Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, February 7, 2011

KELDAI LEBIH LAYAK JADI MENTERI

بسم الله الرحمن الرحيم

'Kos kapal tentera laut mahal 870 peratus'



Pembelian oleh Kementerian Pertahanan sekali lagi menarik perhatian apabila dikatakan bersedia membayar RM6 bilion bagi mendapatkan enam kapal tentera laut, 870 peratus lebih mahal daripada bayaran negara lain untuk kapal yang sama.

Menurut ahli parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua, pembelian kapal peronda pesisir pantai OPVs oleh Tentera Laut Diraja New Zealand tahun lalu hanya bernilai NZ$90 juta (RM210 juta) setiap satu.


Israel, tambahnya, yang sedang berperang, membayar AS260 juta (RM791 juta) untuk OPVs, kira-kira RM219 juta kurang daripada apa yang sedia dibayar oleh Kementerian Pertahanan.

Menurutnya, kelas Roisin buatan Ireland bernilai AS34 juta (RM103 juta); Super Vita dari Greek bernilai AS$108 juta (RM329 juta); Type 130 dari Jerman (AS188 juta atau RM572 juta) dan Saar V dari Israel (AS260 juta atau RM791 juta) setiap satu.

"Hatta dalam kelas yang amat tinggi, Lockheed Martin dan General Dynamics, dua syarikat persenjataan terbaik dan terbesar di dunia, membina kapal perang Littoral (LCS) Amerika Syarikat dengan nilai kurang daripada AS300 juta (RM913 million) pada tahun 2004," kata Pua.

Dalam satu kenyataan hari ini, Pua juga setiausaha publisiti DAP mempertikaikan kerana pembelian itu tidak dibuat secara kompetitif apabila negara yang jauh lebih maju dalam ketenteraan seperti Amerika Syarikat mengamalkan perkara itu.

Note: Kah..kah..kah..kah.. hidup umno..!!! hidup melayu..!!! Tentera Laut Diraja New Zealand beli kapal yang sama dengan harga RM (Ringgit Malaysia) 210 juta setiap satu. Tapi Malaysia beli dengan harga RM (Ringgit Malaysia) 1 Billion. Bermakna dengan duit sebanyak RM6 billion Kerajaan New Zealand boleh dapatkan kapal ni hampir 30 buah.. tapi Malaysia keluar duit RM6 billion cuma dapat 6 buah kapal je... Kah..kah..kah..kah.. Pandainya menteri-menteri Malaysia ni buat kira-kira.. Kah..kah..kah..kah.. Menteri di Malaysia ni semuanya setaraf dengan KELDAI...!!! Kah..kah..kah..kah... Kalau menterinya pun dah bertaraf keldai cuba kita renungkan taraf apakah yang lebih layak untuk para penyokongnya...? Kah..kah..kah..kah..



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

9 comments:

Muhammad Zaiasraf bin Zainurin said...

beraninya.. =)

: husna : said...

terkedu bila baca entry ni..
ya Allah...

Anonymous said...

bila nak hantar balik pelajar malaysia yg belajar kat mesir yg kosnya x berapa ringgit tu pun kerajaan kata xder duit. tp bila beli kapal dgn harga yg x masuk akal boleh plak.

bila minyak naik harga kerajaan kata x mampu nak tanggung subsidi tp bila beli kapal yg terang2 harganya boleh dipertikaikan kenapa buat diam je? pelik la kerajaan malaysia ni.

Anonymous said...

laaa... wa ingatkan anjing tadik, rupenye keldai... sebab anjing lebih bijak dari keldai kot... kuikuikuikuikuikiukiukuikui

Anonymous said...

Betul al tu gorgon. keldai tu pemimpinnya. Anjing tu penyokongnya. wakakakaka

doggy said...

warff warrff warffff

Anonymous said...

kau je la jadi menteri...habes cerita...

Anonymous said...

ko ni bodoh la anon 1:17 AM. abis tu ko igt menteri2 sial ko ni nak lepaskan jawatan dia mcm tu je ke. klau menteri2 sial ko ni sanggup buat mcm tu opah aku pun teringin nak gantikan dia org yg bebal2 ni.

dr said...

lihat jawapan untuk orang bangsat dan selalu makan kerengga (besar dari semut) -----> anon 1:17 AM.