Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, March 24, 2011

JEPUN DAN MALAYSIA MANA LEBIH HEBAT?

بسم الله الرحمن الرحيم

Gambar sebuah jalan raya Jepun yang terbelah ini kerana kekuatan gegaran gempa bumi pada 11 Mac lalu.



Sekarang apa yang mengagumkan dunia ialah bagaimana kemampuan negara matahari terbit itu untuk membina semula jalan raya itu dengan pantas, sekaligus menunjukkan kemampuan bangsa itu untuk kembali berdiri walaupun diselubungi pelbagai dugaan dan cabaran.



Kerja-kerja pembinaan semula Great Kanto Highway di Naka itu bermula pada 17 Mac dan siap sepenuhnya enam hari kemudian seperti asal. Itu kemudiannya dibuka untuk lalu lintas malam semalam. - pulakdah.blogspot

Note: Canggih lagi malaysia.. Jalanraya yang dah berpuluh tahun rosak retak berlubang walaupun xda gempa bumi yang dah beratus kali dibuat aduan namun sentiasa dipandang sepi walaupun dah ramai yang mati dan patah kaki, Tapi bila matinya ADUN kat kawasan tu tak payah tunggu 6 hari, tiba-tiba semua jalan berturap baru... Kah..kah..kah..kah.. lagi canggih kan Malaysia berbanding Jepun.. Kah..kah..kah..kah.. Tiba-tiba semua kawasan yang ADUNnya mati diistharkan sebagai kawasan wifi free.. Habis je pilihanraya wifi kena cabut balik.. Kah..kah..kah..kah..

Note: Bila pasang je wifi orang umno akan kata... "Tengok berapa bagus kerajaan BN.. berapa untungnya kita semua dapat wifi free.."

Bila wifi kena cabut balik dia orang akan kata... "Alahhh aku pun bukan tau guna internet.. komputer pun aku takda.. dari membazir tu baik dia orang cabut balik..apa salahnya.. membazir tu kan amalas syitan.."

Kah..kah..kah..kah.. jadi bodoh layan orang bodoh ni... kah..kah..kah..kah..


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

8 comments:

dr said...

memang bodoh diorang.. kita tengok dari sekolah lah.. kalau dari sekolah bodoh.. sama jugak masanya ketika besar..

jadi tidak dihairankan.. jika kita semua jumpa dengan jawapan yang bodoh. maka tahulah kita asalnya dahulu..

dr said...

memang bodoh diorang.. kita tengok dari sekolah lah.. kalau dari sekolah bodoh.. sama jugak masanya ketika besar..

jadi tidak dihairankan.. jika kita semua jumpa dengan jawapan yang bodoh. maka tahulah kita asalnya dahulu..

penemuan luar biasa.. said...

skarang nih.. mcm2 penemuan luar biasa.. jom tengok!!!.. kalau takutkan reality, jgn tengok..

IrfanzBlog said...

wow..hebat btol Jepun..Malaysia mmg masih jauh ketinggalan dr Jepun..

Anonymous said...

kagum.......

ijoks2009 said...

Kerajaan macam ni baru boleh dikatakan Rakyat di dahulukan.

Anonymous said...

Jalan yg berlubang sebelum tol jelapang sampai sekarang tak baiki2 lg..berapa thn nak ambik masa xtau la aku..

Anonymous said...

Apa nak heran..tempat aku dulu satu malam je boleh siap jalan..tapi pagi-pagi nak guna jalan pun berasap lagi kah..kah