Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, March 21, 2011

NAJIB SEBAL WARTAWAN SENGAL

بسم الله الرحمن الرحيم



TULISAN MADELA INSPIRASI NAJIB

Iktibar pemimpin tak harus berdendam, perlu menyatupadukan rakyat

Pelbagai buku tulisan bekas Presiden Afrika Selatan, Nelson Mandela, terutama berkaitan pemimpin tidak harus berdendam, sebaliknya berfungsi menyatupadukan rakyat adalah antara inspirasi Najib Razak untuk menjadi pemimpin.

Selain membaca, beliau menjadikannya sebagai pedoman untuk berfungsi sebagai pemimpin masyarakat pelbagai bangsa dan agama di negara ini, sekali gus mendidiknya supaya tidak berdendam dengan sesiapa pun. - berita hairan


KAH KAH KAH woit… NAMPAK SANGAT PENIPU MALAON INI… kah kah kah..PELBAGAI BUKU TULISAN MANDELA?...MANA ADA... kah kah kah…PAKAI REMBAT SAJE….. CAKAP SEDAP SEBUT SAJE… kah kah kah… NAMPAK MALAON INI TAK MEMBACA… kah kah akh…woit… WARTAWAN PUN SAMA BODOH…kah kah kah.. TANYA LAAA APA NAMA BUKU YANG DITULIS MADELA…. kah kah kah…LONG ROAD TO FREEDOM…. SEBUAH… kah kah kah… YANG PELBAGAI TU APA NAMANYA BUKU ITU… kah lah kah..woit… KALAU SENDIRI BODOH …. CUKUP LAAA…. kah kah kah..woit... KALAU TAK MEMBACA... MENGAKU TAK MEMBACA... kah kah kah..TAK LULUS BELAJAR SATU HAL....kah kah kah..JANGAN NAK TIPU DAN BODOHKAN ORANG MELAYU… kah kah kah… - TT

Note: Bila si bodoh nak beerlagak pandai macam ni la jadinya.. yang tukang ampu pun bangang... dah betul la tu si bangang ampu si bodoh... Kah..kah..kah..kah..

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

3 comments:

Anonymous said...

genggam penumbuk pun macam pompuan memerah santan je. mcm pondan hihihi

uNCLe Joe said...

bro...
ikut pada carian akoo
Mandela ada lagi satu buku
tajuk dia - Conversation with myself

Anonymous said...

yg pastinya najib mmg x membaca pun. tu semua kata2 wartawan media pengampu najib je yg mmg digaji untuk mengampu si bodoh tu.