Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, June 17, 2010

PORT MAKSIAT

بسم الله الرحمن الرحيم

Alor Setar - ‘Port’ maksiat : mana pihak bertanggungjawab nie.. dok saja dalam opis kaa..??



ALOR SETAR- Kawasan pejalan kaki dan rehat di sekitar Persisiran Sungai Raja yang penuh dengan semak samun mampu mengundang berlakunya pelbagai gejala negatif.

Seorang kakitangan awam, Nurliyana Shaari, 30, berkata, kawasan itu terbiar sejak sekian lama sehingga kebanyakan rumput tumbuh panjang sehingga menjadi semak dan tidak sesuai dijadikan kawasan rehat dan rekreasi.

Menurutnya, kawasan itu kini sebaliknya mampu menjadi tarikan untuk dijadikan ‘port’ maksiat.

“Jika siang kawasan ini menjadi tumpuan pejalan kaki terutamanya kakitangan awam yang bekerja di kawasan sekitar untuk ke pusat bandar atau menjamu selera pada waktu tengah hari, namun ia mampu bertukar wajah pada waktu malam jika semak samun dibiarkan begitu.

“Golongan tidak bertanggungjawab boleh menggunakan kesempatan yang ada bagi melancarkan kegiatan tidak bermoral,” katanya kepada Sinar Harian.

Bagi, Norhafiza Ghani, 25, berkata, dia yang sering menggunakan kawasan pejalan kaki di situ kadangkala tidak tahan melihat pelbagai kerenah golongan tidak bertanggungjawab yang mengambil peluang menghabiskan masa di kawasan berkenaan dengan melakukan aktiviti yang tidak bermoral.

Menurutnya, kebanyakan mereka seolah-olah tidak menghiraukan orang ramai yang lalu lalang dan mereka sedikit pun tidak rasa malu dengan apa yang dilakukan.

“Perkara sumbang itu amat memalukan dan perlu ditangani segera, jika dibiarkan ia mampu meninggalkan imej buruk kepada bandar raya sekali gus negeri ini.

“Saya harap pihak bertanggungjawab dapat menyelenggarakan kawasan ini sebaik mungkin supaya ia tidak boleh dijadikan ‘port’ maksiat, ” katanya.

Kawasan itu seharusnya dipantau oleh pihak bertanggungjawab terutamanya pada waktu malam bagi mengelakkan gejala maksiat terus menular,” katanya. - kedahlanie


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

3 comments:

yan said...

you rasa, salah siapa kalau maksiat berleluasa..

Anonymous said...

salah diri sendiri der...
krn menurut nafsu tanpa akal,
salah ketua keluarga...
jika tidak memimpin anak2 mereka,
salah pemimpin...
jika tidak melaksanakan hukuman n undang2 yg telah ditetapkan oleh maha pencipta.

yan said...

masa tu diri sendir dah tak leh salah dah..asyik masyuk...dah ter...nanti baru menyesal.