Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, January 24, 2011

UMNO DAN PERKASA TIPU SULTAN?

بسم الله الرحمن الرحيم

Woit UMNO! Kata Daulat Tuanku?


Aikk?? Hari tu siap berdoa untuk Tuanku.. Hari ni tak setuju bagi kuasa kat Tuanku pulak? Pengkhianat!!! wakakakakaka!

BN Selangor tetap dengan pendirian tentang pindaan esok

SHAH ALAM, 23 Jan — Ketua Pembangkang Selangor Datuk Mohamad Satim Diman hari ini berkata Barisan Nasional (BN) akan menentang pindaan Perkara 52 Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor 1959 kerana tidak mahu melihat pegawai-pegawai tinggi kerajaan negeri hanya berfungsi sebagai “Pak Turut”.

Dewan Undangan Negeri Selangor akan bersidang esok bagi meminda Perkara 52 dalam undang-undang negeri bagi memulangkan kuasa Sultan dan Menteri Besar dalam pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri, Pegawai Kewangan dan Penasihat

Undang-undang Negeri yang terletak dibawah bidang kuasa Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).



Note:

Chehh!!
Daulat Tuanku sana.. Daulat Tuanku sini.. Nizar pengkhianat sana.. Khalid pengkhianat sini.. Akhirnya.. terburai jugak siapa pengkhianat pada raja-raja melayu yang sebenar.. Akhirnya.. terpecah jugak tembelang..

Quote kata-kata Chegu Bard di ceramah minggu lepas @ Hulu Bernam, Hulu Selangor..

"UMNO buat raja-raja melayu ni macam pelacur tua je, bila nak guna, UMNO belai-belai raja-raja.. UMNO tolak raja-raja melayu ke depan.. lepas tu UMNO menyorok belakang raja-raja melayu.."

Betul!!! Dan inilah yang berlaku sekarang! Nak kembalikan kuasa kepada Sultan Selangor pun UMNO Selangor tentang!
Adehhh!! Mana Daulat Tuanku nye wehhh?

Mana Armand?? mana PERKASA?? Ni bukan khianat kepada Agama, Bangsa dan Negara ke?

Wakakakaak! - budakbalun


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

5 comments:

Anonymous said...

Kepada penyokong2 UMNGOK sekekelian, ade ape2 nak tambah?

Taknak ke bela tindakan UMNGOK korang yg taknak mengembalikan kuasa sultan?

Takkan senyap je?
Pegi jahanam la dengan UMNGOK!!

salakan said...

kuat betul menyalak perkasa ni

Anonymous said...

"UMNO buat raja-raja melayu ni macam pelacur tua je.."

hahahahaa... lucunyaaa.... ayat ko Bujang tak boleh blah hehe.. tapi maksudnya sgt tepat dan tersampai. Bagus, Bagus..

Dorang ni pasal Sultan sibuk bising2. Pasal isu azan haritu sikit pun tak kisah. Sultan murka tahan lagi. Tapi kalo Allah murka tak risau ke?

Anonymous said...

puak2 apno dah menjatuhkan kuasa sultan berpunca dari pergaduhan time lawan HOKI, x ingat zaman bile, ni lecturer aku ckp... sebab anak sultan tu ade power, so diadakan pindaan yg mbolehkan anak sultan tu dijatuhkan hukuman.. anak sultan tu vs anak org2 kuat mungkin anak PM diwaktu tu, ni zaman2 sblom mahathir ni kes ni, tolong carikan info lebih pasal ni kalu ade sapa2 yg tau. TQ

donk said...

bagus sangat umno buat begitu...bab ni aku sokong 100 peratus le...biar depa tu..yang di sembah sembah tu...tahu diri...

tahu apa fungsi mereka..atau takda fungsi pun...saja untuk menambahkan perkataan melayu je..sebab untuk depa pakai ayat lain kan..kan..

dah cam ni..tahu sapa tolak mereka..sapa sokong mereka...hu hu hu...kesian nya...