Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, March 29, 2011

TEMERLOH TIADA AIR MANA PERGINYA WAKIL RAKYAT?

بسم الله الرحمن الرحيم

Isu Rakyat Pahang: Masalah Air Makin Kritikal Di Sekitar Temerloh, Penduduk Kini 'Terpaksa' Pergi Sehingga 30 Kilometer Semata-Mata Untuk Mandi

Laporan Sinar Harian edisi Pahang 29 Mac adalah dipetik. Sungguh mengejutkan dan cukup memeranjatkan apabila dilaporkan sekurang-kurangnya 10,000 penduduk di sekitar bandar Temerloh dan Mentakab terputus bekalan air sejak tiga hari yang lalu. Lebih mengundang kemarahan penduduk terhadap Jabatan Bekalan Air (JBA) ialah ia turut melibatkan kawasan Seberang Temerloh yang menjadi lokasi Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (HOSHAS). Bukan itu sahaja, malah ada sesetengah tempat yang sudah hampir sebulan tidak berair seperti yang kami dedahkan sebelum ini. Sesungguhnya mereka kini hidup menderita akibat masalah yang cukup kritikal ini sebenarnya. Bayangkan ada penduduk yang terpaksa memandu kereta sejauh 30 kilometer menuju ke Chenor untuk mengambil air Sungai Pahang setiap hari bagi kegunaan ahli keluarga. Soalnya kenapa ini berlaku?. Malahan terdapat juga laporan pihak Jabatan Bekalan Air (JBA) Temerloh mengambil "acuh tidak acuh masalah" yang dialami oleh penduduk ini.


"Biasa tak pernah terjadi , JBA lambat dan lembab buat tindakan , memalukan la bandar utama terputus bekalan dah lah tak hantar air. Sedihnya tindakan perlaksanaan JBA sangat lemah , bayangkanlah call JBA dia org offkan fon ... kalau petang ni tak ada lagi nampak gayanya kena email ke SUK kali ke. Masalah JBA ni gaji Pengarah besar sangat tu la pasal bila jadi mcm ni tak pandai nak turun padang paling mudah angkat gangang dan offkan fon ..satu-satu perkhidmatan paling primetif yang saya pernah jumpa di abad ini", kata salah seorang daripada penduduk.

[Ramai penduduk kini mula mempersoalkan mana perginya Wakil Rakyat dan Ketua UMNO Temerloh iaitu Saifuddin Abdullah (foto) dan Sharkar Shamsuddin?, Apakah selepas hampir sebulan isu ini berlarutan mereka masih selesa berada di kerusi empuk masing-masing?. Mana pergi laungan 1Malaysia, rakyat didahulukan itu agaknya. Apakah masalah air yang menimpa Temerloh ini berlaku akibat kegagalan kerajaan UMNO BN menunaikan janji-janji untuk memulihkan bekalan air di beberapa kawasan dalam DUN Kerdau agaknya. Ketika berkempen dalam pilihanraya kecil baru-baru ini, mereka begitu bersemangat berjanji itu ini termasuk memulihkan isu bekalan air kepada sebahagian penduduk di sana. Kini, masalah itu melanda Temerloh akibat kecuaian mereka menunaikan janji dan menarik balik segala kemudahan bekalan air tangki yang dihantar ke Kerdau baru-baru ini. Maknanya, jika penduduk Temerloh mahu bekalan air datang sepantas kilat ke kawasan mereka, perlulah menunggu pilihanraya kecil di situ. Kemungkinan besar segalanya akan beres belaka. Harapan kami agar pihak tertanggungjawab selesaikan segera masalah ini. JBA perlu lebih serius untuk memantau dan mengatasi masalah seperti ini. Jika sehari dua tidak mengapa, ini kalau sudah lebih tiga hari ia menjadi satu bala dan azab sengsara buat para penduduk di situ sebenarnya]. - pahangdaily



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

55 comments:

mr kordes said...

arghh!!!koi nak mandi nak semayang nak masok nasik nak mandi wajib nak berok bapok la pay0hnye...macam setan jba buat kije ke dok!!!perangai sorang sorang gaya spender dan rambut sorang sorang bau berak!koi nak berak ni!!!arghH!!tak de air pulok!!!

restu said...

hahahaha,, padan muka aok weh! sokong lagi jba :P

cemomoi said...

napa umno tanak tolong aku bila gomen amik tanah aku tanpa sesen pon ganti rugi aaaa

http://cemomoi.blogspot.com/2011/03/memang-tanah-kubur-je-kot-milik-kita.html

Anonymous said...

karang ada ler yg menjawab,masaalah ketiadaan ayer ditermengeloh adalah di sebabkan naga tasik cini bergadoh lagi menyebabkan org-org jba x brani mengepam ayer ka ka ka ka

Nerzhul said...

hahaha..taman perumahan koi masuk akhbar la...jba hantor air tak sempat sampai ke rumah koi..perumahan tu besor weh...huhuuu

Anonymous said...

takdek air dua tiga ari dah mising...mandi wajib ngan debu sudoh...takpon jgn wat pojek memalam...suker sangat kencing malam ha ha ha...

Anonymous said...

xanax online drug interactions xanax tums - xanax dosage equivalent to ativan

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol withdrawal what to expect - tramadol withdrawal long

Anonymous said...

xanax online xanax pills color - half 1mg xanax

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 325 mg - tramadol 50 mg side effects

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol buy cheap - can buy tramadol online

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol 350mg tablets price - carisoprodol soma wiki

Anonymous said...

buy tramadol online buy cheap tramadol cod - cyclobenzaprine and tramadol high

Anonymous said...

buy tramadol online order tramadol no prescription overnight - tramadol overdose how many

Anonymous said...

generic xanax side effects mixing xanax zoloft - xanax withdrawal symptoms webmd

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg listaflex carisoprodol 350 mg para sirve - soma carisoprodol effects

Anonymous said...

generic xanax buy alprazolam from india - generic version of xanax

Anonymous said...

xanax online xanax normal dosage - generic xanax difference

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol 350 mg narcotic - carisoprodol st john's wort

Anonymous said...

buy tramadol online legal buy tramadol online us - buy tramadol online reviews

Anonymous said...

buy xanax 2mg buy alprazolam xanax - xanax generic green

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol zulassung - carisoprodol 350 mg tablets used

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol no prescription - cheap tramadol online usa

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol efeitos colaterais - soma carisoprodol 500mg

Anonymous said...

buy cialis online buy cialis usa online - cialis price comparison us

Anonymous said...

cialis pills отзывы о cialis - cheap cialis soft

Anonymous said...

buy tramadol online can i buy tramadol online legally - tramadol ultram same drug

Anonymous said...

xanax online many pills xanax overdose - xanax bars lortabs- lyrics

Anonymous said...

cialis online cialis for sale - order real cialis

Anonymous said...

xanax online xanax dosage usage - can u buy xanax online

Anonymous said...

order cialis no prescription order cialis usa - buy cialis 5 mg online

Anonymous said...

cialis online buy cialis jakarta - cialis testimonials

Anonymous said...

buy tramadol can you buy tramadol in greece - tramadol 50 mg for ultram

Anonymous said...

buy tramadol cheap tramadol efectos secundarios - tramadol for dogs vs rimadyl

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#63102 tramadol 50 mg recommended dosage - buy tramadol hydrochloride online

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#30694 tramadol purchase online usa - tramadol dosage per kg

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#57594 buy generic tramadol - tramadol 100mg buy online

Anonymous said...

buy tramadol tramadol hcl good pain - tramadol overdose amount dogs

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 50 mg 377 - tramadol 50 mg much

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol generic ultram - buy tramadol rx online

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol purchase tramadol cod - tramadol online next day delivery

Anonymous said...

http://reidmoody.com/#45570 ativan withdrawal 1mg - lorazepam 1 mg what is it for

Anonymous said...

buy tramadol medication tramadol package insert - tramadol dosage iv

Anonymous said...

http://reidmoody.com/#96318 ativan dosage for kids - ativan 4mg im

Anonymous said...

buy ativan 1mg lorazepam equivalent valium - ativan white round pill

Anonymous said...

ativan sale ativan dosage mri - ativan withdrawal and night sweats

Anonymous said...

buy xanax online buy xanax no prescription legal - valium xanax drug test

Anonymous said...

buy xanax online what is the generic xanax - xanax and alcohol behavior

Anonymous said...

http://staam.org/#56821 tramadol 50 mg with ibuprofen - tramadol withdrawal symptoms dogs

Anonymous said...

buy tramadol online order tramadol online overnight - tramadol dosage per day

Anonymous said...

xanax pills xanax dosage compared to klonopin - order xanax xr

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol to buy online in usa - tramadol overdose in children

Anonymous said...

buy xanax online xanax pill blue - xanax .25 to get high

Anonymous said...

http://bayshorechryslerjeep.com/#4038 alprazolam-ratiopharm 0 5 mg tabletten - xanax bars and alcohol use

Anonymous said...

http://bayshorechryslerjeep.com/#2mg xanax withdrawal ocd - xanax 2mg er