Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, July 13, 2010

KDN BUAT LAWAK PULAK.. kah..kah..kah..kah..

بسم الله الرحمن الرحيم

SUARA KEADILAN : KDN BUAT LAPORAN POLIS - melayau



Kementerian Dalam Negeri (KDN) membuat laporan polis berikutan pihak penerbitan Suara Keadilan terus mengeluarkan penerbitannya hari ini walaupun permit mingguan akhbar itu tamat tempoh sah lakunya pada 30 Jun lalu.

Timbalan Ketua Setiausaha KDN, Abdul Rahim Mohd. Radzi berkata, laporan berkenaan telah dibuat pada pukul 8 malam di Ibu Pejabat Polis Daerah Putrajaya.

KAH KAH KAH..woit… INI BERITA PELIK…. kah kah kah… woit…INI MACAM SUAMI MINTA KEBENARAN DARI MAK MENTUA UNTUK BUKA COLI ISTERI….kah kah kah..woit…INI SIAPA DI BAWAH SIAPA?.... kah kah kah... BUKAN KAH POLIS ITU DI BAWAH JAGAAN KDN... kah kah kah….MACAM MACAM CARA DI BUAT UNTUK MENIPU MELAYU…kah kah kah.. woit... MACAM MACAM TERJADI... BILA ILANG AKAL...kah kah kah..

HARAKAH TANPA PERMIT DIBERI TEMPOH 7 HARI - melayau

Kementerian Dalam Negeri (KDN) memberi tempoh seminggu kepada Harakah untuk menjawab surat tunjuk sebab berhubung penerbitan dan pengedaran akhbar itu walaupun permitnya tamat 7 Julai lalu.

Ketua Setiausaha KDN, Mahmood Adam berkata, kegagalan akhbar itu mematuhi arahan tersebut akan menyebabkan ia berdepan dengan tindakan tegas.

"Hari ini Pengerusi Jemaah Pengarah Harakah, Mustafa Ali dan Pengarah UrusanHarakah, Kamaruddin Jaffar telah dipanggil ke KDN untuk memberi penjelasan berhubung perkara itu.

KAH KAH KAH…woit…. INI LAH CARA KETUANAN MELAYU MENIAGA…. kah kah kah..woit… BILA CINA BUKA KEDAI BERJAYA…. kah kah kah… PANGGIL POLIS SURUH TUTUP…. kah kah kah… SAMAN MASALAH LESEN….SAMAN KOTOR….SAMAN BISING…kah kah kah..

kah kah kah… SURAT KHABAR SENDIRI TAK LAKU… kah kah kah... PAKSA SEKOLAH ..PEJABAT BELI... kah kah kah….BILA TAK BOLEH LAWAN ... TUTUP SURAT KHABAR ORANG PUNYA…. kah kah kah - TT



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

30 comments:

Muara said...

Ikut saja saranan Musrsyidul am Pas, Tuan Guru Nik Abdul Aziz, boikot saja akhbar pro BN abih cerita......

Boikotlah mulai sekarang... sebelum mereka tutup harakah dan keadilan!

Anonymous said...

eh belum boikot lagike?bukanke arahan tu dah lama?laaa korang ni baca utusan pulak,langgar fatwa nik aziz boleh masuk neraka tau:)

Anonymous said...

sat lagi keluar la fatwa merepek-repek dari tok guru depa.


tu tak termasuk ulasan undang-undang dari peguam cacat lagi tu.

Nak lagi cara,khalifah anak beranak kat penang sana nun masuk campur.

Steady la PR.

pastu letak sikit gambar tok guru depa menangis,setel.

tu ja.

takpun doa pecah perut,solat hajat ramai-rmai kat stadium.

Dok guna agama lagu tu ja.Ajak bersatu macam-macam alasan.Suruh umno repair dulu la..apa la.

Oh ya..mana pi nuar bontot ya? Sejak orang yahudi kat US sana marah-marah,sibuk bebeno jilat bontot yahudi kat sana.

Apa...yahudi ka yang dok bagi dana kat PKR?

iSH ISH ISH..sayang sungguh kat yahudi.

Ha..tu mula nak sebut APCO APCO la tu.haha..kerajaan bayar APCO untuk buat kerja..nuar bontot dibayar yahudi..jadi..nampak dak beza? haihh...baca la lebih lanjut pasal APCO.Apa perjuangan dia.Banayk cerita tersirat dia.

Tapi..cakap pun tak guna.Pembangkang ni,dia akan bangkang segala-gala benda.Sia-sia ja cakap.

Barai.

Anonymous said...

sat lagi najib kata tak kenal sialfool..

sat lagi najib kata si sialfool datang nak mintak biasiswa...

sat lagi najib kata si sialfool datang nak mengadu nasib kerana diliwat..

sat lagi si sialfool kata seumur hidup dia pernah jumpa najib sekali je..

sat lagi sialfool kata dia dipaksa..

sat lagi sialfool kata dia rela..

sat lagi orang umno ramai2 buat solat hajat untuk memenangkan kamalnathan...

sat lagi rosmah tak tau tutup aurat..

sat lagi anak2 najib berpeluk2 dgn betina sundal...

sat lagi bik mama berpeluk cium dgn balak hindustan..

sat lagi najib buat bangang jer..

inilah undang2 dan agama islam yang dibawa oleh seorang pemimpin islam tulin.. tiada islam yg sebenar selain islam najib..

solat jenazah pun tak tau agaknya.. wakakaakakakaka..

sat lagi najib kata malaysia negara islam...

sat lagi kita ramai2 main judi kat genting..

sat lagi kita ramai2 pergi pusat pelacuran kat bukit bintang...

sat lagi kita pergi ke melaka layan disco sampai pagi...

wakakakakaka....

Anonymous said...

sat lagi najib buat muka sedih...

sat lagi najib kata.. orang fitnah saya...

yang bodohnya... sejak bila plak orang umno tak nak pergi buat report bila difitnah? pegi la buat report.. musa hassan berani ke tak nak buat siasatan kalau najib yang buat report? bangang...!!!

wakakakaka...

Anonymous said...

tu je la yg PR boleh jawap,pakatan haram,kira nikah tak sah tu,tupasal melalut cakap mende yg bukan2,tidoq sebantal mimpi lain2,dah kaki bela pungkoq nuar,dah tak buleh cakap apa,yahudi bela nuar pandai pulak depa auta,belit,itu la ini la,bukti siap depan mata,tak pecaya lagi,siap pi bubuh hentam orang lain kata konspirasi la,apa apa la:)

Anonymous said...

eh.. marah plak.. wakakaka... kalau marah tu tandanya betul la kan..

bermakna tiada apa la yang tak betul dengan apa yg aku katakan tu tadi kan..? hihihihihi... sebab tiada satu jawapan pun yang diterima.. tapi dok marah2 semacam jer tu.. hihihihi...

Anonymous said...

kepada org ApNo,
ade ke mandi wajib x basuh punkoq?
masuk akai x?

bole ka askar bawahan sludup engine jet sampai keluar negara?
masuk akai ka?

Anonymous said...

soklan2 yg belum dijawab dek puak ApNo dlm n3 sblom ni...

komen2 n kebodohan2 org2 ApNo menjawab soklan secara online n live spt di n3 n3 tersebut.

1) 5 TAHUN TIADA AIR : AHMAD MASLAN BUTA AGAKNYA

2)SI BUNCIT JUAL AIR BALANG BUAT LAWAK BODOH

3)MCA KATA IBRAHIM ALI CILAKA

4) SI BANGANG BIDAS SI BANGANG

5)Tersalah Bawa Kunci Kondominium?

6)LUCU DAN PELIK (saifool)

7)Tokoh Islam setuju penubuhan Baby Hatch...Wahai Ulama, Selamatkan Umat Ini Daripada Kemurkaan Allah!!!

8) BALAK DIKEBAS ANAK GADIS DIROGOL: DI MANA PIHAK BERTANGGUNG JAWAB?

9>>>MENGAPA UMNO MEMILIH MENTERI BODOH?<<< (video)

tolong bg jawapan, jgn menimbulkan lagi persoalan.
TQ.
KERJASAMA DARI PIHAK ANDA AMAT KAMI HARGAI.
TQ

MELAYU TAKKAN LUPA

Anonymous said...

Anon July 13, 2010 10:15 PM
sebenarnya ko nak kata umngokke,apnoke,bangangke,bangsatke tu ko punya pasal,aku tak kesah langsung,ikut suka ko la nak terlalak terlolong,pada aku UMNOke,PASke,PKRke sama je dari semua segi.Bila sebut munafik aku rasa korang ni 2X5 je,nak sebut pembangunan modal insan,haaa ni lah bukti2 nyata contohnya macam ko,baik sungguh kata bicara,budi pekerti dan merendah diri,...jadi aku nak tau jugakla apa fatwa nik'mantik' aziz ko pada 'pengundi atas pagar'macam aku ni,boleh masuk syurga ke tak?:)

Anonymous said...

anon July 13, 2010 10:40 PM

tolong bg jawapan, jgn menimbulkan lagi persoalan.
TQ.
KERJASAMA DARI PIHAK ANDA AMAT KAMI HARGAI.
TQ

1st skali aku nak ckp kat sini, aku x kate cam ko kate umngok ke bangsat ke apeke bagai, itu tajuk n3 di mana pada komen2 tu ade soklan utk org2 ApNo.

aduyai, tolong la bezakan antara tajuk n komen aku.

syurga n neraka tu Allah yg tentukan, dari segi pemilihan ketua negara pulak, bagi aku pilih la yg terbaek, bersih dari segala fitnah, yg dpt mendidik isteri, anak n keluarga menurut syariat Islam, menjadikan al-quran n sunah sbg panduan.

kalu org PAS pon ade yg x betul aku bangkang jugak...
kalo ko rase parti2 politik kat malaysia ni kotor, pilihlah yg kurang kotornye.

so, kalu ada sebarang isu dari pihak2 politaik ni kan ke elok bersemuka, lagi cantek buat live, satu malaysia bole tgk jawapan dari kedua2 pihak n kita nilaikan bersama.

patut x seorang menteri x boleh jawab soalan betul/salah contoh dlm n3 bertajuk MENGAPA UMNO MEMILIH MENTERI BODOH?

so kalu dah terlalu byk persoalan, mcm ko menimbulkan ni, sampai bile pon x selesai sebab xde jawapan.

Anonymous said...

setau aku ko tak pernah membetulkan parti ko,tak pernah aku nampak pun,sama la ngan parti2 lain,sebab tu aku kata umnoke paske pkrke sama2 munafik demi kepentingan masing2,yg en3 ko tu,ko gi ke tmpt blog2 diaorg pastu ko timbulkan isu tu,disamping ko nak diaorang menjawab,ko juga ken menjawab isu diorang,jadi gasak ko la ngan diaorang nak melontarkan hujah masing2 untuk menegakkan benang basah korang,cuma pada aku la blog ni korang punya,blog diaorg,diaorg punya,masing2 taknak kalahnye,ko kata itu fakta,kat blog orang lain diaorg kata itu fakta jugak,jadi sudah seharusnya ko mengembangkan sayap dan tegakkanla fakta yg ko kata fakta,aku tetap yg pendirian aku,korang semua sama je,perjuangan takde hala tuju yg konsisten,macam org arab plak korang semua,masing2 ada kabilah,tak tau la apa nak jadi,jgn ranap hancur lebur,barula nak bermuafakat dan bersatu.

Anonymous said...

hihihihi.. aku sokong ko anon. tapi nak bersatu di wadah mana? wadah pas? dah tentu umngok xnak.. wadah umno? dah tentu la aku xnak bersekongkol dgn rasuah judi pelacuran dan segala kemaksiatan yang pemimpin umngok lakukan. so aku cadangkan ko buat satu wadah baru. namakan lah wadah "umpas" (hampas). wakakakakaka... amacam setuju? ko jadi presiden aku jadi naib presiden... wakakakakaka...

woi bangang.. ko faham tak apa itu demokrasi. ni la namanya demokrasi.. ada kerajaan ada pembangkang. sesebuah negara yg kuat apabila mempunyai pembangkang yg kuat. baru la kerajaan bangang ko tu x boleh nak buat suka2 hati kepala bana dia. klau xder pembangkang syok la najib terlungkupkan harta negara ni laanat.. ni pun dah hampir2 terlungkup dah ni. ko ada arti ka? atau ko ada internet tp x tau nak guna? ko p la study dulu. kalau belajar pun bodoh x payah konon2 nak bagi komen.

ada patut ke negara pengeluar minyak yg terbaik didunia tapi rakyatnya kena beli minyak dgn harga yg paling mahal sekali. ada patut ke kereta waja dgn segala kos eksportnya di arab harganya baru 30 ribu lebih tapi kat malaysia harganya sampai mencecah 60 ribu lebih? ni kira2 bangang apa ni? ko tau mengira x?

ni sape punya kerja ni? pembangkang ke?


bodoh...!!!!

Anonymous said...

bagus bahasa ko,inilah nanti yg akan dipraktikkan oleh anak cucu ko nanti,itulah yg dijadikan doa mereka nanti bila ko mati yg ko anggap amal jariah versi ko:)

Anonymous said...

banyak persoalan aku kemukakan tu.. aku suruh ko jawab soalan aku tu.. bukan suruh ko kata bahasa aku ni bagus atau x.. tp xper laa.. ko bukan tau nak jawab pun kan..

bagus apa kalau berbahasa begini dgn org yg x tau bahasa... hihihihi.. kalau anak cucu aku pun aku suruh dia kata mcm ni dgn org bingai mcm ko ni... hihihihhi

bangang...!!!

Anonymous said...

tu je la modal die,
dah xtau nak ckp, pastu ckp cantek la bahse ko, tu lah ini lah...

bro,
aku dah ckp byk kali dah dlm n3 n3 sblom ni..simple je...

sila jawab soalan.
ADA PERSOALAN SILA JAWAB, begitu jugak dgn org2 aPnO.
jgn la ko bidas tang lain plak. soalan utk dijawab, bukan bagi soalan lagi...nak kate bodoh, MACAM pandai, tapi nak kate pandai, jawab betul/salah pon menteri korang xleh jawab.

bodoh ape tu????

n berkali2 aku ingatkan,
(aku paste balek dari atas2 tu)
>>>>
so, kalu ada sebarang isu dari pihak2 politaik ni kan ke elok bersemuka, lagi cantek buat live, satu malaysia bole tgk jawapan dari kedua2 pihak n kita nilaikan bersama.

patut x seorang menteri x boleh jawab soalan betul/salah contoh dlm n3 bertajuk MENGAPA UMNO MEMILIH MENTERI BODOH?

so kalu dah terlalu byk persoalan, mcm ko menimbulkan ni, sampai bile pon x selesai sebab xde jawapan.
.........
tolong bg jawapan, jgn menimbulkan lagi persoalan.
TQ.
KERJASAMA DARI PIHAK ANDA AMAT KAMI HARGAI.
TQ
>>>>>>>>>>>>>>>>

oh, x cukop ke aku gune bahse baek camtu? bahse cantek,jelas,n baik pon korang x bleh nak paham, tpakse la gune bahse kasar kot.

Anonymous said...

to PAScacamerba yg menggunakan byk name anon pro ApNo ni, rentikan ler... bukan aku x kenal ko... IP add ko pon same jek... hahahahaha...

anon umngok said...

woi..woi.. mana aci ni 2 lawan 1 ni.. wakakakakaka...

Anonymous said...

suka ko la,check ip la pe la,bukan ke ko yg klon nick orang sesuka hati,dasar bacul,bukan aku nak guna nick anon ni tapi korang yg bacul yg salah guna klon nick orang lain,perjuangan cacamarba ko ni,berani kat blog ni je la korang,melalak,menyalak,bila aku komen,korang terus tembak kata pro Apno la,tu la tahap mentaliti ko,agaknya ahli2 yg lain camtula,senyap sepi tak berani nak komen walaupun pemimpin tunggang terbalik,taat membuta tuli,dalam PAS ni tak boleh bersuara ke?korangla perosak2 PAS,patutla masa muktamar korang dilarang masuk dewan,tgk dari sikap korang pun memang tak beradab

vell paria said...

ooo aku terus tembak ko ke...? wakakakaka.. cuba ko baca ayat bangang ko tu semula... isi apa yg ada dgn komen ko tu? aku ajak ko fight secara dewasa kan. kita berhujah dengan fakta. tp ko terus2an melalut. xder satu pun dari soalan aku yang ko jawab. bila ko komen jer.. ko kata nik aziz sesat la.. mahfus bodoh la.. tu je yg ko tahu komen ke? itu fakta ke? bila aku tanya sesatnya dimana ko x jawab.. bila aku kata bodohnya bagaimana ko x jawab.. bila aku kata najib begitu begini satu hapah pun ko x jawab.. lepas tu ko kata ko komen dengan penuh berfakta..

fakta kepala bapak ko...!!! apa punya bodoh bapak ko ada anak sebangang ko ni...!!!!

Anonymous said...

MASIH X MENJAWAB SOALAN...

LALALALALALLAAAAA.........

Anonymous said...

anon July 14, 2010 6:08 PM,

dulu kate PAS sesat,
tapi la ni sebuk nak join bgabung ngan Pas ape cite?

hahaha sian, pas xnak layan...

takut esok org panggil ApNo sesat plak...

Anonymous said...

anon July 14, 2010 6:08 PM,

dulu kate PAS sesat,
tapi la ni sebuk nak join bgabung ngan Pas ape cite?

hahaha sian, pas xnak layan...

takut esok org panggil ApNo sesat plak...

Anonymous said...

mamat paria July 14, 2010 8:11 PM adalah contoh terbaik,sibodoh yg berlagak pandai dan juga perangai seperti pepatah beruk dapat bunga,selalu dapat pisang,kan terang2 bodoh beruk tu:)agak2nya bangga sesangatla mak dan bapak ko sebab praktikkan ilmu membangangkan orang,menghina orang,pehhh bangga mak bapak ko ek,bapak borek mestilah anak rintik,amal jariah tu hahaha

vell paria said...

wakakakakaka... aku bangangkan ko dengan fakta dan hujah... fakta dan hujah ko mana?

tu yg aku kata tu, betapa malangnya bapak ko dapat anak sebodoh ko ni... wakakakaka... ko dah jawab soalan aku ke belum?

takkan setakat kata orang bodoh tapi xder fakta kot...

steady la bro... org kata lu bodoh berserta dengan hujah.. hujah yg aku berikan tu la menyebabkan aku kata ko ni bodoh..

amacam bro? still nak jadi mcm budak2 ker? hi..hi..hi..hi... ko kan dah tua kan.. jangan ikut mcm aku yg masih budak2 ni... hi..hi..hi..hi...

Anonymous said...

soklan2 yg belum dijawab dek puak ApNo dlm n3 sblom ni...

komen2 n kebodohan2 org2 ApNo menjawab soklan secara online n live spt di n3 n3 tersebut.

1) 5 TAHUN TIADA AIR : AHMAD MASLAN BUTA AGAKNYA

2)SI BUNCIT JUAL AIR BALANG BUAT LAWAK BODOH

3)MCA KATA IBRAHIM ALI CILAKA

4) SI BANGANG BIDAS SI BANGANG

5)Tersalah Bawa Kunci Kondominium?

6)LUCU DAN PELIK (saifool)

7)Tokoh Islam setuju penubuhan Baby Hatch...Wahai Ulama, Selamatkan Umat Ini Daripada Kemurkaan Allah!!!

8) BALAK DIKEBAS ANAK GADIS DIROGOL: DI MANA PIHAK BERTANGGUNG JAWAB?

9>>>MENGAPA UMNO MEMILIH MENTERI BODOH?<<< (video)

tolong bg jawapan, jgn menimbulkan lagi persoalan.
TQ.
KERJASAMA DARI PIHAK ANDA AMAT KAMI HARGAI.
TQ

Anonymous said...

paria ni contoh orang bodoh yg selamanya bodoh,fakta konon,mmg puak ajaran songsang hahaha,fakta,orang bodoh macam ko mana tau makna fakta,korang tau fitnah,perangai ko pun macam yakjuj makjuj

Anonymous said...

anon July 15, 2010 8:22 PM,
kalu puak ajaran songsang,
apekejadah ApNo nak join sebuk2 dari dulu ajak bersama bagai?
nak join songsang n sesat ke?
ke dah tersedar yg ApNo tu songsang n sesat?

Anonymous said...

masih ada lagi bangkai bernyawa yg mempertahankan apno yg busuk lagi membusuk...

Anonymous said...

woi anon July 15, 2010 8:22 PM
dr td aku aku dok tgk melalak x sudah2..xnampak g pon fakta2 yg di hujahkan..asyik pusing sana pusing sini je,dok komen bahasa org x sudah2..last2 blah..jawapannya x dpt2 sampai kesudah..melalak je lebey..penting sgt ke yg ko nk kena komen bahasa org tu..jwb sudah la..byk bunyi lak..pastu corner ke lain plak,ckp org xtau fakta la apa sume..kalo ko tau nk jwb,takdenya ko nk pusing2 ke lain..haish,dewasanya aku tgk ko tu..mende ntah ko nih..