Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, January 25, 2011

KAMBING LEBIH LAYAK JADI MENTERI

بسم الله الرحمن الرحيم



Pakatan Rakyat yang menimbulkan isu kenaikan harga barangan pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang, dicabar supaya terlebih dahulu menurunkan harga barang di empat negeri yang mereka perintah.

Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan, berkata isu kenaikan harga barangan itu hanya bagi meraih sokongan.

“Kalau hebat sangat pembangkang, sila segera turunkan harga barangan seperti harga petrol di Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan.

"Jangan tunggu selepas pilihan raya kerana mereka sudah dapat perintah empat negeri itu, saya cabar mereka cari duit dan beri subsidi supaya harga barang di empat negeri itu turun," katanya selepas bersarapan pagi bersama penduduk di warung Kampung Tenang di Labis, hari ini. - Mkini


Note: Aku tak tahu la nak ketawa atau nak menangis.. Ketawa sebab sebodoh ini pun boleh jadi menteri..Nangis sebab negaraku Malaysia menterinya memang bodoh gila.. Pilih kambing jadi menteri lagi baik.. Tak payah bayar gaji mahal-mahal.. bagi rumput dah cukup. Cukup tahun nanti boleh sembelih dan tukar kambing lain jadi menteri lagi. Bagusnya kambing dia tak tahu nak sakitkan hati rakyat dengen kenyataan sebodoh ahmad maslan ni..



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

8 comments:

Admin P@P said...

Assalamualaikum.
Selamat menunaikan tanggungjawab sebagai pengundi. Jangan pilih 'kambing'.

Tak tahulah apa nak jadi kalau 'kambing' jadi menteri.

TQ

shah said...

ape le mangkuk standard ketua penerangan umno mcm ni? bangang,bengap

Anonymous said...

ishhh..ishhh....bodo piang betui la menteri ni..

MOH KEMBARA said...

Salam Yob Bujang, ehhh bukan deme ni lembuuuuu ker?

mbekk said...

pasal bodoh sangat menteri ni.. letihla nk explain.. yg bodoh lagi rakyat yg undi umno ni.. mbeekkkk

Anonymous said...

apa lah punya bodoh menteri mcm ni....woiiii ahmad maslan....mcm ni punya bebal pun ko bleh jd menteri ker....aku ibarat kan BAPAK KO BUKAK KEDAI RUNCIT.....BAPAK AKU NOREH GETAH....PASTU KO CABAR BAPAK AKU TURUN KAN HARGA BRG2 KAT KEDAI BAPAK KO......apa punya sial lah dpt menteri bodoh mcm ni.....tionaseng...niamakahai..

Finaz said...

tak pernah ada yg cerdik menteri penerangan ni.. but it's funny when there are some who would believe him :P

donk said...

ahmad maslan..nama keturunan jawa...mungkin asal dari indon..disebabkan pemimpin bangang nak mampus diangkat ke jawatan yang tinggi...

memalukan kaum jawa...beri kenyataan bodoh ..

nak suruh buat begitu ..asingkan semuanya...hasil negeri semua pulang semula pada negeri masing masing..biar seolah olah macam negara lain...ni..hasil kat negeri di kutip..lepas tu peruntukan tak diberikan...lepas tu cabar pula...

engkau memang pukimak ahmad maslan..engkau hanya layak jadi amah kat rumah najis je..lepas tu punai di kasi...sebab takut badak air minat kat kepala botak engkau tu..lagi pulak suami dia pun botak juga..takut takut tersalah orang di malam hari...pegi mampus ah mad mas lan..