Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, April 1, 2011

MELAYU UMNO BUKAN CERMINAN ISLAM

بسم الله الرحمن الرحيم

Melayu UMNO bukan cerminan islam.. Melayu UMNO adalah cerminan Bangsa Melayu sebelum kedatangan islam...



Bangsa Melayu sebelum kedatangan islam Penuh dgn hasad dengki, tamak haloba, rakus, bongkak, berprasangka buruk terhadap manusia dan tuhan, suka memfitnah dan mengadu domba, terlalu bangga diri, perkauman, gemar bercakap besar, gila harta, kuasa dan pangkat, percaya kepada pekara2 mistik dan tahyol seperti memuja keris, cincin dan kubur, gemar mengamalkan ilmu2 sesat dan sihir serta berkawan dgn makhluk halus ( jin dan syaitan ) ilmu saka dan kebal.

Selepas kedatangan islam ke tanah melayu...
1 ) Ikut sejarah yg ditulis - Islam dibawa oleh pedagang Arab dan India
2 ) Ikut Fakta yg sahih - Islam dibawa oleh Pedagang China yg diketuai oleh
Laksamana Ma Chen Her ( Cheng Ho ).

Selepas kedatangan islam - Kebanyakkan Bangsa Melayu telah meninggalkan segala2 warisan nenek moyang mereka yg bertentangan dgn ajaran serta akidah islam.. Bangsa Melayu telah menjadi suatu kelompok manusia atau masyarakat yg unggul serta bertamadun sehingga dihormati oleh masyarakat dunia baik dari Tanah Besar Cina, Benua India, Semenanjung Arab dan diiktiraf oleh oleh Khalifah Islam yg menerajui Kerajaan Othmaniah di Turkey...dikagumi oleh kuasa2 besar di sebelah barat seperti Potugis, Belanda dan Spanyol...

Malangnya... terdapat segelintir bangsa Melayu yg walaupun telah menganuti agama islam tetapi masih lagi belum berjaya meninggalkan sifat2 tercela yg diwarisi dan dimiliki oleh bangsa melayu itu sendiri seperti yg dinyatakan di atas tadi dan masih lagi mengekalkan warisan nenek moyang mereka yg mengamalkan pekara2 mistik dan tahyol...

Contohnya
1 ) Peristiwa Fitnah ke atas Hang Tuah kononnya bermukah dgn gundik Sultan.

2 ) Peristiwa Fitnah Ke atas Hang Jebat Kononnya ingin merampas kuasa sultan dan bermukah dgn Dang Baharu.

Kini peristiwa2 Fitnah masih terus didendangkan oleh bangsa Melayu saban hari tanpa berasa jemu walaupun sedikit.. kerana itulah amalan dan darah daging nenek moyang bangsa melayu sebelum kedatangan islam ke tanah melayu dahulu

Justeru itu jika kita ingin melihat wajah Bangsa Melayu sebelum kedatangan Islam lihatlah wajah UMNO.. kerana UMNO bukan Cerminan Islam kerana UMNO adalah cerminan Bangsa Melayu sebelum kedatangan Islam..



KEHANCURAN TAMADUN BANGSA MELAYU YANG DIDALANGI OLEH BANGSA ASING

Bangsa Asing yang datang dari Benua Keling Berketurunan PARIAH ( MAMAK ) telah memainkan peranan yg teramat penting sekali dalam sejarah kejatuhan Kerajaan Islam Melaka :

Perkara ini seharusnya menjadi iktibar bagi seluruh keturunan bangsa Melayu..!!!!

Contohnya
1 ) Perlantikan Tun Mutahir sebagai Bendahara Melaka telah menimbulkan persaingan diantara Bangsa Melayu dengan India- Muslim ( Mamak Keling Pariah ) - didalangi oleh Dato` Mandaliar.

2 ) Dato` Mandaliar ( Mamak Keling Pariah ) memfitnah Tun Mutahir Kononnya kekayaan Tun Mutahir mengatasi kekayaan Sultan. Ini menyebabkan sultan telah membunuh Tun Mutahir dan ahli keluarganya tanpa usul periksa. Kesannya rakyat berpecah belah dan rakyat tidak bersatu padu. Keadaan ini telah menjejaskan kekuatan kerajaan Melayu Melaka pada ketika itu..

3 ) Dato` Mandaliar ( Mamak Keling Pariah ) menjalankan perniagaan Ceti ( Riba ) dgn medapat lesen dari Sultan Melaka dgn cukai yang terlalu tinggi dan menekan rakyat Melaka.. sultan meluluskan rangkaian perniagaan ceti tersebut kerana mendapat keuntungan yg berganda hasil daripada cukai yg dikenakan ke atas perniagaan ceti tersebut. jika rakyat melaka tidak mampu membayar pinjaman ceti maka harta dan tanah2 mereka akan dirampas.

4 ) Laksamana Khahoja Hassan juga seorang ( Mamak Keling Pariah ) telah dilantik menjadi laksamana melaka - jawatan lakmana adalah jawatan yg ke-3 tertinggi dalam haraki kerajaan melayu Melaka.. Ketika Melaka diserang Portugis Laksamana Khahoja Hassan telah mengutip semua keturunan Mamak Keling Pariah ni lari ke benua Keling ( india ) dgn membawa bersama2 harta sultan melaka..

5 ) Dato` Mandaliar ( Mamak Keling Pariah ) berpakat2 dgn Portugis serta mendedahkan strategi serta kekuatan ketenteraan Malaka Mandaliar bersama-sama Laksamana melaka ketika itulah yang bertanggung jawab di atas segala kehancuran Kerajaan Melaka..

6 ) Si Kitul juga ( Mamak Keling Pariah ) merupakan budak suruhan Dato` Mandaliar yang kerjanya mengitip serta mengadu-domba Kitul jugalah yg membuka pintu kota melaka ketika melaka di serang oleh Portugis..

Moral of The story : Bangsa Melayu Harus berhati2 dgn keturunan Bangsa Mamak Keling Pariah yg berada dalam negara kita ini ( terutama di Pulau Pinang ).. Ingat sejarah nenek moyang mereka dahulu..

Peranan Mamak Keling Pariah ke atas kehancuran Bangsa Melayu dan institusi Raja2 melayu. selepas dijajah oleh portugis, belanda dan Ingeris...

Antara beberapa agenda yg telah disusun oleh puak2 Mamal Keling Pariah tersebut

Kemusnahan akidah bangsa melayu, terjemahkan Bible ke dalam bahasa melayu dan indonesia, sekatan pendidikkan agama terhadap anak melayu, penghapusan tulisan Al-Quran ( jawi ) dalam sistem pendidikan bangsa melayu, sekatan penyebaran dakwah islam di masjid2 dan surau, penghinaan pegangan agama bangsa melayu. berkongsi dan seterusnya rampas hak bangsa melayu, hapuskan kuasa dan kekebalan raja2 melayu, menjadi pemimpin tertinggi dikalangan bangsa melayu, hina dan jatuhkan moral bangsa melayu dgn gelaran HAPRAK, lekakan bangsa melayu dgn hiburan dan filem yg tak bermutu..

Di antara tokoh2 Mamak Keling Pariah Tersebut adalah :

1 ) Munsyi Abdullah
2 ) Tun Mahather Mohamad
3 ) Dato` Mohamad Noor Yaakub
4 ) Dr. Zambry

Nantikan episod seterusnya : Umngok Apco

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

6 comments:

Anonymous said...

BRAVO ZULU...
Thanks for the info..

ps; yang tiga ekor diatas itu
orang buta raba pun dah tahu
keturunan apa.

Anonymous said...

Islam datang ke Melaka ketika Islam lemah. Sesuai dengan sabda nabi : 700 tahun Islam berkembang, 700 tahun kemudian Islam lemah dan 700 tahun kemudian Islam berkembang semula. Kajilah sepuasnya anda akan dapat jawapannya. sekarang kita berada di tahun 1432.

kaki bisnes said...

Mohon supaya Allah bukakan pintu hati orang yang sesat ini....

penemuan luar biasa!! said...

masya allah,,. fakta yg sgt luar biasa!!.. jom tengok lg..!!

king said...

rubbertapperz. sudah lama saya nantikan maklumat sebegini di sebarkan.kerana,saya sendiri sudah jemu melihat sikap2, pariah ini. jadi,disini saya ingin meminta bukti sahih tentang perkara ini. saya sendiri,sudah tak terkata menanggung marah,melihat perbuatan keling pariah ini,rasuah,buka kedai main letak harga sesuka hati..terus terang,fedap melihat pariah keling mamak bodoh ini..

hafszach said...

rubbertapperz :

Sila semak buku sejarah ketamadunnan melayu melaka... di sana anda akan temui semuanya..

Zaman dahulu sebelum Mamak Keling Pariah ini tinggal di melaka mereka terlebih dahulu menetap di Negara Acheh Darusssalam, tetapi disebabkan sifat serta perangai mereka yg buruk dan suka mengadu domba maka sultan acheh tetah menghalau semua keturunan Mamak keling pariah ini keluar dari bumi acheh lantas mereka telah lari ke melaka dan diterima baik oleh sultan melaka memandangkan mereka beragama islam serta mereka ini adalah golongan yang gemar berpura2, belakon serta buat wayang dihadapan sultan melaka..
Hubungan baik melaka dg acheh juga semaj=kin renggang adalah kerana pengaruh serta adu domba mamak keling pariah yg busuk hati ini..

dari : Umngok Apco..

Dulu aku ada kenal sorang budak perempuan sumatra... dia kata di indonesia ada sedikit sahaja golongan mamak ni.. mereka memanggil golongan mamak ini sebagai tikus..

hahaha... aku tanya kenapa panggil tikus..

Budak tu kata org2 aceh zaman dahulu panggil tikus sbb mamak ini busuk segala2nya merekalah yg membuat onar dan suka mengadu domba.. sbb tu sultan aceh zaman dahulu mengahalau kesemua meturunan mamak ini dari negara aheh darussalam...

hahaha....!!!