Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, March 27, 2011

MENTALITI KETUA POLIS NEGARA

بسم الله الرحمن الرحيم

Keliru Dengan Kenyataan Ketua Polis Negara
Oleh: Juruharoh



"Sakit hati pun ada, geram pun ada, bila Ketua Polis Negara kata, trio yang mendedahkan dan menayangkan video lucah yang menfitnah DS Anuar Ibrahim tidak di tahan dengan alasan belum cukup bukti. Kalau sampai masa cukup bukti dan sudah disahkan kesalahan mereka, barulah kita bertindak ikut undang-undang, itulah kenyataan KPN yang saya petik dari Malaysiakini.

Saya nak tanya kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar, orang-orang yang ditahan reman dalam lokap tu semuanya dah cukup bukti ke akan kesalahan mereka? Yang sudah-sudah bila barang syarikat hilang, orang yang mula-mula kena tahan adalah pengawal keselamatan. Adakah polis ada bukti mereka itu mencuri? Pegawal keselamatan yang membawa duit ke bank, tiba-tiba kena rompak tengah jalan, pegawal itu dulu yang kena tahan lokap. Mana buktinya polis tahan mereka? Begitu juga jika orang membuat laporan polis tentang kecurian di rumah mereka. Mula-mula polis akan tanya siapa yang kita syakki? Kalau kita beritahu si A, kena lokaplah si A sebagai suspek, sedangkan buktinya belum ada lagi.

Kalau begitulah kenyataan Ketua Polis Negara, jom lepas ni kita nak tengok polis sumbat atau tidak seseorang itu dalam lokap kerana DISYAKI semata-mata melakukan sesuatu kesalahan tanpa bukti.

Sepatutnya Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar berterus terang sajalah iaitu polis tidak boleh tergesa-gesa tangkap mereka walaupun mereka mengaku terlibat dalam kes penayangan video tersebut , sebab mereka itu ada kepentingan dalam UMNO/BN. Tapi kalau mereka itu tidak ada kepentingan dalam UMNO/BN polis akan segera tangkap meskipun belum ada bukti. Jadi orang ramai pun faham."



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

62 comments:

kulaan said...

jom kita doa ramai2 biar puak ni jd babi..

Amuraria said...

BILA SALAH LETAK ORANG SILAP DITEMPAT YANG SALAH ! BILA SALAH DITEMPAT YANG SALAH DILETAK ORANG ! DI MALAYSIA BANYAK SALAH LETAK DARI KETUA MENTERI,PERDANA MENTERI, HAKIM,POLIS,PEMIMPIN-PEMIMPIN KEBANYAKAN BERSKANDAL MACAM-MACAM TAPI MASIH DILETAK TEMPAT YANG SALAH DAN SILAP ! APA PUNYA NEGARA MALAYSIA NI !
TURRR BETOI !
SAPA TENUK DAN LEMBU YANG PI LETAK DEPA NI SEMUA ?

Anonymous said...

xanax online buy xanax valium - buy xanax online from canada

Anonymous said...

generic xanax buy xanax online india - klonopin generic xanax

Anonymous said...

xanax drug xanax and alcohol seizures - buy gador alprazolam

Anonymous said...

generic xanax xanax and alcohol dangers - alprazolam0 5mg germed ms

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol overdose cats - xanax tramadol overdose

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl for anxiety - buy tramadol online for cheap

Anonymous said...

buy tramadol with mastercard tramadol 717 - buy tramadol online overnight usa

Anonymous said...

tramadol generic tramadol 50 mg buzz - how to buy tramadol online

Anonymous said...

buy xanax online overnight delivery xanax side effects hair loss - xanax generic pill identifier

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol withdrawal fever - tramadol 50mg and ibuprofen

Anonymous said...

buy xanax online cod xanax klonopin drug class - buy xanax online cheap no prescription

Anonymous said...

tramadol 50 mg where to buy tramadol - tramadol overdose death

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol 500 - carisoprodol 350 mg strong

Anonymous said...

generic xanax xanax yahoo - xanax dosage 257

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol indications - soma carisoprodol narcotic

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol cod overnight - tramadol for dogs liquid

Anonymous said...

buy cialis online buy cialis usa cheap - buy cialis no prescription

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online with mastercard - buy tramadol online 100mg

Anonymous said...

cialis online cialis price us - buy cialis with paypal

Anonymous said...

buy cialis online cialis price daily use - canadian pharmacy cialis online

Anonymous said...

xanax online xanax bars effects erowid - xanax 5 mg overdose

Anonymous said...

order cialis no prescription order cialis online us - buy cialis cheap generic

Anonymous said...

buy cialis online cialis daily hypertension - cialis 0 005

Anonymous said...

alprazolam buy xanax dosage in children - xanax recreational use side effects

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online overnight cod - xymel 50mg tramadol

Anonymous said...

buy tramadol tablets tramadol xr - tramadol withdrawal restless legs

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#44827 buy tramadol online for cheap - safe take 100mg tramadol

Anonymous said...

buy tramadol tramadol hcl 50 mg strong - tramadol hcl 50 mg addiction

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#57594 safe take 100mg tramadol - buy tramadol echeck

Anonymous said...

generic tramadol tramadol online sales - buy tramadol hcl

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#50897 tramadol hcl what is it for - buy tramadol online in usa

Anonymous said...

tramadol overnight shipping tramadol buy online usa - tramadol overdose fatal dose

Anonymous said...

buy tramadol tramadol high many - tramadol for dogs and humans the same

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#62431 order tramadol with mastercard - buy tramadol online usa

Anonymous said...

buy tramadol tramadol online safe - legal buy tramadol online usa

Anonymous said...

tramadol online high does tramadol make you - cheap generic tramadol

Anonymous said...

buy tramadol tramadol withdrawal exercise - tramadol online no prescription needed

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol online no prescription mastercard - tramadol 50 mg tablets side effects

Anonymous said...

tramadol generic order tramadol arkansas - illegal to buy tramadol online

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#61458 order tramadol from the usa - tramadol hcl 200

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol without script - buy tramadol online cod no prescription

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg kapseln dosierung - tramadol withdrawal in newborns

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#97734 buyers of tramadol - can buy tramadol usa

Anonymous said...

http://blog.dawn.com/dblog/buy/#56932 safe take 2 50mg tramadol - order tramadol mastercard

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol overdose yahoo - tramadol for dogs with liver problems

Anonymous said...

buy tramadol duration of tramadol withdrawal symptoms - tramadol 50 mg white pill

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#51726 tramadol extended release - buy tramadol online no prescription cod

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online with american express - legal buy tramadol online usa

Anonymous said...

ways to buy ativan online side effects to ativan - ativan drug vs xanax

Anonymous said...

ways to buy ativan online .5 ativan and alcohol - ativan side effects restless legs

Anonymous said...

buy xanax online xanax vs zoloft - xanax side effects heart

Anonymous said...

buy tramadol online symptoms risks tramadol overdose - best place buy tramadol forum

Anonymous said...

buy tramadol online co jest tramadol 50mg - tramadol 50 mg weight loss

Anonymous said...

buy tramadol online what are the best sites to buy tramadol online - buy tramadol spain

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl versus hydrocodone - buy tramadol online tennessee

Anonymous said...

buy xanax without prescriptions 3mg xanax side effects - xanax online no prescription review

Anonymous said...

buy xanax online xanax 8mg day - xanax bars 3mg

Anonymous said...

alprazolam no prescription xanax bars double stack - xanax effects libido

Anonymous said...

http://bayshorechryslerjeep.com/#1833 safe to buy xanax online - 20 mg xanax side effects

Anonymous said...

xanax antidepressant buy xanax online without prescriptions - xanax side effects in women