Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, June 15, 2011

BODOH PUNYA KERAJAAN!!!!!!!!!!!!!!!

بسم الله الرحمن الرحيم

RM1.8 juta... untuk laman Facebook?

Kementerian Pelancongan sekali lagi 'panas' apabila ahli-ahli parlimen hari ini membidas tindakan kerajaan yang membelanjakan RM1.8 juta bagi membina dan menyelanggara laman Facebooknya.

Anthony Loke (DAP-Rasah) berkata sebegitu banyak wang dihabiskan sebegitu sahaja untuk laman sosial yang boleh dibuat secara percuma.

“Semakan terakhir saya mendapati ada hanya 20,308 peminat di laman Facebook kementerian. Secara bandingan laman Facebook 'Visit Penang', yang mana kerajaan negeri Pulau Pinang tidak membelanjakan satu sen pun tetapi mendapat 100,000 peminat. Kenapa belanja RM1.8 juta?” soalnya semasa sesi soalan.

Loke berkata adalah sukar untuk mempercayai kononnya tidak ada sesiapun di kementerian itu yang mempunyai pengetahuan untuk mengemas-kinikan akaun Facebook sehingga kerajaan terpaksa memberikan kontrak kepada pihak ketiga.

Katanya, kerajaan dengan mudah boleh mendapatkan nasihat daripada pelbagai pihak termasuk BN dan juga ahli parlimen Pakatan yang sebahagian besar mereka pengguna rangkaian laman sosial yang aktif.

“Tak perlu tanya ahli sebelah sini (pembangkang). Terdapat ramai di kalangan penyokong kerajaan seperti Kota Belud dan Rembau... mereka boleh dibawa sebagai perunding,” katanya merujuk kepada ahli parlimen Umno Abdul Rahman Dahlan dan Khairy Jamaluddin, yang kedua-dua mereka kerap menggunakan Twitter.

Timbalan Menteri Pelancongan Datuk James Dawos Mamit berkata kontrak RM1.8 juta itu ditenderkan kepada syarikat, Impact Creations Sdn Bhd, untuk selama tiga tahun iaitu bermula 2011 hingga 2013.

Khairy, dalam soalan tambahannya bersetuju dengan Loke bahawa peruntukan RM1.8 juta itu adalah satu pembaziran dan berkata kurangnya minat laman Facebook kementerian itu tidak mencerminkan jumlah besar yang dibelanjakan.

Khairy juga membangkitkan sama ada kementerian menetapkan sebarang petunjuk prestasi (KPI) bagi memantau pencapaian agensi yang dilantik untuk melaksanakan penjenamaan itu.

"Apa KPI kepada syarikat berkenaan. Dari segi periklanan apakah tambahan mereka dan revenue yang dapat digenerate hasil usaha syarikat itu membuat online advertising," soalnya. - MK

Note: Woii lembu... !!! Facebook tu free la bongok!!!! Subsidi rakyat nak dihapuskan.. duit juta-juta buang macam tu jer.. Apa la punya malang rakyat Malaysia ni diperintah oleh golongan-golongan bodoh ni...



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

9 comments:

Andrik McVean said...

hi there..wt heck...tht's very informative..btw hi i have followed your blog and i hope that you can follow me back..tq

Unknown said...

LAMAN WEB DIORG DH KNE HACK PN....

Anti Politik Babi UMporNO said...

Ini lah akibatnya bila kita mengamanahkan Lanun Perompak pegang pemerintahan Negara terlalu lama...

cucu rais yatiiiim said...

memang haramjadah orang yang bertanggunjawab tu...semuga Allah melaknati mereka di dunia dan akhirat termasuk sanak saudaranya juga..amin..

Anonymous said...

memang benar, yg memerintah tu bodus2 belaka.....tapi yang memilih pemerintah bodus tu bukan sekadar bodus tetapi....GOBLOK BANGAT.

semoga mereka2 ini tidak terus goblok hingga ke anak cucu.

Nerzhul said...

kalo web sendiri takpe juga. setakat update facebook pun nak keluar tender. kahkahkah

rosmah betina sundal said...

apa tidaknya.. kalau dah menteri2 pukimak ni semua bukan tahu apa pun.. tanya plak kat org meniaga.. dan tentu la syarikat tu kata nak buat facebook ni bukan senang.. nak update lagi susah.. so menteri2 babi yg bodoh ni dok percaya jer laa sbb mereka pun bukan tau apa2 pun.. tu yg bgi buta2 kat syarikat tu 1.8 juta tu.. sedangkan nak update facebook ni budak umur 5 tahun pun boleh buat.. babi punya menteri.. menteri2 kat malaysia ni semua mmg sundal!!

Unknown said...

Ni la pemikiran pemimpin UMNO-Putra. FB benda free pun nak keluar belanja. Setakat apply benda yg sedia ada pun tak boleh. Tak ada kemahiran. Kena bayar/peruntukan untuk untungkan proksi dia!? Kerajaan & syarikat yg dapat projek sebegitu adalah sama saja bodoh & memperbodohkan orang. Tu duit boleh tolong banyak orang susah lain di luar sana! Kerajaan perompak & lanun memang menghabiskan duit serupa ni.

Aa said...

Bukan bodoh la, tapi tengin