Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, January 28, 2011

KARTUN SALAM HARIAN METRO HINA MUSLIMAH ISLAM?

بسم الله الرحمن الرحيم



Oleh: isma daud

Kebolehan yang dikurniakan Allah SWT kepada seseorang adalah untuk seseorang itu membesarkan syariatnya tetapi sayang sesetengah orang nikmat kepandaian dan kebolehannya digunakan untuk mempersendakan ajaran dan suruhan Allah SWT.

Terbaru isu bersalam yang digembar-gemburkan oleh media sempena Kempen Pilihanraya Kecil Dun Tenang sehingga ada yang sanggup melukis kartun dengan niat sinis menghina muslimah dalam isu bersalam ini.

Kartun dalam Harian Metro bertarikh 27 Januari 2011 di ruang Dialog Kota Raya telah memaparkan gambar situasi di Tenang.

Ada 2 watak di dalam gambar ini. Seorang muslim wanita. Dan seorang pula wanita cina menjual ikan. Apa yang berlaku dalam gambar ini? Kartun sinis menghina calon Pas, Cikgu Mala. Gambar ni menghina Umat Islam khasnya muslimah dan agama Islam sendiri!

Gambar ini jelas menunjukkan perasaan prejudis orang cina dengan digambarkan melalui peniaga wanita cina terhadap wanita muslimah Islam. Apa lagi yang mahu disampaikan oleh kartun seperti ini? Tidak lain dan tidak bukan ianya bertujuan jahat semata-mata menimbulkan perasaan takut orang bukan Islam terhadap Islam itu sendiri.

Apakah pihak ini sudah kehabisan modal untuk berkempen sehingga sanggup melukis dengan perasaan tidak suka dengan seorang muslimah yang hanya menunjukkan satu contoh bagaimana sepatutnya seorang muslimah Islam bersikap??? Rendahnya tahap pemikiran mereka.

Ya Allah berilah petunjuk dan hidayahMu kepada mereka semua ini..... Tunjukkan jalan kepada mereka agar mereka kenal kecantikan dan keelokkan agama mereka sendiri dan selamatkan mereka daripada jahiliyyah yang bersarang dalam benak daan jiwa mereka itu dan berilah pertolongan dan kemenangan kepada hamba-hambaMu yang soleh dan solehah khususnya mereka yang berusaha menegakkan syiarMu... amiin, ya rabbal 'aalamiin. - Sumber: ustazroslidhoby.blogspot.com

BIADAP: Akhbar Harian Metro hina Islam!

Sungguh biadap akhbar tabloid Harian Metro memainkan sentimen agama dalam sisipan akhbar cetaknya semalam (27 Januari 2011)..dlm tak sedar, mereka sebenarnya telah menyindir dan menghina Islam sendiri!

Siapa kartunis Juragan ni?..nama sebenar beliau ialah Mohd Desa Omar atau lebih popular dengan nama penanya, "Juragan"..asal Perak dan pernah melukis untuk majalah Gila-Gila..pernah menjadi guru sebelum kembali aktif melukis utk akhbar Harian Metro sejak tahun 1991 sehingga kini..

Mungkin beliau jahil dalam hal ini, maka tiada salahnya jika mengaku kesalahan..penulis selaku pembaca akhbar Metro menuntut beliau, termasuk (editor) akhbar Harian Metro membuat permohonan maaf atas isu ini..

Cukuplah dgn penghinaan dan sindiran tajam oleh parti MCA dan Gerakan terhadap maruah dan syariat Islam ini, jgn umat Islam sendiri terikut2 dgn rentak mereka akibat kejahilan diri sendiri!..fikir2kan..wallahua'lam.. - Oleh: Pria Malaya


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

59 comments:

Finaz said...

Parah org Melayu kat M'sia ni..

Anonymous said...

dia bukan hina muslimah la..
dia hina islam tu..
kalau kawan dgn UMNO memang jadi
bangan camtu la.. dia bukan tau katun tu boleh bawa murtad tu..

on ibrahim said...

kartunis juragan..nama yang sinonim dengan tekong..kira jaguh le tu..asal perak...

tak heran sebab kartunis..dari kartun...macam macam boleh lukis..badan juragan tu..muka babi..boleh ..pasal katun...mufti perak pun begitu juga..macam katun bila keluar idea..

memang betul..nyonya kat pasar siang ikan pakai glove...bila ambil duit dia buka glove...

ini dia buat katun yang benar benar hina islam..sedangkan dia pun islam..mungkin ada tepatnya bila dalam darah dibesarkan dengan rezki tak halal..macam orang umno kebanyakannya...begitulah jadinya...macam tu pemimpin begitulah rakyat dan pengikutnya...

kartunis tu elok buat bertaubat le..ni hukum islam le bangang..karang tuhan ambil tangan kamu...baru kamu tahu..

napelah bengong sangat kamu ni...bengong tahap binatang..tahap khinzir...

besar sangatke pendapatan melukis katun tu sampai sanggup hina ugama sendiri...bodoh dan babi kamu ni..

wan said...

Sbnarnya dh lma sy prhatikan lukisan yg dlukis oleh mamat celaka dlam akhbar Harian Metro ni,slama ini sdah brtahun2 atau stiap hr bliau mghina jurujual atau salesman dlam lukisan kartun,kali ini islam plak dihina.Mmang haram jadah pelukis ni!!

Anonymous said...

kafirlah kalo orang yang menghina perbuatan,perkataan,niat

tuyuk said...

ape kejadahnya juragan ni.. astaghfirullah

nama aku din said...

juragan tuh cuma melayu jer , belum tentu islam.....

Anonymous said...

xanax for sale xanax side effects muscle twitching - generic xanax qualitest

Anonymous said...

order alprazolam xanax .5 get you high - generic xanax pills look like

Anonymous said...

xanax online .5 xanax and alcohol - xanax side effects zoloft

Anonymous said...

generic xanax xanax effects anxiety - xanax effects kidneys

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol urine drug test - carisoprodol abuse addiction

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol without script - tramadol can get u high

Anonymous said...

xanax online .25 xanax and alcohol - generic xanax names

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol dosage labrador retriever - buy tramadol over the counter

Anonymous said...

generic xanax xanax 2mg - xanax on drug test time

Anonymous said...

carisoprodol no prescription carisoprodol pharmacy - carisoprodol online no rx

Anonymous said...

buy tramadol online can take 100mg tramadol once - buy tramadol forum

Anonymous said...

buy tramadol online ez tramadol order status - order tramadol online with mastercard

Anonymous said...

buy cialis online buy cialis cheap - cialis soft tabs reviews

Anonymous said...

xanax online xanax 7 mg - 1mg of xanax too much

Anonymous said...

generic xanax xanax 029 - drug interactions xanax and hydrocodone

Anonymous said...

buy cialis without doctor prescription generic cialis legal us - cialis online pharmacy

Anonymous said...

xanax online buy alprazolam - xanax dosage levels

Anonymous said...

buy cialis online cialis online sale - cialis online in australia

Anonymous said...

buy cialis viagra generic cialis safe - generic cialis viagra

Anonymous said...

xanax online xanax 620 - xanax dosage in cats

Anonymous said...

cialis online cialis coupon 30-day - ho comprato cialis online

Anonymous said...

buy tramadol can i get high off tramadol - legal buy tramadol online

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol overdose fatal amount - buy tramadol online in europe

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#74967 kind high tramadol - tramadol high many

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 100mg no prescription - tramadol dosage men

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#74967 tramadol dosage medication - tramadol 50 mg stronger than vicodin

Anonymous said...

buy tramadol cod buy tramadol online with mastercard - buy tramadol online saturday delivery

Anonymous said...

tramadol 100 mg tramadol 100mg buy online - tramadol 50 mg cheap

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#97734 tramadol 50mg can you get high - tramadol ultram eq 50 mg

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol 100mg tramadol is equivalent to what - buy tramadol topix

Anonymous said...

buy tramadol tramadol withdrawal buprenorphine - tramadol 50 mg is used to treat

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 99 free shipping - buy tramadol overnight delivery no prescription

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg sleep - can you buy tramadol usa

Anonymous said...

buy cheap tramadol ultram side effects withdrawal - tramadol high grasscity

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#44827 tramadol addiction - get off tramadol addiction

Anonymous said...

cheap tramadol online tramadol 50 mg normon - tramadol hcl 100 mg iran chemie pharma

Anonymous said...

buy ativan online ativan dosage alcohol withdrawal - ativan overdose emedicine

Anonymous said...

purchase tramadol tramadol 50mg slow release - help for tramadol addiction

Anonymous said...

buy tramadol tramadol kidney damage - buy tramadol online from usa

Anonymous said...

buy tramadol mastercard is buying tramadol online legal - tramadol for dogs vs tramadol for humans

Anonymous said...

http://reidmoody.com/#53287 are ativan and xanax the same thing - ativan side effects last

Anonymous said...

ways to buy ativan online ativan side effects sleep - buy ativan online

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#51462 baby overdose xanax - buy xanax generic online

Anonymous said...

cheap tramadol no prescription tramadol hcl generic - tramadol hcl prescribed

Anonymous said...

generic xanax online xanax dosage compared klonopin - buy xanax online video

Anonymous said...

buy xanax online xanax 8 mg - generic brand names xanax

Anonymous said...

buy xanax online how to buy xanax online forum - xanax withdrawal .5

Anonymous said...

buy xanax online xanax 4mg bars - buy xanax online video

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online with mastercard - tramadol 50 mg ketorolaco 10 mg

Anonymous said...

buy xanax online xanax withdrawal fever - xanax overdose children

Anonymous said...

buy xanax online legally buy xanax online from europe - xanax and alcohol hallucinations

Anonymous said...

AKU RASA KARTUNIS ZUNAR JAUH LAGI BIADAP DARI JURAGAN NI SEPATUTNYA KARTUNIS ZUNAR PUN PATUT MENDAPAT KUTUKAN YANG KERAS DARI AHLI2 PAS TP BIASALAH BILA PUAK2 SENDIRI BUAT SALAH KENA LA BELA KAN.. BAGI AKU KARTUN DIATAS LANGSUNG TAKDA ISU BG ORG YG TAK JOIN POLITIK MCM AKU..