Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, January 28, 2011

JANGAN NILAI SAYA MENERUSI PAKAIAN

بسم الله الرحمن الرحيم

Penyanyi Nursyella meminta masyarakat jangan sesuka hati menilai peribadinya menerusi pakaian (kontroversi apabila foto seksi yang ‘menyerlahkan’ sebahagian payudaranya, tersebar di internet). Nursyella mengakui foto yang tersebar itu adalah dirinya, namun itu bukan bermakna dia perempuan murahan yang boleh dikaitkan dengan kehidupan songsang seperti gemar berhibur di kelab malam dan rela menggadai maruah ditaja lelaki hidung belang mahupun orang kenamaan.





“Orang tak tahu susah payah saya selama lapan tahun menyepi. Orang hanya tahu mencaci dan menghina saya dan terbaru, menyebarkan foto peribadi saya. “Memang itu foto saya. Saya bukan hipokrit dan begitulah gaya saya berfesyen, tapi tak sangka boleh mengundang kontroversi hingga saya dituduh sengaja nak tayang payudara.

“Waktu itu saya bersama beberapa rakan, termasuk juga artis lain, menghadiri majlis hari jadi di sebuah pusat karaoke di ibu kota. Jadi saya berpakaian mengikut kesesuaian majlis yang diadakan. Saya tahu ada orang ambil kesempatan buat perkara ini (edar foto) untuk memburuk-burukkan nama saya.

“Tak sangka, walaupun lama tidak terbabit dalam industri hiburan, masih ada yang mahu mengaitkan saya dengan kontroversi,” katanya kepada Metro Ahad.

Note: Dah tu nak nilai kot mana? Kah..kah..kah..kah..

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

80 comments:

Jijahh @ f.k said...

hmm ... manusia ni .. bila dah kena .. memacam lak dia nye alasan .. time buat tak hengat pulakk ..

syahir said...

salam, sedangkan nak beli buah-buahan kat pasar pun kita perati dulu luarannya, nengok kot nampak lubang atau lebam, mesti (selalunya ) isinya juga buruk, busuk dan xsedap. mana ada orang waras beli buah dah lebam, berkurap dan berlubangkan?

jadi bila kita nampak buah nangka kat pokok dari luar pun dah busuk, mesti larr dalamnya gak busuk. encik nak makan ker atau beli buah yg nampak busuk? bagi pree kot boleh ler try kopek tengok, kot2 ada seulas dua yg boleh makan. hehehe~~~

Anonymous said...

jangan nilai dia kerana memang tak der nilai pun,pakaian dia pun kena beli yg tak cukup kain,sebab dah tentu nilainya murah dan membolehkan dapat anugerah 'betina murahan',bukan mudah wor nak dapat tuh...

Anonymous said...

tengok gambo dia macam orang posing nak berjubur jer ki ki ki ki

ZOOL@TOD said...

Kesian dia, nak beli kain pun tak cukup duit......

Hanisah Safian said...

1 word= doa :)

Anonymous said...

JANGAN NILAI SAYA PADA PAKAIAN..NILAILAH YANG DALAM PAKAIAN SAYA..PUNDEEEEEEEEEEKKK..

qin zyie said...

mnusia zman skrang rmai yg plik,sngaja cri alasan nk ttup aib sdiri.

tuyuk said...

aduiii jem!

deqlis said...

bila tiada ilmu dan amal..beginilah jadinya... kadang2x ilmu dah ada, tp tak guna pakai....pun jadilah begini...

jk ada ilmu & amal..pastinya nak berpakaian sedemikian pun kecuttt.....

Captain said...

Pakaian dah nampak paha gebu, apaka nilai seorang wanita Islam begini,,sungguh menyedihkan mempertahankan maruah yg tiada bermaruah langsung...nauzubillah!

nurayunni said...

artis la katekan.......

gadis sEmAsA said...

astgfirulah al azim..
mmglah dya pki cm 2.nda baik,tp kta ssama manusia jgnlah liht di luarannya.mna tau satu ari nti dya brubah,amin..kdg2x kta tgk owg 2 x mnutup aurat,kta mst sngka yg dya xpnh solat,x ingat tuhan,tp sbnrnya dya solat,ingt tuhan,jd kesimpulannya kta berdoa agr dya temui jln yg btul..amin..

on ibrahim said...

betul apa yang dia cakap tu..kesian dia..mak bapak pun tak kisah apa yang kita boleh katakan..

dia tunjuk aset dia..buah dada size 36..pinggang 25..punggung 36..kulit putih gebu..

mana le tahu ada keturunan bangsawan berminat nak buat perempuan simpanan ke..atau ada menteri menteri yang buat gundek..atau ada dato tan sri nak buat perempuan belaan...

tu yang dia cakap jangan nilai tengok pakaian dia...jika nak nilai kena tengok dia tak berpakaian...tu maksud dia...

Anonymous said...

on ibrahim...

you are the man...
ha ha ha
kena tengok tanpa pakaian eh

Anonymous said...

alprazolam 0.5mg buy xanax online - buy xanax online without prescriptions

Anonymous said...

buy tramadol online discount pet medications tramadol - can you buy tramadol over the counter

Anonymous said...

generic xanax buy xanax online cheapest - can you buy xanax online no prescription

Anonymous said...

buy xanax online legally xanax detox - xanax 1 mg recreational

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol cheapest - who makes generic tramadol

Anonymous said...

generic xanax can you buy xanax in spain - generic xanax 3mg pills

Anonymous said...

generic xanax xanax overdose cure - xanax withdrawal .125

Anonymous said...

xanax online xanax side effects mayo - what is better for anxiety xanax or ativan

Anonymous said...

xanax online xanax withdrawal alcohol - xanax pills

Anonymous said...

buy tramadol saturday delivery tramadol er overdose - can buy tramadol usa

Anonymous said...

generic alprazolam xanax anxiety medication - xanax and withdrawal symptoms and 1 mg

Anonymous said...

is it illegal to buy xanax online xanax best way take - buy xanax online from us pharmacy

Anonymous said...

buy carisoprodol online soma carisoprodol 250 - carisoprodol 120

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol online paypal - tramadol 100mg buy online

Anonymous said...

generic xanax xanax high length - xanax overdose home remedy

Anonymous said...

xanax online what does 2mg of xanax look like - xanax bars blue lotus review

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol vicodin - carisoprodol (soma) abuse potential and physician awareness

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol soma opiate - buy carisoprodol online no prescription

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol 350 mg contraindications - soma = carisoprodol tablets 350 mg

Anonymous said...

xanax online get xanax online legally - xanax 2mg 11

Anonymous said...

buy tramadol online dosage of tramadol 50mg - tramadol rx purchase

Anonymous said...

buy carisoprodol buy carisoprodol online no prescription needed - carisoprodol 350 mg photo

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol health solutions - buy tramadol no prescription free shipping

Anonymous said...

xanax online xanax dosage namecommunity - xanax drug sleep

Anonymous said...

buy tramadol online boompanjang blogspot buy tramadol online - buy tramadol hydrochloride online

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol withdrawal paws - ultram/tramadol hcl 50mg

Anonymous said...

buy cialis online user reviews cialis daily use - cialis dose

Anonymous said...

xanax online xanax generic greenstone - generic xanax same xanax

Anonymous said...

buy cialis online price of cialis at boots - cialis back pain

Anonymous said...

xanax online order xanax bars online - buy xanax xr no prescription

Anonymous said...

discount cialis cialis online-versand - does generic cialis really work

Anonymous said...

xanax online xanax and alcohol together - generic xanax g3719

Anonymous said...

xanax online xanax orange pill 029 - xanax urine test

Anonymous said...

tramadol online what is ultram tramadol hcl 50 mg - tramadol ultram pregnancy

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#51602 buy tramadol online nz - tramadol qt prolongation

Anonymous said...

tramadol online tramadol 50mg vs lortab - tramadol 37.5/325 dosage

Anonymous said...

tramadol no prescription buy tramadol usa - buy tramadol online echeck

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol saturday delivery no prescription - best place buy tramadol

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#74967 buy tramadol from usa - tramadol 50mg tablets get you high

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl withdrawal - tramadol online ireland

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol 50 mg buy online - buy tramadol online pharmacy

Anonymous said...

buy tramadol tramadol for dogs humans - 100mg of tramadol safe

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online overnight mastercard - buying tramadol with mastercard

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol c.o.d saturday delivery - buy tramadol overnight no prescription

Anonymous said...

buy tramadol tramadol hcl 50 mg recreational use - tramadol hcl 50 mg picture

Anonymous said...

buy tramadol tramadol withdrawal symptoms canine - tramadol urine drug screen

Anonymous said...

buy tramadol usa online pharmacy tramadol - ultram tramadol overdose

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl manufacturers in hyderabad - buy tramadol from usa

Anonymous said...

tramadol online tramadol gotas - tramadol hydrochloride purchase

Anonymous said...

buy tramadol kind medicine tramadol hcl - order tramadol cod next day delivery

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol hcl gluten - tramadol tooth pain

Anonymous said...

http://blog.dawn.com/dblog/buy/#38179 37.5 mg tramadol high - will tramadol 50 mg do you

Anonymous said...

http://reidmoody.com/#37982 ativan dosage 1mg - ativan side effects on elderly

Anonymous said...

ativan no prescription buy ativan overnight delivery - ativan vs xanax drug test

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol dose get high - tramadol hcl 50mg dosage

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#64581 overdose of xanax - xanax online spain

Anonymous said...

buy tramadol online where to buy tramadol over the counter - tramadol 50mg vs 100mg

Anonymous said...

buy tramadol online order tramadol overnight mastercard - tramadol withdrawal long does take

Anonymous said...

buy xanax online buy xanax online legally - xanax effects dosage

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol cost - tramadol overdose 1500 mg

Anonymous said...

xanax cheap xanax 721 - buy xanax online from us pharmacy

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#30416 xanax withdrawal low dose - xanax side effects and withdrawal

Anonymous said...

buy xanax online buy non generic xanax - drug interactions biaxin xanax

Anonymous said...

online xanax no prescription taking 2mg of xanax - drug abuse with xanax

Anonymous said...

xanax without a perscription what is xanax used for recreation - can xanax bars kill you