Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, February 9, 2011

PAS TAK PANDAI PERINTAH KEDAH

بسم الله الرحمن الرحيم

BN terbukti Pandai Memerintah : Semasa umno memerintah cukai dari hasil balak dapat RM8juta, kini Azizan cuma RM53juta sahaja..Kah..kah..kah..kah..



Orang umno kata Ustaz Azizan tak pandai perintah negeri. Orang umno kata Ustaz Azizan hanya layak jadi pak lebai. Hakikatnya masa umno memerintah cukai balak hanya dapat RM8juta setahun. Bila Ustaz Azizan memerintah kedah pendapatan dari cukai balak melonjak terus kepada RM35 juta pada 2008, RM38juta pada 2009 dan RM53juta pada 2010.

Kini dari hasil cukai balak tu kerajaan negeri Kedah dapat recover banyak kepentingan rakyat. Diantaranya cukai pintu dan cukai tanah yang semasa umno memerintah telah dinaikkan kepada 300%. Kerajaan Kedah juga kini telah melaksanakan skim kifalah RM500 sumbangan untuk rakyat kedah yang kematian ahli keluarga. Juga Ealun JKM yang telah dinaikkan sehingga 100%.

Fuhhhhh... untung rakyat Kedah dapat pemimpin macam ni.. Negeri umno dapat apa? hanya dapat bodoh yang melantun-lantun... Kah..kah..kah..kah...


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

11 comments:

si para para said...

tapi ramai yang butakan mata bila jumpa fakta yang macam ni..katanya ni auta semata mata...
ni la orang yang tak nk terima kenyataan..
moga satu hari nanti mereka sedar akan kesilapan..
dan aku juga tidak leka dengan kehidupan..

Anonymous said...

tahniah ustaz....jgn jd mcm rkyat tgnu.....dperbodohkan oleh umgok.

Anonymous said...

apa nak heran...memangla meningkat hasil balak sebab makin banyak balak ditebang zaman PAS perintah.

Anonymous said...

woi umngok bodoh. kalau banyak tebang pun yang untung rakyat la bangang. tp org umngok klau memerintah habis hutan gondol mcm kat johor tu tp rakyat satu hapah pun x dpt. dapat kos sara hidup yg tinggi ada la. org umngok ni mmg bangang

solution said...

apa punya bangsat la.. tu pun tak paham.. dlu sekolah mana? dlu ada ambil matapelajaran bagaimana menjadi seorang bangsat yg bodoh dewasa kelak ke?

tuyuk said...

tahniah rakyat kedah!

Anonymous said...

heran ako, da melambak2 post yg mengatakan umngok tu bangsat, tp masih bnyak bongok2 nk jadik hamba dok pertahankan umgok tuh.kesian. buta tang mana la depa ni noh.

CikAizA said...

tahniah for kedah.. jangan macam kat johor... bodoh nak mam.......

Azizan Lembab said...

Mana detailnya? Mana laporannya? Kalau macam ni nenek belah mak kau pun boleh claim macam2 beb. Bodoh ke apa kau ni? Sian Azizan dapat cybertrooper bodoh mcm ko ni

Anonymous said...

hek hek hek ko nak detail yea, cuba ko dapatkan dari utusan meloya ka ka ka ka, sebab aku pun teringin tengok detail bot peronda,kapal selam,kapal timbul,tren secondhand,jejantas yg mahal nak mampos n banyak lagi ler...

Anonymous said...

laa...ada jugak yg bangang ni. kan dah tulis kat atas tu untung balak untuk keluasan tanah yg sama. dari rm8juta masa umngok perintah skrg PAS perintah dah jadi rm53juta kira terbaik la tu.
kalau nak bukti, baca surat khabar, baca report kerajaan negeri.
okai ada ka? guna la...jgn bodoh lembu sgt