Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, June 14, 2010

DENGAN CUKONG KENA LA BERLEMBUT..

بسم الله الرحمن الرحيم



MULA- MULA: "KERAJAAN TIDAK KAN TUDUK KEPADA PERUNCIT" : SABRI – berita hairan 2010/06/09

Kerajaan akan meneruskan langkah untuk melesenkan barangan kawalan dan tidak akan tunduk dengan desakan peruncit yang tidak bersetuju ia dikuatkuasakan, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaacob.


AKHIRNYA: "KERAJAAN LONGGAR SYARAT LESEN RUNCIT BARANGAN KAWALAN" – mStar Jun 12, 2010

Kerajaan melonggarkan syarat pelaksanaan lesen barangan itu, kata Ismail Sabri Yaakob.

Ismail Sabri berkata, menerusi langkah itu semua peniaga tidak perlu lagi merekodkan semua transaksi penjualan seperti sebelum ini, bagaimanapun, urusan pembelian daripada pemborong perlu dilakukan sebaik memiliki lesen berkenaan.

"Tiada niat untuk menyusahkan atau membebankan mana-mana pihak, sebab kitatelah menghapuskan kerenah birokrasi termasuk memansuhkan syarat penyediaan rekod pembelian dan penjualan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan konvensyen dan ekspo jualan langsung anjuran kementerian di sini hari ini.

Ismail Sabri berkata, KPDNKK mempertimbangkan segala permintaan dan rungutan beberapa pihak bagi memudahkan kerajaan memantau barangan kawalan selainmengawal ketirisan ke atas barangan seperti gula, tepung gandum dan minyak masak.

MULA MULA NAMPAK GANAS DAN TEGAS...kah kah kah… CUKUP GEMPAQ… kah kah kah.. BERI AMARAN... TAK BERGANJAK... kah kah kah.. SEKALI CUKONG MASUK… SEMUA JADI LEMBUT… kah kah kah..TERUS JER TERSIPU SIPU MALU.. kah..kah..kah.. AYAT PUN JADI LEMAH LONGLAI...kah..kah..kah.. MACAM USHAR BINI DALAM SELIMUT...kah..kah..kah.. INI LAH POWERNYA CUKONG… kah kah kah.. INI LAH CONTOH KETUANAN CUKONG… kah kah kah..

nota:
kita tunggu dan lihah nanti
semuanya akan terbarai kah kah ka



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

4 comments:

Anonymous said...

ahahaha kelakar lak mmbacanya...

gorgondolamedusa said...

biase ler...
slagi x kacau teloq politik die biaq pi la..

bukan bangsa lain yg menjatuhkan melayu, tapi melayu sendiri yg akan mjatuhkan mlayu...

PAScacamarba said...

dan salah seorangnya adalah "seperti nama di atas".Bujang Susah,ko nganggur lagike?minta ngan mahfuz jadi penceramah undangan,derma masyukkkk woo:)

vell paria said...

oooo.. Bujang Susah betul ka hang menganggur? betul jugak nasihat pascacamarba ni.. baik hang jadi penceramah. ada org sedekah masyuk jugak duit halal. dari hang jadi org umno dok makan rasuah dan judi.. hahahaha