Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, January 24, 2011

CIKGU ROGOL ANAK MURID 12 TAHUN

بسم الله الرحمن الرحيم

KOTA BHARU: “Seharusnya seorang guru kepada anak murid tetapi berbeza dengan tertuduh hari ini kerana mengambil kesempatan terhadap menunjukkan teladan baik kepada mangsa berusia 12 tahun yang naif dalam hal seksual,” kata Hakim Zainal L Salleh di Mahkamah Sesyen di sini, semalam.

Zainal berkata demikian sejurus menjatuhkan hukuman penjara 12 tahun dan dua sebatan terhadap seorang guru sebuah sekolah rendah di Tanah Merah selepas didapati bersalah terhadap dua tuduhan merogol anak muridnya berusia 12 tahun pada 2006.

Beliau menjatuhkan hukuman penjara 12 tahun bagi tuduhan pertama iaitu merogol anak muridnya berusia 12 tahun sebulan dalam kejadian di sebuah rumah di Jalan Pasir Mas, Kampung Bukit Merah, pada tengah hari, 5 Ogos 2006.

Bagi tuduhan kedua, dia dijatuhkan hukuman penjara 12 tahun dan dua sebatan kerana merogol mangsa sama dalam kejadian di sebuah resort pada pagi 8 September 2006.

Tertuduh, Mohd Saidi Che Tengah, 45, yang mempunyai lapan anak didakwa mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan.

Tertuduh yang berpengalaman mengajar lebih 20 tahun bagaimanapun bernasib baik kerana hukuman penjara itu berjalan serentak bermula semalam.

Selain itu dia juga bernasib baik kerana mahkamah membenarkan permohonan penangguhan pelaksanaan hukuman dikemukakan peguamnya, Aminuddin Ahmad dan Muhammad Hasif Hassan hingga rayuan dikemukakan di Mahkamah Tinggi.

Dalam penghakimannya, Zainal mendapati pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah dan pembelaan tertuduh hanya penafian semata-mata.

Pendakwaan kes itu dilakukan Timbalan Pendakwa Raya, Nor Hamizah Ghazali. - [HM]


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

6 comments:

Anonymous said...

Bunuh je si celaka tu.

~SyAhIrAh~ said...

Ni bukan cikgu tapi haiwan bertopengkan manusia. Anak 8 org patutlah, Gila S&%S!!

nUmara... said...

hurm.. mase tu xde lagi subjek pendidikan seks di sekolah.. pon da jadi mcm tu..

Anonymous said...

hahaha... peguam die ni hukum die dkira camne? huhuhuhu hanya Allah je yg tahu... aduyai... silap2 die dan peguam die bsalah...

donk said...

cikgu tu sama je dengan sesetengah menteri dari umno bee end..

menteri dan seangkatan dengannya jangan le nak komen apa apa..kome sama je..

ada yang heret bini orang..anak dara orang..nak heran apa..

tu nasib baik dai tak join umno..kalau tak mungkin ada surat dari budak tu pulak nyatakan tak di rogol oleh bangkai tu...macam si rais tu..

tapi apa pun..pada aku muka cikgu tu macam ikan kerapu..tak hensome langsung..macam taik lembu...siap jerkah orang lagi..engkau kat dalam nanti tahu le kena tibai dengan banduan lain...silap silap kena jolok lubang belakang tu..tapi kalau banduan minat le..

Anonymous said...

muka macam katak suka nak rogol budak umur 12 tak baik betul lah dia ni