Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, January 27, 2011

CALON PAS ANAK DERHAKA ?

بسم الله الرحمن الرحيم



Satu lagi pegangan dan ajaran songsang umno yang ditarbiahkan kepada bloggers belaan mereka. Saya petik dari sebuah portal umno:

Ibu kepada Normala Sudirman, calon Pas di Tenang bernama Mumini Yahya. Untuk pengetahuan rakan-rakan pembaca sekalian, ibu Normala adalah seorang ahli Umno yang masih aktif .

Mungkin ada dikalangan juak-juak Pas akan berkata , dia dah lama sokong Pas cuma Umno yang tak buang namanya. Oh tidak..... kalau ada yang beranggapan begitu ternyata mereka silap. Ibunya masih aktif bersama Umno, buktinya pada tahun 2010 beliau masih lagi datang ke mesyuarat cawangan Umno di tempatnya.

Nama : Mumini Bt Yahya
No keahlian Umno : 01117148
Cawangan : Felcra Sekijang
Bahagian : Sekijang
Negeri : Johor

Mak Umno, anak Pas, apa cerita tu? Biasanya kalau emak Umno, dan anak pula Pas, persengketaan dan perbalahan antara anak dan emak tidak dapat dielakkan. Tambahan pula, Normala Sudirman memang aktif dengan Pas sejak sekian lama.

Budak-budak Pas sudah biasa sangat dengan cercaan terhadap sesiapa sahaja yang mereka ketahui menjadi ahli parti Umo. Bahkan orang yang tidak jadi ahli Umno tetapi sependapat dengan Umno pun, dituduh sebagai Umno juga. Ahli-ahli Pas hanya tidak menderhaka kepada Tok Guru dan pemimpin Pas sahaja. Selain dari pemimpin Pas, mereka ?dihalalkan? derhaka walaupun orang itu adalah ibu bapa mereka sendiri.

Walaupun Normala Sudirman tak cakap tentang kafirnya Umno, hilang akidahnya Umno, tetapi dengan bertanding sebagai calon Pas dan tidak menegah sebarang cercaan itu dengan bersungguh-sungguh, Normala Sudirman telah pun menyamakan ibunya seperti si kafir yang dimaksudkan.

Maka bayangkanlah seorang anak yang telah mengkafirkan ibunya, sama ada secara langsung atau pun tidak langsung... jenis apakah anak itu? - Dari portal orang umno

Note: Kah..kah..kah..kah.. Orang kalau rosak akidah memang macam ni. Sebagai contoh kalau mak orang umno tu pelacur (politik) Anak-anak orang umno pun kena jadi pelacur ke? kerana apa... kerana tak boleh melawan cakap ibu bapa.. Kah..kah..kah..kah.. Kalau Mak bapak org umno tu sama-sama sokong cua soi lek menghina dan memperlekehkan islam dengan menyokong umno yang tegas memperjuangkan cua soi lek.. Bila anak-anak tak nak ikut dan menentang pun dikira derhaka ke? Kah..kah..kah..kah.. Mana punya mazhab la puak-puak umno ni ikut.. mungkin mazhab cua soi lek agaknya.. Kah..kah..kah..kah.. kalau tak pun mesti mazhab Ng Nanyang " i fucking now...with who? with hand.. nice ka? what feeling now? very good.." Kah..kah..kah..kah..

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

7 comments:

pakwe tiz zaqyah said...

yg bodohnya..

dia nk cerita pasal mak dan anak lain2 politik..

abang dan adik lain2 politik yg dah depan mata tu??

khalid samad ngn shahrir samad..

tu ha..kat area kampung seberang..bini umno laki pas..ahahatu nak projek sebenanya..

cikmimmie said...

dekat-dekat nk pilihanraya,banyak lah isunye..anak derhaka lah..itu la..inilah...takdak citer lain ke umno nie.merosakkan fikiran pengundi je..

eyna chan said...

alahai...ksiannye pnulis blog trsbut
xde cite wat cite. tapape

Hisyam Muhibah said...

politik malaysia makin tak rasional.

donk said...

salam bs

amat bodoh blogger umno..mengada adakan cerita...yang tak da di ada adakan...tu nak kasi gaduh mak dengan anak le tu...

haramjadah punya blogger...

woi bangang..eengkau tahu ke majoriti ahli umno tu dah hilang kelayakan...duit 2 ringgit yuran pun biasanya ketua cawangan yang bayar...sedangkan jika tak bayar dah lucut ahli..so ketua cawanagn dengan duit rasuah dan duit kopinya dok bayarkan...tu apa pula cita...

janganle emak kawan tu yang tak tau apa apa jadikan sasaran...siap cakap anak derhaka lagi...tu umno kat selangor derhaka pada sultan nape dok diam...

dyea irdina said...

jom pakat tgk pas ni pe lak isue2 nak dibangkit kan..hahahhah mak sy nama rokiah sy nama rozidah adakah sy dikira anak derhaka sbb nama sy tak sama ngn mak saya?

LovEmoNEy said...

amboi.. panjangnya pembuka kata....
hehehe...
UMNO tu yang sesat wahai rakyat Malaysia sekalian...
maklumlah semua bijak pandai... tapi x sedar yang diorang tu bodoh...
ni yang dikatankan fitnah besar akhir zaman.. bila agama dijual beli