Anak pula saya biarkan bebas sampai ada kalanya mereka ponteng sekolah. Setahun saya seperti orang gila kerana kerap berkurung di bilik dan berkhayal. Mujur adik beradik saya membantu. Mereka tolong jaga anak saya dan cuba memulihkan saya. Mereka sentiasa beri semangat dan bawa saya berubat.

"Mereka juga sentiasa mengingatkan saya supaya banyak melakukan ibadat dan berdoa supaya dikuatkan semangat bagi menempuh dugaan yang terpaksa dilalui."

DIANA, 32:

"SAYA ditinggalkan suami hampir empat tahun. Saya akui sungguh menderita selepas suami menghilangkan diri sekitar 2007, tambahan pula saya terpaksa menanggung dua anak yang masih kecil, masing-masing berusia empat dan tiga tahun.

Saya ditinggalkan suami ketika anak kedua berusia tidak sampai setahun dan ketika itu saya terpaksa meminta bantuan keluarga untuk menyara hidup. Bayangkan, bagaimana saya hendak menyara anak yang masih kecil itu seorang diri, saya pula tidak bekerja. Jalan mudah yang dapat saya fikirkan ketika itu adalah kembali ke pangkuan ibu bapa di kampung. Hidup saya jadi tidak keruan, apalagi memikirkan sampai bila saya perlu bergantung hidup dengan keluarga. Suami saya langsung tidak dapat dihubungi, hidup matinya saya tidak tahu.

Sebagai isteri yang pernah menerima kasih sayang seorang suami, saya akui perasaan sungguh tertekan apabila memikirkan tuntutan batin yang tidak dapat dipenuhi. Saya masih merindui suami walaupun ada kalanya sakit hati apabila memikirkan saya ditinggalkan tanpa khabar berita. Ada juga rakan pernah mengusik, bolehkah saya hidup tanpa sentuhan lelaki. Bagi saya, soal seks dan tuntutan batin bukan lagi satu keutamaan. Memang sebagai manusia biasa keinginan untuk dibelai lelaki itu sentiasa ada, tetapi apakan daya saya apabila dalam keadaan begini. Buat masa ini saya hanya memikirkan soal anak, mereka lebih memerlukan saya ketika ini."



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

102 comments:

hanyzan30 said...

Bismillah...
Bila pendekatan agama jauh dalam diri,maka bermacam macam perkara akan berlaku..

piewahid said...

bila nafsu mengatasi iman,
kbetulan ada pula seseorg yg nak dpersalahkan...
maka terjadilah apa yg terjadi.

lebih baik buat saja pengakuan, sy lakukannya kerana tunduk dgn godaan iblis syaitan, rayuan jantan dan mengikut nafsu...

+qAsiH naDiRa+ said...

cerita yang menyedihkan~semoga terhindar dari segala dugaan nafsu ini~nau'zubillah~

Anonymous said...

ni blog majalah wanita ke atau tabloid isu sensasi?

Anonymous said...

Apa itu Syiah Imamiyah Itsna Asyariyah? Syiah Imamiyah Itsna Asyariyah adalah satu mazhab dari banyak-banyak mazhab dalam syiah dan ia antara yang palin sesat dan xtreem. pengikut Syiah Imamiyah Itsna Asyariyah kerap mengatakan yang mereka sahajalah yang mengamalkan ajaran islam yang sebenar dan mereka juga menanam perasaan buruk sangka, dendam kesumat kepada ahli sunnah dan mereka juga menanamkan sifat fanatik yang tidak tentu arah kepada penyokong mereka. sebijik macam yang pas buat sekarang ini.

Untuk mengembangkan fahaman Syiah Imamiyah Itsna Asyariyah, mereka akan menggunakan segala jenis taktik, tipu helah dan propaganda, menurut sejarah, banyak pengikut ahli sunnah yang telah terperdaya dan termakan dengan taktik dan propaganda puak-puak Imamiyah Itsna Asyariyah ini dan modius operandi yang sama juga di gunakan oleh pas di malaysia untuk menarik sokongan pengundi melayu dan menghalalkan segala-galanya kepada pengundi bukan melayu.

Jadi benarlah selama ini kita mendengar yang pas sebuah parti yang berjaya menyesatkan ummat melayu, mungkin berberapa ulama yang duduk dalam pas menyedari tentang perkara ini, mungkin mereka takut di fitnah oleh puak-puak yang fanatik ini sekiranya mereka keluar meninggalkan pas.

yad_element said...

pengecut pakai name anon

~aSHa~ said...

nak kiamat dah...mcm2 perkara berlaku

Kamal Sanusi said...

Aku rasa semuanya kerana tanda-tanda kiamat nak berlaku dah, selain daripada pemakanan harian yang tidak bersih hingga menutup pintu hati untuk membezakan di antara halal dan haram kerana ustazah umno kata melacur dibolehkan jika ibu tunggal terdesak nak mencari makan.




Kah kah kah!!!...

Anonymous said...

ANON July 13, 2010 2:18 AM,
adakah menjalankan undang2 n hukum Allah itu sesat?

datuk masyitah kata hukum hudud x ferlu dijalankan nanti sume org kena fotong tangan...

Anonymous said...

soklan2 yg belum dijawab dek puak ApNo dlm n3 sblom ni...

komen2 n kebodohan2 org2 ApNo menjawab soklan secara online n live spt di n3 n3 tersebut.

1) 5 TAHUN TIADA AIR : AHMAD MASLAN BUTA AGAKNYA

2)SI BUNCIT JUAL AIR BALANG BUAT LAWAK BODOH

3)MCA KATA IBRAHIM ALI CILAKA

4) SI BANGANG BIDAS SI BANGANG

5)Tersalah Bawa Kunci Kondominium?

6)LUCU DAN PELIK (saifool)

7)Tokoh Islam setuju penubuhan Baby Hatch...Wahai Ulama, Selamatkan Umat Ini Daripada Kemurkaan Allah!!!

8) BALAK DIKEBAS ANAK GADIS DIROGOL: DI MANA PIHAK BERTANGGUNG JAWAB?

9>>>MENGAPA UMNO MEMILIH MENTERI BODOH?<<< (video)

tolong bg jawapan, jgn menimbulkan lagi persoalan.
TQ.
KERJASAMA DARI PIHAK ANDA AMAT KAMI HARGAI.
TQ

Anonymous said...

soklan2 yg belum dijawab dek puak ApNo dlm n3 sblom ni...

komen2 n kebodohan2 org2 ApNo menjawab soklan secara online n live spt di n3 n3 tersebut.

1) 5 TAHUN TIADA AIR : AHMAD MASLAN BUTA AGAKNYA

2)SI BUNCIT JUAL AIR BALANG BUAT LAWAK BODOH

3)MCA KATA IBRAHIM ALI CILAKA

4) SI BANGANG BIDAS SI BANGANG

5)Tersalah Bawa Kunci Kondominium?

6)LUCU DAN PELIK (saifool)

7)Tokoh Islam setuju penubuhan Baby Hatch...Wahai Ulama, Selamatkan Umat Ini Daripada Kemurkaan Allah!!!

8) BALAK DIKEBAS ANAK GADIS DIROGOL: DI MANA PIHAK BERTANGGUNG JAWAB?

9>>>MENGAPA UMNO MEMILIH MENTERI BODOH?<<< (video)

tolong bg jawapan, jgn menimbulkan lagi persoalan.
TQ.
KERJASAMA DARI PIHAK ANDA AMAT KAMI HARGAI.
TQ

Anonymous said...

yad_element tu nama sebenar anda ke?cermin diri sendiri dulu wak..

Anonymous said...

Anon July 13, 2010 11:19 AM,
perkara2 tu dah berjawab,tapi memandangkan hati dah jadi batu maka segala jawapan semuanya ditolak,kononnya tiada fakta,lagipun memandangkan ni blog pembangkang punya maka sendiri faham dahla,pembangkang kan baik,mana ada buruk,tingkah laku baik,semuanya okaylah,jadi terus2kan memburukkan orang lain walaupun anda menyedari siapa anda disisi Allah,adu dombakan jika itulah amal jariah yg anda mahukan..

Anonymous said...

bila masa lu jawab? tak da satu pun soalan tu berjawab? tak kiralah kalau ko nak kata hati jadi batu ke kayu ke.. masalahnya memang ko tak jawab pun kan.. cuba ko tengok segala posting berkenaan politik dalam blog ni. kebanyakkan darinya adalah berupa soalan. tapi bila ko komen ko merapu entah kemana. bukannya ko menjawab soalan pun. apa la punya ngok pencacai umngok ni...

Anonymous said...

Anon July 13, 2010 7:15 PM,

sebab akal ko dah dipenuhi ajaran2 dendam kesumat,busuk hati,tau cakap tapi kerja tak buat,hina sana hina sini,sebab tu la ko tak boleh berfikir dengan waras kerana ko cuma percaya pada ke 'mantik' an kata2 nik aziz je walaupun apa yg dikatakannya boleh menyesatkan dan memecahbelahkan perpaduan umat islam,mentaliti ko hanya tau bercakap dan menuduh tapi ko takde usaha langsung ke arah menyatupadukan ummah,apa yg aku kata ni fakta tapi seperti biasa ko akan menafikannya

Anonymous said...

bro anon Anon July 13, 2010 7:15 PM,
menyatupadukan ummah???
kat celah mane plak ApNo menyatupadukan ummah?
menyatupadukan ummah n menyatupadukan melayu/bangsa lain2 makne ek...jgn la narrow sgt..

bro, wa pegi mesyuarat pemuda ApNo di kapar klang sabtu lepas, siap dapat baju lagi...
tapi ape yg aku tgk kat dlm tu, byk yg berkroni2, berpuak2, jalan kalu dgn melayu2 je tegak cam nak bergadoh, kalo ngan bangse lain kang tunduk.

n ape yg aku peratikan dlm tu sumenye disebabkan $$$ je, x lain n x bukan.

kalu nak kaye, nak dunia, join ler ApNo...mewah beb...hahahahhaa....
tapi kena pandai mengampu ler... kalu x, jadi la makcik kat felda yg umah nak roboh slimut ngan bendera Be End.

Anonymous said...

kah..kah..kah..kah.. umno menyatupadukan umah... kah..kah..kah..

ibrahim ali kutuk khairi.. umno menyatupadukan ummah.. kah..kah..kah..kah..

khairi kutuk najib...umno menyatupadukan ummah.. kah..kah..kah..kah..

nazri aziz kata muhyidin tak betul..umno menyatupadukan ummah.. kah..kah..kah..kah..

ibrahim ali kata nazri aziz lebih baik dibuang dari umno...umno menyatupadukan ummah.. kah..kah..kah..kah..

ibrahim ali kata khairi bodoh..umno menyatupadukan ummah.. kah..kah..kah..kah..

MCA kata ibrahim ali jahat dan nak tubuhkan perkasa cina..umno menyatupadukan ummah.. kah..kah..kah..kah..

ibrahim ali kata MCA tak tau undang2...umno menyatupadukan ummah.. kah..kah..kah..kah..

MIC kata nak tubuhkan perkasa india pulak...umno menyatupadukan ummah.. kah..kah..kah..kah..

nazri aziz kata penubuhan "PERKASA" ibrahim ali perlu dikaji semula...umno menyatupadukan ummah.. kah..kah..kah..kah..

muhyiddin kata x mengapa kalau MIC dan MCA nak tubuhkan perkasa cina dan india...umno menyatupadukan ummah.. kah..kah..kah..kah..

ohh umnoku... pandainya kamu menyatupadukan ummah..

Woi bangsat.. ko x baca berita ke.. sekarang ni tengah banyak umno dengan umno baik dari bahagian ataupun peringkat pusat dok hari2 bergadoh.. ko jangan la dok tengok TV3 suku dan kawasan2 yg sewaktu dengannya tu jer.. mmg la ko x tau cerita mcm ni pun. media2 pengampu ko tu dok cari salah pembangkang jer.. ada pernah ko tengok dalam berita yg mengatakan pembangkang ni bagus? belum pernah kan.. tu la pasal.. ada minda tu buka la sikit.. jangan dok sempit sangat.

so tolong bagitau kat aku pemimpin ko yg mana nak menyatupadukan ummah tu?

Anonymous said...

Menyedihkan. Sebagai seorang Melayu islam saya rasa malu dengan lelaki macam ni. Itu antara sebab orang melayu hancur. Kasihan pada isteri mereka.Tapi perempuan harus bersabar serta berserah pada Allah swt disamping menjaga akhlak. Kalo yang kena sihir tu takleh kata apalah. BTW terima ajalah seadanya ujian Allah swt.

insani62

Jasmin said...

Saya tertarik membaca nukilan sahabat saya...
"Mereka lupa bahawa tiada alternatif lain bagi manusia yang mencari kebahagian, kesenangan, ketenangan, kebaikan melainkan kembali kepada manhaj Allah dalam tata kehidupannya dan dalam sistem kemasyarakatannya dengan tidak berpijak pada manhaj buatannya sendiri. Apabila manusia dengan tata kehidupannya menyimpang dari undang-undang Allah Taala, maka hidup mereka akan sengsara, binggung, gelisah, buntu , terbelenggu meskipun mereka memiliki tahap intelek yang tinggi dan kemudahan kebendaan yang melimpah. Mereka menderita kehampaan…Mereka menderita kerana panasnya kehidupan yang ditempuhinya yang jauh dari naungan rimbun yang menyegarkan. Mereka menderita akibat jauh dari garis dan jalan yang lurus. Mereka hendak lari dari kenyataan ini dengan melakukan hal yang aneh baik dalam berpakaian, makan, gerak kehidupnya dan sebagainya sehingga kehidupan mereka jauh dari kemuliaan. Mereka hilang arah kerana mereka tidak menemukan tujuan hakiki dari penciptaan dirinya. Mereka tidak menemukan ketenangan dan ketenteraman kerana mereka tidak mengenal Allah yang kepada-Nya mereka akan kembali…."
http://mazniismail.blog.com/

Allahu A’lam

SIREH JUNJUNG said...

salam

pergunakan la akal yg di beri oleh Allah... pertahankan la keimanan kalian..
godaan demi godaan akan sentiasa ter dedah di dalam ruang ke hidupan kita, namun itu bukan alasan utk kita mengambil jalan ke neraka...walau siapa diri kita.. lelaki mahu pun wanita...jgn di layan nafsu songsang kalian..

beringat dan balik la ke pangkal jalan..

salam dari nenek

cik ain said...

salam,sy tk lah pandai sgt tapi kenapa mereka pilih utk berzina demi tuntutan bathin.Kalau dah lama ditinggal suami dan nafsu asyik membuak lebih baik tuntut fasakh dan kawin lain dr hidup bergelumang dosa.

zuraimi said...

PERLU KE GAMBAR POMPUAN TU KAT TEPI ARTIKEL?...

Ali Zainal Abidin said...

Assalamu'alaikum wbt... Ya saudara empunya blog... Kekadang cerita kamu bagus, tp sayang sekali kamu letak gambar yang haram disisi Islam... Buang la gambar tu, atau tukar gambar yg lain yg x haram...

Macam mane nk tau gambar tu halal ke haram, belajar agama banyak2...
Wassalam

Anonymous said...

blog ni macam blog lucah pula sambil mengaitkan maksiat dengan UMNO. Perlu diingat kalau kejadian berlku di negeri serambi mekah tu sebab UMNO juga...sebab disitiu memang juara kisah yg dipaparkan dalam blog ini...

Muslimah Optimis said...

assalamualaikum...

hangat orang berdebat nampaknya...

pemimpin yang zalim harus dikecam namun ingat2lah sama bahawa ALLAJ itu Maha Adil.. Jika tidak dibalas di dunia, di akhirat itu sudah pasti...

berkaitan istari2 menderita itu, tuntutlah fasakh.. adoiyaii.. MO pun bukan ah pandai sangat nak cakap bab2 fasakh ni tapi daripada mencari dosa tambahan lebih baik tuntut fasakh.. wallahualam...

MO tumpng sedih atas nasib yang menimpa mereka dan lagi bertambah sedih apabila memilih jalan yang salah di sisi agama..nauzubillah

Anonymous said...

mana2 wanita yang tak mendapat nafkah bathin (bersetubuh) bolih rujuk kemahkamah syariah.

amat bahaya kalau wanita yang terlibat dlam kes ini, bekerja pula satu tempat dengan mat-mat benggala yg sentiasa kemaruk sex.

orang jantan ni, kalau dah mati pucuk lepas sahaja isteri tu, yg dok simpan buat barang antik buat apa?

Anonymous said...

astaghfirullahala'zim

jue said...

mintak dijauhkan Allah dari perkara macam ni....

Anonymous said...

ni bukan soal politik...tp jgn mengata/mmpertikaikan tokguru slgi ilmu agama tk setaraf dgn tokguru..


Nik Aziz Nik Mat

Pendidikan:
Sekolah Kebangsaan Kedai Lalat (3 Bulan) – 1936.
Sekolah Pondok Tok Kenali Kubang Kerian.
Sekolah Pondok Tok Guru Haji Abbas Besut, Terengganu.
Universiti Deobond, India – 1952.
Lahore, Pakistan – Ilmu Tafsir Quran – 1957.
Universiti Al-Azhar, Mesir – Ijazah Sarjana Muda Pengajian Bahasa Arab.
Universiti Al-Azhar, Mesir – Sarjana Perundangan Islam.

Anonymous said...

sesiapa yang dah tak tahan gelora nafsu tu, boleh lah contak saya 24 jam sehari di talian 019xxxxxxx,semoga dapat ku puaskan.

aini said...

minta fasakh kn da sng..nape nk cari jalan yang susah? yang suami ni pun masalah sangat, nk menyusahkan idup sendiri pon xpyh la nk sshkn org len skali

mahu beriman said...

erm.....nk tye cket.. adakah kita di dunia ini berkahwin kerana allah ta'ala atau kerana nafsu??

Anonymous said...

mane Anon yang penuh iman di dada tadi?...senyap pulak?...erm..cita la lagi pasal kekufuran PAS dan kesucian UMNO..hahha//kelakar la...orang suma elok2 komen pasal artikel..dia tetiba tembak parti politik....kalo mcm tu kira perpaduan jugak la ye?....stail UMNO

Anonymous said...

isteri macam ni patut serah saja pada ANWAR IBRAHIM...tahu lah dia nak kerjakan..lagi pun belalai gajahnya cukup panjang...boleh pengsan perempuan tu

obat kencing manis said...

miris beud denger ceritanya..

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg kapsler - addiction to tramadol

Anonymous said...

order tramadol online tramadol xr dosage - long term tramadol addiction

Anonymous said...

xanax online buy alprazolam online overnight - street value for xanax 1mg

Anonymous said...

purchase xanax where to buy xanax bars - interaction of xanax and alcohol

Anonymous said...

xanax online xanax effects on liver - fake xanax pills

Anonymous said...

generic xanax nucynta and xanax drug interactions - xanax dosage before flight

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol 350 mg what is it used for - difference between soma carisoprodol

Anonymous said...

xanax online xanax high .25 - xanax bars milligrams

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl 50 mg side effects - tramadol de 50 mg para que sirve

mahadzira said...

tq bro..seks habis gambar tu..hihi

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl 30 - tramadol order online tramadol 50mg

Anonymous said...

xanax online xanax side effects hair loss - xanax generic pill identifier

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol 150 - carisoprodol online purchase

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol ultram same medication - tramadol what is it

Anonymous said...

buy carisoprodol soma generic carisoprodol - tramadol carisoprodol abuse

Anonymous said...

buy xanax online forum xanax drug interactions lexapro - much does generic xanax cost walmart

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol over the counter - tramadol addiction gaza

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg order vicodin online no prescription needed - carisoprodol 350 mg what is it for

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol renal dosing - tramadol addiction during pregnancy

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol maximum dosage - carisoprodol dosage high

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl 50 mg vs percocet - tramadol hydrochloride purchase

Anonymous said...

cheap tramadol tramadol otc - can get high tramadol hydrochloride

Anonymous said...

cialis online cialis 100mg manufacturers - cialis online mexico

Anonymous said...

buy cialis online cialis young men - buy cialis in ireland

Anonymous said...

xanax antidepressant pills that look like xanax - alprazolam cinfa 0 5 mg

Anonymous said...

cialis online buy cialis online generic - how to buy cialis online

Anonymous said...

xanax online xanax generic vs - how many 2mg xanax to overdose

Anonymous said...

cialis online cialis online paypal payment - buy cialis online no prescription usa

Anonymous said...

cheap cialis cialis daily or as needed - order cialis online usa

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#21906 tramadol dosage 100mg - tramadol 2012

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol in florida - tramadol generic for ultram

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#28875 buy online texas tramadol - tramadol 50 mg mfg zydus

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#23561 tramadol online purchase - tramadol hydrochloride for dogs 50mg

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#28875 can you buy tramadol over the counter in spain - tramadol hcl 50 mg headaches

Anonymous said...

buy tramadol tramadol hcl 50 mg tablet - buy tramadol cod overnight delivery

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#30694 buy tramadol cheapest - buy tramadol cod personal check

Anonymous said...

buy tramadol overnight shipping tramadol online delivered florida - buy tramadol cheap no prescription

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol hydrochloride online - tramadol addiction suboxone

Anonymous said...

buy tramadol online buy cheap tramadol overnight - tramadol dosage back pain

Anonymous said...

http://blog.dawn.com/dblog/buy/#34852 tramadol 50mg how many can i take - can you buy tramadol over the counter in usa

Anonymous said...

tramadol online really cheap tramadol - rimadyl or tramadol for dogs

Anonymous said...

buy tramadol online no prescription tramadol dosage pain dogs - tramadol online no prescription usa

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#51726 tramadol 50 mg is used for what - tramadol hcl time release

Anonymous said...

buy tramadol tramadol buy usa - tramadol journal

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#30807 buy tramadol online without rx - generic form of tramadol

Anonymous said...

buy tramadol online cheap tramadol 50 mg bijsluiter - legit online pharmacy tramadol

Anonymous said...

buy tramadol tramadol otc - tramadol hcl 50 mg tab

Anonymous said...

buy tramadol tramadol buy europe - tramadol 50mg tablets controlled substance

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol jittery - buy tramadol online cod

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#59473 tramadol over the counter - tramadol for dogs same for humans

Anonymous said...

tramadol without prescription overdose amount for tramadol - buy tramadol us pharmacy

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol 200mg dosage - tramadol no prescription free shipping

Anonymous said...

ways to buy ativan online ativan withdrawal palpitations - ativan for norco withdrawal

Anonymous said...

buy tramadol can you buy tramadol in the usa - get off tramadol addiction

Anonymous said...

ways to buy ativan online lorazepam 1mg blue - ativan high experience

Anonymous said...

ways to buy ativan online ativan no prescription online pharmacy - ativan klonopin conversion

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#93851 order xanax xr - what does xanax and alcohol do

Anonymous said...

buy tramadol online strong tramadol 50mg tablets - generic tramadol online

Anonymous said...

best buy tramadol buy generic tramadol online - can you buy tramadol in greece

Anonymous said...

buy tramadol online can you buy tramadol in the usa - tramadol online consultation

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#50238 xanax dosage long - kenny powers quotes xanax

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#51462 xanax withdrawal wiki - effects of recreational xanax use

Anonymous said...

buy xanax online legally xanax buy online no prescription uk - xanax strengths

Anonymous said...

buy xanax online xanax vs xanax bars - buy xanax from mexico online

Anonymous said...

Sesiapa yang membaca cerita ini harus sila bergembira dengan saya kerana saya merasakan ditolak dan kecewa sekali oleh Isteri saya dengan cara yang sama seperti mana-mana lain lakukan dengan kesedihan hati sebelum i bertemu Dr orinoko On line e-mel saya adalah firstaxo@gmail.com. Isu saya dengan rakan sekerja, dia sentiasa istexting mereka walaupun selepas saya memberitahunya bagaimana saya berasa mengenainya. Dia akan berhenti untuk seketika dan kemudian mula seluruh. Dia sentiasa memberitahu saya bagaimana lemak dan lama ini Lelaki tetapi saya tahu bahawa dia telah menggunakan bahawa sebagai gangguan untuk saya tidak mengesyaki beliau. Hari ini saya kini telah mendapat tahu dia adalah menubuhkan tarikh makan tengah hari dengan salah seorang daripada mereka. Saya tidak lagi boleh mengambilnya. Saya tidak faham mengapa dia terus melakukan perkara ini kepada saya. Beliau juga datang rumah lewat selepas kerja sekarang dan dia akhirnya pergi dan berpecah dengan saya, baik i berada di psikik tetapi semua yang sama. apa yang perlu saya lakukan? sehingga kawan saya memperkenalkan saya kepada seorang ahli sihir yang membantu untuk menyatukan kembali suaminya. mendapatkan dia dengan orinokosolutiontemple1@gmail.com anda boleh menghubungi beliau. jadi saya menggunakan ini cara untuk memberitahu orang bagaimana gembira dan berapa banyak i menghargai dr baik.

Torascool said...

hanya iman jalan satu-satunya menghadapi godaan

Kanya Kulap said...

[-] Cerita Sex Dewasa - Malam Ultahnya Dewi
[-] Cerita Sex Dewasa - Sempitnya Memek ABG SMP
[-] Cerita Sex Dewasa - Adik Qu Merenggut Perawan Qu
[-] Cerita Sex Dewasa - Anak Pembantu Qu Yang Memuaskan Qu
[-] Cerita Sex Dewasa - Gara Gara Hujan Mendadak
[-] Cerita Sex Dewasa - Gadis SMA Berjilbab Dengan Pembantunya
[-] Cerita Sex Dewasa - Akibat Obat Perangsang
[-] Cerita Sex Dewasa - Nikmatnya Teman Catting_Qu
[-] Cerita Sex Dewasa - Tante IVONE Yang Janda
[-] kata kata
[-] Cerita Sex Dewasa Gadis SMA Berjilbab
[-] Cerita Sex Dewasa - Bidan Muda Yang Cantik
[-] Cerita Sex Dewasa - Tubuh Tante_Qu Memang Nikmat
[-] Foto Bugil - Gadis Bule Mandi Telanjang
[-] Foto Bugil - Cewek Arab Berjilbab
[-] Foto Bugil - Belahan Dada Tante Nissa Hot
[-] Foto Bugil - ABG Cantik Di Kolam Berenang
[-] Foto Bugil - Memek Anak SMP Belum Berbulu
[-] Foto Bugil - Tante Silvia Di Grepe Memeknya Sebelum ML
[-] Foto Bugil - Cewek Arab Lagi Pamer Memek
[-] Foto Bugil - Tante Sexy DI Kamar Mandi
[-] Foto Bugil - HOT dan Terpanas
[-] Foto Bugil - Pantat Montok
[-] Foto Bugil - Anak SMP Dengan OM om