Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, June 14, 2010

SURAT "DAJJAL" DARI KAPAR

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamu 'alaikum...
Maaflah kalau tajuk artikel ini agak keterlaluan. Akan tetapi ana rasa tidak seorangpun dari kalangan pembaca yang tidak setuju dengan gelaran tersebut diberikan kepada yang ampunya surat ini.... mari sama-sama kita lihat dan teliti dengan saksama dilink berikut:
http://ambuyatel-binangkit.blogspot.com/2009/04/salinan-surat-dajjal-dari-kapar.html




klik pada image untuk besarkan

Cuma nak tanya... berapa ramai di kalangan rakyat Malaysia yang tahu mengenai surat ini. Apakah surat ini hanya diguna pakai di kawasan yang dimaksudkan... atau sebenarnya dikuatkuasakan diseluruh Negara?

SERUAN KEPADA SELURUH RAKYAT MALAYSIA
1- Yang menjadi PENYOKONG atau Ahli kepada UMNO.
2- Yang kononnya berada DI ATAS PAGAR.
3- Sekelian rakyat JELATA seluruh Negara.

Fahamilah ISI kandungan surat DAJJAL dari Kapar Selangor ini. Betapa MUNGKAR dan jijiknya strategi mereka dalam MENGHANCURKAN kefahaman Islam rakyat jelata apabila mereka berusaha MEMPERTAHANKAN KUASA sekalipun terpaksa MENGENEPIKAN Agama.

Mereka begitu "Tega" (sampai hati) dan sama sekali tidak merasa BERDOSA melakukan perkara yang terkutuk ini. Mereka sanggup menggadai Agama dan MEMPERBODOHKAN Para Ulamak yang menjadi penyokong mereka sekaligus memperbodohkan rakyat jelata. Sebab itulah kita dengar FATWA SONGSANG terpacul dari mulut Ulamak UMNO dalam mempertahankan KETUANAN UMNO. UMNO juga telah menjadikan Para Mufti sebagai "Syaitan Bisu" apabila tidak diberi kebenaran untuk memberi FATWA YANG BENAR mengikut Al-Quran dan Al-Hadith.

Ana sungguh simpati dan sedih dengan para ulamak (UMNO) yang terjerumus kelembah kehinaan sebagai "Ulama-Us-Suuk" kerana semata-mata mengikut telunjuk kerajaan, dicucuk hidung dan mengutamakan "Periok Nasi" atau digelar sebagai "Hubbud-Dunia" (Cintakan dunia).

Apalah yang dapat kita harapkan lagi pada UMNO untuk mendaulatkan Agama Islam jika agenda mereka semata-mata untuk mengekalkan kuasa. Demi kuasa mereka sanggup berbuat apa sahaja sekalipun MENJUAL AGAMA mereka sendiri. Itulah mafhum dari Isi surat yang diberi gelaran sebagai "SURAT "DAJJAL" DARI KAPAR (!?)"

Dalam kesempatan ini juga Ana mengajak kepada:
1- Golongan UMNO samada Ahli Biasa hingga Ke atas.
2- Golongan Atas Pagar.
3- Golongan yang telah ditipu oleh UMNO (bukan Ahli/Penyokong PAS)
agar BERTAUBAT DAN MENINGGALKAN PARTI DAJJAL (UMNO) itu secepat mungkin dan segeralah mendaftar sebagai Ahli PAS. Ana cuma memperingatkan saja... yang penting ana dah sampaikan dan ana tak mahu didakwa di akhirat nanti.

Sekian terima(lah) kasih, - ambuyatel-binangkit

Azhari(s)
Ambuyat.


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

12 comments:

gorgondolamedusa said...

alamak...
ni dah terang2an der...
tapi la ni dorang xdek itam putih la kot, kalu ade pon trus masuk paper shredder jekk.. mereka lebih berhati memusuhi islam...

yad_element said...

tau plak dorg maksud munafik ek..
huhu....

gda abby said...

salam...

tiada yang benar melainkan yang tertulis dalam Al-Quran.. semua orang tau tapi itu pun masih ada segelintir manusia still nak menafikan hakikat tu...umat akhir zaman...dunia disanjung2 melebihi agama...

PAScacamarba said...

salam,
bodohnya orang yang menyediakaan surat ini:)..jika diperhatikan ,wujud unsur propaganda yang ingin menjatuhkan umno.Setakat nak dapatkan letterhead tu bukan sesuatu yang susah,mudah sangat dan kemudian taip la apa yg patut samada untuk menaikkan atau mejatuhkan.
Jika benar,maka nampak jahilnya sipenyedia surat akan tetapi jika palsu,maka ia adalah fitnah yang sangat besar dan laknatlah mereka yg melakukannya.
Apa yang pasti,ada sesuatu yg tak kena dengan surat ini.bagi mereka yg telan bulat2,mereka akan mengiyakan,bagi yg menggunakan akal dan fikiran,mereka akan mempertimbangkan sebelum memberi jawapan..

"FITNAH AKHIR ZAMAN"

vell paria said...

alaa.. mudah jer.. kalau fitnah kenapa tak buat report..? hahaha.. kan umno terkenal dengan jgn salah sikit nak buat report kan.. so kenapa yg ni diam plak? skrg siapa yg bodoh? pascacamarba ke atau pascacamarba? hahaha.. jawapannya ialah pascacamarba lah yg bodoh..!!! hahaha...

yad_element said...

tau plak dorg pasal fitnah akhir zaman ek..
adoi

Anonymous said...

sedara caca,
awak ni x menjawab soklan2 di topic2 tersebut. pastu nak buat kecoh tempat laen. tolong jgn jadi cam anjing, pi menyalak sane sini. pandai ko lari ek, pastu senyap 2-3hari muncul balek.camni punye org pon ade ke? org tanye laen ko jawab laen.

topic
1)Tersalah Bawa Kunci Kondominium?
2)LUCU DAN PELIK (saifool)
3)Tokoh Islam setuju penubuhan Baby Hatch...Wahai Ulama, Selamatkan Umat Ini Daripada Kemurkaan Allah!!!

lame si caca xdak teloq ni menghilang...
melayu jgn lupa aaaa...

PAScacamarba said...

Ssiapa yang berminat menjadi Mursyidul Am PAS berikut adalah 10 cirinya.

1. Ahli PAS atau PKR yang sangat membenci UMNO dan terlalu taasub kepada parti sendiri

2. Taasub kepada kehebatan diri sendiri

3. Tidak boleh ditegur atau dikritik

4. Mempunyai ramai penyokong yang taasub dan membabi-buta

6. Mampu mengeluarkan fatwa dan hukum mengikut kepentingan politik PAS/PKR/DAP

7. Mampu memusingkan kebenaran awalaupun sudah tertera di dalam al-Quran dan As-Sunnah

8. Mampu meletakkan kepentingan politik PAS/PKR/DAP melebihi daripada segala-gala kepentingan lain. Jika berlaku pertindihan antara kepentingan parti politik dengan kepentingan Islam, maka pandai-pandailah memutar-belitnya melalui tafsiran diri sendiri, agar ia kelihatan halal dan sah di sisi Islam.

9. Berupaya mengeluarkan hukum Kafir, Fasik, Murtad, Sesat, dan Bidaah secara sewenang-wenangnya kepada mana-mana ahli-ahli UMNO.

10. Jika dahulu syarat untuk menjadi ahli Dewan Ulama PAS mestilah sekurang-kurangnya mempunyai kelulusan Syariah atau Usuluddin dari Universiti Al-Azhar, tetapi sekarang cukuplah sekadar apa-apa ijazah, dengan syarat seseorang itu fasih membaca al-Quran, Hadis, dan sikit-sikit pengetahuan bahasa Arab macam Anwar Ibrahim.



Dipetik dari Azli Shukri
Posted by The Unspinners at 8:30 PM

PAScacamarba said...

Ssiapa yang berminat menjadi Mursyidul Am PAS berikut adalah 10 cirinya.

1. Ahli PAS atau PKR yang sangat membenci UMNO dan terlalu taasub kepada parti sendiri

2. Taasub kepada kehebatan diri sendiri

3. Tidak boleh ditegur atau dikritik

4. Mempunyai ramai penyokong yang taasub dan membabi-buta

6. Mampu mengeluarkan fatwa dan hukum mengikut kepentingan politik PAS/PKR/DAP

7. Mampu memusingkan kebenaran awalaupun sudah tertera di dalam al-Quran dan As-Sunnah

8. Mampu meletakkan kepentingan politik PAS/PKR/DAP melebihi daripada segala-gala kepentingan lain. Jika berlaku pertindihan antara kepentingan parti politik dengan kepentingan Islam, maka pandai-pandailah memutar-belitnya melalui tafsiran diri sendiri, agar ia kelihatan halal dan sah di sisi Islam.

9. Berupaya mengeluarkan hukum Kafir, Fasik, Murtad, Sesat, dan Bidaah secara sewenang-wenangnya kepada mana-mana ahli-ahli UMNO.

10. Jika dahulu syarat untuk menjadi ahli Dewan Ulama PAS mestilah sekurang-kurangnya mempunyai kelulusan Syariah atau Usuluddin dari Universiti Al-Azhar, tetapi sekarang cukuplah sekadar apa-apa ijazah, dengan syarat seseorang itu fasih membaca al-Quran, Hadis, dan sikit-sikit pengetahuan bahasa Arab macam Anwar Ibrahim.



Dipetik dari Azli Shukri
Posted by The Unspinners at 8:30 PM

Anonymous said...

soalan saya buat Pascacamerba,
adakah anda menolak hukum Allah?

merujuk kpd surah al-ahzab ayat 36 bermaksud

"[36] Dan tidaklah harus bagi orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan apabila Allah dan RasulNya menetapkan keputusan mengenai sesuatu perkara (tidaklah harus mereka) mempunyai hak memilih ketetapan sendiri mengenai urusan mereka. Dan sesiapa yang tidak taat kepada hukum Allah dan RasulNya maka sesungguhnya dia telah sesat dengan kesesatan yang jelas nyata. "

Anonymous said...

Astaqfirullah...

patutlah rakyat Malaysia kita yg tercinta ini semakin jahil kepada agaa...
ayat yg di garis dalam surat itu benar2 membuat saya rasa terkilan...orang mcm ni pun ada rupanya..menolak al-quran bermakna dia menolak Islam...
dan mahu membiarkan rakyat jahil agama supaya poket mereka sentiasa penuh...

Abu Muhammad Haikal said...

Dulu kini dan selamanya