Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, January 22, 2011

JUAL AGAMA KERANA UNDI... MENTERI BESAR SIAPA NI?

بسم الله الرحمن الرحيم

Jangan mengundi calon PAS, jika tidak "Parti Islam itu akan memotong tangan anda jika mencuri".



Amaran mengejutkan di atas bukannya daripada pemimpin MCA atau MIC tetapi dari mulut pemimpin Islam. Itulah wajah sebenar MB Johor negeri karat umno. Kerana ingin menarik sokongan pengundi Cina dan India di Tenang, Ghani Othman sanggup menghina hukum Islam. Apakah beliau tidak tahu hukum menghina hukum hudud?



Adakah pemimpin Islam sebegini mampu membela Islam? Bagi saya kefahaman Islam Ghani Othman sama sahaja dengan pelakon filem porno, Chua Soi Lek!! Melalui portal berbahasa Inggeris, Malaysia Chronicle, beliau berkata seperti berikut,

[MC] Johor Mentri Besar Ghani Othman has warned voters in Tenang not to vote for PAS, otherwise the Islamist party may “chop off your hands for stealing”.

“What will happen when PAS comes to power? PAS already came to the Felda areas, saying that they want to form an Islamic state. They say they want laws to chop off your hands for stealing. That is the content of their campaign with the Malays in Chemplak in Tenang,” Malaysiakini reported Ghani as saying.

Ghani’s astonishing and many say irresponsible comments come a day after MCA president Chua Soi Lek had derided PAS candidate Normala Sudirman and PKR president Wan Azizah for wearing gloves when they shook hands with the public.

“Normala will not come here to a Chinese temple, she doesn't even shake hands with the people. I have received complaints about this. She is like Anwar Ibrahim's wife. She wears gloves when she shakes hands. If you can accept this kind of Islamic value, go ahead and vote for PAS," Chua had said.

Note: Ulasan dari kenyataan ghani othman.

"Jangan mengundi calon PAS, jika tidak "Parti Islam itu akan memotong tangan anda jika mencuri"

1: Ghani othman iktiraf PAS sebagai parti islam... Ini bermakna umno/BN confirm bukan parti islam... Kah..kah..kah..kah..

2: Adakah Ghani othman ni sebenarnya khafir...? jika bukan mengapa dia mempersendakan hukum Allah? Apa dia ingat hudud ni PAS yang cipta ke? Menteri besar siapa yang tak sekolah agama ni?

3: Agaknya Ghani othman dan semua penyokong umno ni memang keturunan pencuri.. Jika tidak mencuri kenapa mesti takut dengan hukum hudud?

4: Jika alasannya saranan ini ditujukan untuk non muslim.. Adakah bermakna ghani menggalakan non muslim ni mencuri? jika tidak mengapa ghani katakan ini kepada mereka?

5: Ghani bukan bercakap tentang hukum PAS.. tapi dia bercakap tentang hukum islam... Bukankah sudah terang terang lagi bersuluh ghani sanggup memburukkan agama islam hanya kerana inginkan undi dari cina MCA.. Adakah ghani ni agamanya islam? Sanggup menghina agama sendiri demi politik... cilaka punya ghani...!!!!

Note: (foto) Ghani othman mesranya pegang-pegang tangan dato halimah sidique exco Johor...Kah..kah..kah..kah... Peduli apa ghani dengan hukum hudud.. Peduli apa ghani dengan hukum Allah.. janji cina MCA mesti dipertahkan... Kalau tangan bini orang pun dipegangnya mersa-mesra buat macam bini sendiri.. Apa dia nak hairan dengan hukum Allah... Kah..kah..kah..kah.. Entah siapa punya Menteri Besar la nih.. Mengaku islam tapi relax jer buat maksiat.. Mengaku islam tapi relax jer permainkan hukum Allah.. Tapi tak mengapa.. Orang umno kata ini tetap yang terbaik.. Inilah islam yang benar.. korang renungkanlah hadith di bawah ni korang tergolong di puak mana.. Kah..kah..kah..kah..


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

9 comments:

l.i.n.n سي ڤاري ڤاري said...

apalah pemimpin macam nih. isk isk

teruk betol.. ada pulak mempersendakan agama.

Anonymous said...

sebelum ni cina perlekehkan hukum islam. skrg ni yg mengaku islam perlekehkan agama sendiri. mana perginya perkasa yg kata pertahankan islam tu? mana perginya umno yg mengaku islam sgt? org umno ni mmg semuanya anjing!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

isu semasa...

Anonymous said...

mmg la isu semasa bangang. masalahnya patutkah seorang islam berkata begitu? mcmana klau aku kata dgn cina lu jgn masuk pas nanti lu semua kena solat dan puasa. itu islam bikin org susah. kena puasa kena solat. mcm ni ke kenyataan seorang yg mengaku islam? klau nak berpolitik pun jgn la sampai gadaikan hukum Allah. nak kata pas x betul ke apa ke jgn la sampai agama sendiri pun dipertikaikan. kang klau kata umno tu kafir tau plak marah. BODOH PUNYA ORG UMNO!!!!

11.56pm said...

bangsat punya pemikiran org umno.. dia ckp isu semasa.. tgkla dh bagi baca hadith dia ckp cmtu lagi.. ni la manusia bangsat!!!

UMNO bangang said...

Orang umno katakan. Mana dia nak amik tau pasal agama. Bagi mereka politik lain agama lain. Dah mmg mcm tu yg pemimpin dia ajar. Tu yg ramai hudup mcm kapir. Org solat dia solat tapi dlm masa yg sama sokong pemimpin yg zalim. Sokong pemimpin yg gadaikan agama. Apa nak kata, klau x bodoh bukanlah org umno namanya.

Anonymous said...

awat geng2 perkasa tak buat demo,kalo dah tolak hukum allah tu kira kapir la,kita ni siapa hah 'NAK KATA HUKUM ALLAH TU tak sesuai la itu la gini la,allah yang mencipta kita,

donk said...

MENTERI BESAR JOHOR...BABI BESAR..TAK TAHU HUKUM ISLAM..NAMA JE ADA BIN..BUAT MALU ORANG JOHOR...

SEMUGA ALLAH MELINGKUPKAN CALON UMNO BEE END...BERILAH KEMENANGAN DI PIHAK PAS...

DAN KEMUDIANKITA POTONG TANGAN MENTERI BESAR DAN KELUARGA DIA KERANA MENCURI WANG DAN HARTABENDA RAKYAT JOHOR...

SEMUGA PAS MENANG BESAR..SEMUGA ALLAH MELAKNAT MENTERI BESAR GHANI ANAK LELAKI OSMAN INI DAN KELUARGANYA..AMIN..AMIN YA RABBALALAMIN...

Anonymous said...

pemimpin yg brfikiran sekular...