Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, March 30, 2011

GUA CAYA LU NENEK

بسم الله الرحمن الرحيم





Note: Kah..kah..kah..kah.. Aku mmg respek giler kat nenek ni.. walaupun 'orang lama' tapi faham dan tahu apa itu politik.. tak seperti penyokong umno yang muda-muda... bangang tak boleh diajar... tiap-tiap hari kena tipu dengan najib dan parpukari kah..kah..kah..kah.. Kalau ada seratus lagi orang yang macam nenek ni.. kempunan nampaknya raja nong chik nak gadai Kampung Baru.. Kempunan raja nong chik nak jadi kaya macam bik mama..kah..kah..kah..kah.. kempunan raja nong chik nak dapat bini baru macam taik mahmud..kah..kah..kah..kah.. Kalau 110% rakyat malaysia yang macam nenek ni dah tentu najib kena pos kat monggolia.. bik mama jadi bomoh kat siam.. zol nordin tumbuh bisul.. muhyiddin hilang sembabnya.. cua soi lek lepak loteng.. brahing ali terlompat-lompat.. kah..kah..kah..kah..


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

8 comments:

Anonymous said...

salam...caya la nek..tabik springgg nek

Anonymous said...

assalamualaikum :) alhamdulillah, byk yang boleh dipelajari dari nenek tu, berisi sungguh kata-kata nya .. getaran semngt nenek dapat teman kongsi bersm. nenek ,, wa caya lu .. jika kerajaan berani ambik tindakan kat nenek ni, kerajaan kena potong punai sebab tindas pendapat rakyat :), nenek , wa tabik spring dan caya sama lu..

kritik said...

nenek yang bijak laksana....

Anonymous said...

tiada yg berani n selantang nenek ini bagi menyatakan yang benar.. harap pihak hsptal kerajaan tak pula mengeluarkan kenyataan: 'kesihatan nenek ini dalam pemerhatian pihaknya'.
SYABAS NENEK!!!!

umi hafilda said...

SENARIO KETUANAN MELAYU

Keputusan Piliharaya ke 12

Kota Raja:
Dr Mariah Mahmud (PAS) mengalahkan SA Vigneswaran (BN)

Telok Kemang:
Dato Kamarul Baharin (PKR) mengalahkan S Sothinathan (BN)

Kuantan:
Fuziah Salleh (PKR) mengalahkan Foo Ah Kiow (BN)

Selepas kemenangan tersebut, masyarakat India bergembira meraikan kemenangan tersebut sehinggakan ada yg meletakkan bendera di kuil mereka ...manakala masyarakat Cina juga meraikannya secara besar2an dgn membuat jamuan..

Disuatu sudut ....segelintir masyarakat Melayu Umno...mundar mandir serta tak ketahuan, maka ditanyakanlah apakah gerangannya sehingga terjadinya sedemikian...

Soalannya: Makcik...Kenapa Makcik kelihatan sedih sedangkan semua rakyat bergembira menyambut kemenangan ini...?

Makcik tu pun jawab: HABISLAH...CINA DAN INDIA DAH AMBIL ALIH......HABIS LAH KETUANAN MELAYU...........

Siapa yg faham .....Cerdik. Yg tak faham .....memang bahalol...

O Kel Enterprise said...

hi hi hi..bagus lah nenek ni...betul apa yang nenek cakap undang Allah depa beranni ubah tapi undang2 yang dicipta oleh manusia x leh ubah lak...ish ish ish

sena-kun said...

last word tu..memang terkesan..caya la ne..tabik springgg proton persona..

AL-BIRRU ENTERPRISE said...

Nenek terbaaaiiikkk....nak buat nenek angkat