Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, February 7, 2011

MINYAK NAIK HARGA LAGI!!!!!!!!!!!

بسم الله الرحمن الرحيم

BERA, 6 Feb. Kerajaan belum bercadang menaikkan harga petrol dan diesel sekalipun harga minyak mentah dunia kini telah mencecah USD$100 setong.


Sabri dan anaknya Dafi dikelilingi oleh "muslimah" semasa parti menyambut hari kelahiran Dafi. Kerana kesusahannya menjadi menteri yang adil dan mementingkan kesusahan rakyat jelata, dia hanya menyambut "kenduri" ini secara kecil-kecilan.. Kah..kah..kah..kah..

Malah, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata kabinet juga belum membincangkan mengenai kenaikan harga bahan tersebut.

"Kerajaan tidak sewenang-wenangnya menaikkan harga minyak kerana kajian menyeluruh perlu dilakukan sebelum kenaikannya diumumkan," katanya kepada pemberita selepas majlis sambutan Tahun Baru Cina peringkat Parlimen Bera di Triang, dekat sini, Ahad.

Ismail Sabri yang juga anggota Parlimen Bera berkata berdasarkan situasi semasa, harga minyak mentah dunia dilihat akan semakin meningkat, sekali gus meningkatkan beban subsidi kerajaan.

Bagaimanapun, Ismail Sabri berkata rakyat di negara ini masih menikmati harga minyak yang murah berbanding negara serantau.

"Rakyat Malaysia sebenarnya masih beruntung kerana kerajaan prihatin memberikan subsidi, sepatutnya kita bersyukurlah," katanya.

Katanya sepanjang tahun lepas, memperuntukkan subsidi berjumlah RM6.3 bilion tahun lepas untuk petrol dan diesel.

"Sebanyak RM3.3 bilion bagi subsidi petrol RON 95 dan bakinya subsidi diesel," katanya. - Bernama

Note: Kah..kah..kah..kah.. Jangan kita buat-buat tak tahu... Ni namanya semboyan nak naikkan harga minyak.. Kah..kah..kah.. apa la yg si kaldai ni merepek ni.. sejak bila pula dalam pemerintahan UMNo nak naikkan harga minyak nak kena bincang di kabinet dulu? Kah..kah..kah..kah.. Memang rasa senak bila kaldai buat lawak... Kah..kah..kah..kah.. "Rakyat Malaysia sebenarnya masih beruntung kerana kerajaan prihatin memberikan subsidi, sepatutnya kita bersyukurlah," . Memang bersyukur la ni. Bersyukur bila kaldai jadi menteri... Kah..kah..kah..kah..

Note: Ayat kaldai yang jangan pernah kita lupa setiap kali harga minyak naik.. "harga minyak mentah dunia semakin meningkat, sekali gus meningkatkan beban subsidi kerajaan.", "rakyat di negara ini masih menikmati harga minyak yang murah berbanding negara serantau.", dan "Rakyat Malaysia sebenarnya masih beruntung kerana kerajaan prihatin memberikan subsidi, sepatutnya kita bersyukurlah,". Kah..kah..kah..kah.. Ayat ni memang tak pernah tukar dari dulu, kini dan selamanya... Kah..kah..kah..kah.. Hidup umno...!!! hidup melayu...!!! Padan muka aku...!!!Kah..kah..kah..kah...

Note: Bila harga barang keperluan naik mendadak kesan dari kenaikkan harga minyak menteri kaldai ni akan berkata pula "Kerajaan akan memantau kenaikkan harga barang". Kah..kah..kah..kah.. Hakikatnya habuk pun tak ada.. Sekadar pantau tanpa buat apa-apa tindakan pun... seperti melepaskan kahak di tangga.. Kah..kah..kah..kah.. semuanya akan naik dan terus naik termasuklah kadar jenayah.. kadar orang yang bakal menjadi gila pun akan naik.. Kah..kah..kah..kah..

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

14 comments:

Ammar said...

naik lagi naik.... semua rakyat Malaysia ni kaya..

Anonymous said...

Assalamualaikum; Syukur bila harga getah naik, menyumpah bila harga minyak naik, syukur dan berlapang dada selalu en. bujang...dunia ni memang ada up & down, give & take :)

PUPPETS said...

HMMM BETOL LAH TUU,SEMUA NIKMAT ALLAH HARUS DISYUKURI,MALAH HARUS JUGA BERSYUKUR KALAU KITA DIBERI DUGAAAN YANG KADANG TAK TERTANGGUNG.. CUMA APAKAH KITA DIAJAR UNTUK SEMATA-MATA BERSERAH.. GETAH,SAWIT NAIK REGA APAKAH SEMUA RAKYAT MERASA.. TAPI BILA BAHANAPI NAIK REGA ADAKAH CUMA SEORANG DUA YANG TERKENA BAHANA?

mahaza said...

Kalau harga sawit naik, harga minyak masak naik... boleh terima.... harga minyak dunia naik.... harga petrol pun naik... nak buat camne...
TAPI
cuba baca entry saya terbaru fasal harga minyak Malaysia dan Dunia - Harga Minyak Mentah.... TIMBUL SOALAN.... kenapa harga petrol kita mahal?

Anonymous said...

haha.. ini statement propaganda. dalam paper utusan dia tulis harga minyak mentah 100 USD = RM 380. kepala bapak dia la..

currency rate 100 USD sekarang = RM 305

orang felda tenang boleh la kau tipu. lepastu ahlul parti bingai-bingai bersatu yang malas na research pun lantas berkata BERSYUKUR KITA DUDUK DI MALAYSIA.

bingai!

kordi said...

chantieksss!!sempoi la kerajaan dan menteri2 kita yang paling best di duniaa!naik byk2,jgn sikit2 ok!10sen 10sen ....rakyat ni kayo..naik byk2!hahahaha...hahaha....(sawan buih)

Anonymous said...

woi menteri babi ko naikan la minyak sampai rm10 seliter. pukimak punya menteri malaysia ni

! Sam Posmen ! said...

sejak azali lagi alasan tu saja yang sering di gunakan. sebab kenaikan harga minyak di sebabkan pasaran harga dunia.

yang sebenarnya banyak yang songlap masuk poket sendiri.

come on, malaysia negara pengeluar minyak. takkan tak boleh subsidi bagi rakyat sikit.

dah la tax pon macam siot je. rakya bayar kemain mahal tapi nak tolong rakyat sikit cukuplah susah. macam-macam alasan bagi.

! Sam Posmen ! said...

anonymous: janganla suruh naik sampai 10 ringgit. mati owh. haha

'pemimpin berjiwa rakyat' suka je kalau nak naik sebab diorang peduli apa bukan terasa mana sangat.

kalau nak bayar seratus pon ok je. apa la sangat macam 10sen je bagi dia.chill!

solution said...

Anonymous February 7, 2011 8:23 AM

\bangsat punya manusia kau ni

Anonymous said...

woi anon 8:23 AM!!! up n down? wakakakakaka.. lawak..lawak.. bila masa harga minyak ada down walaupun harga pasaran dunia turun? bila masa harga minyak masak, beras, gula, tepung, kelapa, sewa rumah, kereta, ikan, ayam dan semua barang kat malaysia ni turun harga? woi pantat komen dan berfikir tu guna la akal yg Allah bagi tu. bkn guna kepala lutut bodoh!!!


give n take? wakaakakaka... lawak..lawak.. kalau give hanya pada penoreh getah yg x sampai 1 persen pun kat malaysia ni. tapi take(tax) pada semua rakyat yg 99.9% bukan penoreh getah ni apa kehalnya? ko klau ada kebun getah xper la jugak. aku ni yg dok sewa umah flat yg anak ramai yg xder tanah, kebun dan harta pusaka ni apa cerita? nak toreh pantat mak ko ke sial?

Anonymous said...

saya ada baca sumwhere.. yang malaysia juga menjual minyak hasil dari petronas.. jadi kalau harga minyak dunia naik, sepatutnya petronas dapat untung berlipat kali ganda.. dan keuntungan tu boleh la tolong subsidize minyak kat msia.. tapi sebaliknya pulak yang berlaku.. masuk poket babi2 tu la agaknye.. urggh! tensioin!

NAJIB MENTERI KEWANGAN BODOH said...

http://online.wsj.com/mdc/public/npage/2_3050.html?rnd=7055&sid=2271841&page=commodities


Baziran Nasional memang bingai bodoh tahap cilabai.

Click link tu, TENGOK & ANALISA, GUNA AKAL& OTAK.

HARGA MINYAK DUNIA TAK PERNAH CECAH 100 USD SEJAK MEI TAHUN LEPAS

Anonymous said...

sape yg dlm bloq ni yg pandai membuat minya petrol atau diesel supaya kerajaan tak naik kan harga minyak?