Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, May 25, 2010

SPR: SELAGI WAKIL RAKYAT TAK KOJOL JANGAN MIMPI AKU NAK ADAKAN PRK?

بسم الله الرحمن الرحيم



Inilah hukum karma pada SPR kerana terlalu salah guna kuasa menentukan sesuatu DUn atau Parlimen perlu dibuat pilihanraya kecil atau tidak. Selagi tak mati wakil rakyat maka tiadalah Pilihanraya walaupun mahkamah 2 kali istihar contongnya satu DUN di Kedah yang telah diistihar mahkamah agar melakukan PRK oleh mahkamah tetapi dihalang oleh SPR.
Akhir-akhir ini rakyat dapat rasa dan lihat ramai benor wakil rakyat kita yang dimasukkan ke hospital kerana mengalami pelbagai komplikasi penyakit, terutama jantung & kanser. Malah ada yang sampai meninggal dunia hingga PRK(pilihanraya-pilihanraya kecil) terpaksa diadakan semula.
Terbaru Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Parit Raja, Ab. Aziz Kaprawi dimasukkan ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) selepas mengalami serangan jantung ringan. Sebelum itu ADUN Kerdau, Datuk Zaharuddin Abu Kassim juga dirawat Unit Rawatan Koronari (CCU) Institut Jantung Negara (IJN) kerana penyakit yang sama.
Raser teman elok juga Suruhanjaya Pilihan Raya mewajibkan setiap calon yang hendak bertanding dalam pilihan raya LULUS ujian medical check up sepertimana yang dipraktiskan di beberapa buah negara luar.

Selain bagi memastikan setiap wakil rakyat ada kelulusan yang minima keadaan fizikal cukup sihat 'fit' untuk berkhidmat diperlukan kerana wakil rakyat diperlukan oleh rakyat bukan mayat.

Karier sebagai wakil rakyat ini cabarannya bukan sikit, seorang wakil rakyat akan mula berhadapan dengan 1,001 macam kerenah pengundinya dari dia bangun tidur sampailah di saat dia hendak melelapkan mata. Ada saja perkara yang dia perlu tangani.

Kesihatan sangat penting kerana dengan pemeriksaan ini dapat mengesan dan mencegah hal-hal yang dapat mengganggu kesihatan di kemudian hari.

Sedemikian dicadangkan waima wakil rakyat berumur 30 tahun ke atas perlu di periksa kesihatannya.
-PAS Cawangan Bukit Sentosa 2



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

0 comments: