Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, June 17, 2010

TAHNIAH KJ

بسم الله الرحمن الرحيم

KHAIRY : UTAMAKAN BIASISWA , SAYA SEDIA SIDANG DI PARLIMEN BOCOR - minsider



Pergerakan Pemuda Umno hari ini menggesa kerajaan mengkaji semula keputusan untuk mengurangkan jumlah biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) yang diberikan kepada pelajar-pelajar melanjutkan pengajian ijazah di luar negeri.

Justeru, Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata selaku anggota Dewan Rakyat beliau sanggup bersidang di bangunan Parlimen sedia ada yang disebut-sebutkan akan dipindahkan ke Putrajaya atas alasan demi keselesaan dan kerana bocor.

“Saya sedia duduk dalam bangunan Parlimen sedia ada jikapun ada kebocoran siling sekali-sekala daripada melihat sejumlah wang besar dibelanjakan untuk keselesaaan Ahli Parlimen sedangkan ia boleh digunakan untuk menjanjikan masa hadapan lebih cerah untuk negara dan anak-anak kita,” katanya.

Kata Khairy, pihaknya menerima hakikat bahawa kos menampung pengajian luar negeri adalah amat tinggi, tetapi berpandangan bahawa ini merupakan pelaburan yang membawa pulangan jauh lebih tinggi kepada negara Malaysia dalam bentuk modal insan yang berkelulusan tinggi.

Note: Khairy kini lebih berani setelah masuk krusus wataniah. Sejak kebelakangan ni khairy sering menghentam kepimpinan najib yang semakin pincang. dTerdahulu beliau telah 'mengesa k'jaan segera beri penjelasan' berkenaan judi. Tahniah KJ.. anda semakin berani.


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

5 comments:

Pak Oncu said...

anak anak ghombau memang terbukti keberanian nya hahahhahahahah,,,, bukti yg nyata di zaman dahulu ialah, yamtuan besar pun di halau dari ghombau ke kolopelah hahahhahaha,, itu lah hebat nyo org org ghombau,,,,,

Admin said...

Bior le die tengah bersemangat tuh... hehehehe

http://pilihan-anda.blogspot.com

Mohamadazhan.com said...

dah xda jawatan apa, bising la, bg jadi senator diam punya.hehe

green said...

benda baik, kita sokong. benda hampeh, awal2 kita patot cantas.

doakan semoga dia ikhlas n tak hangat2 taik ayam. heh.

PAScacamarba said...

Ssiapa yang berminat menjadi Mursyidul Am PAS berikut adalah 10 cirinya.

1. Ahli PAS atau PKR yang sangat membenci UMNO dan terlalu taasub kepada parti sendiri

2. Taasub kepada kehebatan diri sendiri

3. Tidak boleh ditegur atau dikritik

4. Mempunyai ramai penyokong yang taasub dan membabi-buta

6. Mampu mengeluarkan fatwa dan hukum mengikut kepentingan politik PAS/PKR/DAP

7. Mampu memusingkan kebenaran awalaupun sudah tertera di dalam al-Quran dan As-Sunnah

8. Mampu meletakkan kepentingan politik PAS/PKR/DAP melebihi daripada segala-gala kepentingan lain. Jika berlaku pertindihan antara kepentingan parti politik dengan kepentingan Islam, maka pandai-pandailah memutar-belitnya melalui tafsiran diri sendiri, agar ia kelihatan halal dan sah di sisi Islam.

9. Berupaya mengeluarkan hukum Kafir, Fasik, Murtad, Sesat, dan Bidaah secara sewenang-wenangnya kepada mana-mana ahli-ahli UMNO.

10. Jika dahulu syarat untuk menjadi ahli Dewan Ulama PAS mestilah sekurang-kurangnya mempunyai kelulusan Syariah atau Usuluddin dari Universiti Al-Azhar, tetapi sekarang cukuplah sekadar apa-apa ijazah, dengan syarat seseorang itu fasih membaca al-Quran, Hadis, dan sikit-sikit pengetahuan bahasa Arab macam Anwar Ibrahim.



Dipetik dari Azli Shukri
Posted by The Unspinners at 8:30 PM