Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, July 15, 2010

RAMAI GENG TAK PUAS HATI CARA KELING TADBIR PERAK?

بسم الله الرحمن الرحيم


IPOH, 15 Julai: Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) mengikuti laporan media berkaitan mesyuarat agung Umno bahagian di negeri ini terutama yang telah dirasmikan oleh Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Ketuanya, Zawawi Hassan berkata, situsi itu jelas menunjukkan perpecahan dan diakui sendiri oleh Zambry di dalam ucapan-ucapannya.

“Perkara ini ditambah dengan sumbangan berita-berita daripada media baru iaitu daripada blogger-blogger pro Umno yang menggambarkan permasalahan tersebut.

“Jelas mereka cukup marah dengan gerak kerja dan usaha untuk menjatuhkan Zambry yang dilihat keseorangan tanpa satu pasukan yang kuat,” ujarnya.

Tambahnya, ada juga yang mengatakan bahawa kerajaan negeri yang dipimpin Zambry sekarang ini sebagai ‘kerajaan ihsan’.

Ini, menurutnya, terbukti perkara tersebut berlaku berdasarkan beberapa ucapan Zambry yang berdepan dengan ‘manusia tikus’ iaitu ahli Umno yang tidak berpuas hati dengan gaya kepimpinannya.

“Kemelut ini menghampirkan suasana perpecahan yang menanti belah dalam Umno Perak,” ujarnya.

Bagi DPPN Pk, ujarnya Umno negeri ini sudah mula bercakaran sesama sendiri akibat tindakan tidak berpuas hati sesama mereka.

Ini, katanya diibaratkan Umno dan Umno sedang bergaduh untuk mendapatkan kuasa sedangkan rakyat menjadi mangsa sasaran Umno bagi melepaskan geram dan membalas dendam apabila bergaduh.

“Di manakan slogan perjuangan mereka ‘Melayu Cemerlang’ bahkan nakhoda mereka kian tenggelam. Slogan hanya tinggal slogan, segala-galanya retorika belaka,” katanya.
- loveperak



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

2 comments:

anakmuaallaf said...

Keliang mana tu? Dah nak keliang dah tu...

Anonymous said...

soklan2 yg belum dijawab dek puak ApNo dlm n3 sblom ni...

1) 5 TAHUN TIADA AIR : AHMAD MASLAN BUTA AGAKNYA

2)SI BUNCIT JUAL AIR BALANG BUAT LAWAK BODOH

3)MCA KATA IBRAHIM ALI CILAKA

4) SI BANGANG BIDAS SI BANGANG

5)Tersalah Bawa Kunci Kondominium?

6)LUCU DAN PELIK (saifool)

7)Tokoh Islam setuju penubuhan Baby Hatch...Wahai Ulama, Selamatkan Umat Ini Daripada Kemurkaan Allah!!!

8) BALAK DIKEBAS ANAK GADIS DIROGOL: DI MANA PIHAK BERTANGGUNG JAWAB?

9) >>>MENGAPA UMNO MEMILIH MENTERI BODOH?<<< (video)

tolong bg jawapan, jgn menimbulkan lagi persoalan.
TQ.
KERJASAMA DARI PIHAK ANDA AMAT KAMI HARGAI.
TQ

MELAYU TAKKAN LUPA