Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, May 27, 2010

MANA PERGINYA MENTERI PEROGOL INI?

بسم الله الرحمن الرحيم

Pendedahan Berani: Luahan nenek kepada Gadis yang dirogol Bekas Ketua Menteri Melaka
Oleh: LeeSlimShady


Rahin tambi chik(kiri) Norhayati Mohd Yusop(kiri)

"Kenyataan Sabri bin Mohamed Yasin Bagi Pihak Ibunya Pendek binti Ahmad, Nenek Kepada Noryati Binti Mohamad Yusop, Mangsa Rogol Yang Terlibat Dengan Bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik Di Hotel Belmount, Melaka Pada 3hb November 1999 .

Saya tidak faham mengapa cucu saya hanya menyatakan sekarang tidak mempunyai hubungan sulit dengan Tan Sri Rahim bila dia telah mengakui selama 5 tahun kebelakangan ini sejak 1994 bahawa dia mempunyai hubungan sulit dengan Tan Sri Rahim, termasuk membuat keterangan bersumpah di mahkamah di depan tuan hakim

Cucu saya,telah membuat satu kenyataan pada 2hb November 1999 menafikan keterangan Datuk Seri Anwar Ibrahim di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 29hb Oktober 1999 bahawa dia mempunyai hubungan sulit dengan bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik pada tahun 1994.

Saya amat terkejut dengan kenyataan cucu saya ini kerana sepanjang 5 tahun ini, cucu saya telah mengakui mempunyai hubungan sulit dengan Tan Sri Rahim semasa cucu saya masih berumur 15 tahun. Cucu saya juga memberitahu ahli keluarga dan saya bahawa Tan Sri Rahim merupakan orang lelaki pertama yang melakukan hubungan sulit dengannya.

Oleh kerana cucu terlibat dengan Tan Sri Rahim, dia ditahan oleh pihak polis pada akhir bulan Ogos 1994 sehingga saya sebagai nenek yang membesarkannya tidak dapat berjumpa dengannya. Saya hairan mengapa pihak polis dan kerajaan BN boleh membenarkan seorang mangsa rogol ditahan sedangkan mereka yang merogolnya bebas tanpa dipenjarakan. Ini boleh dilihat selepas 14 lelaki, kecuali Tan Sri Rahim, mengakui merogol gadis bawah umur di mahkamah tetapi tidak dipenjarakan sebaliknya dibebaskan. Akibat peristiwa hitam itu, cucu saya telah melahirkan seorang anak perempuan pada 1995.

Oleh kerana tidak dapat menjumpai cucu saya, saya telah meminta bantuan daripada Ahli Parlimen Kawasan Kota Melaka YB Lim Guan Eng yang berjaya memaksa pihak polis membenarkan saya melawat cucu saya. Saya amat kesal dan sedih bahawa YB Lim dalam usaha membantu mendapat keadilan untuk cucu saya telahpun dipenjarakan di Penjara Kajang pada 25hb Ogos 1998 dan kehilangan statusnya sebagai Ahli Parlimen.


Lim Guan Eng ketika ditangkap

Dalam kes mahkamah Lim Guan Eng yang mulai pada 20hb Jun 1995, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Mok Siew Hoong menyatakan bahawa cucu saya telah mengakui mempunyai hubungan sulit dengan Tan Sri Rahim. Pada 27hb Februari 1997, cucu saya pula memberikan keterangan sebagai seorang saksi kepada hakim Mahkamah Tinggi dalam kes YB Lim Guan Eng bahawa Tan Sri Rahim mempunyai hubungan sulit dengannya.

Selepas itu cucu saya, semasa berjumpa dengan saya, masih mengakui bahawa Tan Sri Rahim ada hubungan sulit dengannya. Malah, cucu saya telah membuat satu ucapan di depan kami di Hotel Federal, Kuala Lumpur pada 27hb Januari 1999 menyokong YB Lim Guan Eng yang dipenjarakan seperti berikut:-

"Saya merasa sungguh kesal atas apa yang telah berlaku di masa lampau, dan merasa sungguh sedih sekali kerana YB Lim Guan Eng kini telah dipenjarakan. Apa yang beliau cuba lakukan hanyalah untuk membantu saya. Tetapi beliau sendiri pula menjadi mangsa. Semua ini sungguh tidak adil. Saya berdoa semoga keadilan akan dikembalikan kepada YB. Malam ini, saya telah membawa dua surat rayuan, satu kepada Yang Di Pertuan Agong dan satu lagi kepada Yang Di Pertua Negeri Melaka, meminta supaya YB Lim Guan Eng diampunkan dan dibebaskan segera supaya meneruskan tanggungjawab sebagai seorang Ahli Parlimen sejati Malaysia. Saya meminta supaya YB Lim Kit Siang selaku Ketua Pembangkang Parlimen boleh membantu sampaikan surat-surat rayuan saya ini kepada kedua-dua pihak itu."

Saya tidak faham mengapa cucu saya hanya menyatakan sekarang tidak mempunyai hubungan sulit dengan Tan Sri Rahim bila dia telah mengakui selama 5 tahun kebelakangan ini sejak 1994 bahawa dia mempunyai hubungan sulit dengan Tan Sri Rahim, termasuk membuat keterangan bersumpah di mahkamah di depan tuan hakim.

Saya berasa hampa, malu dan marah atas kejadian rogol yang menimpa cucu saya. Tetapi saya berasa lebih hampa, malu dan marah bila cucu saya boleh membelakangkan kebenaran dan keadilan dengan melupai jasa baik YB Lim sehingga bersedia bohong dengan menafikan dia mempunyai hubungan sulit dengan Tan Sri Rahim. Nyata sekali, ini adalah satu lagi konspirasi kerajaan BN menutup kebenaran demi kepentingan politik.

Saya masih mengingati cucu saya begitu tersiksa semasa ditahan di Pusat Pemulihan Rembau sehingga cuba melarikan diri banyak kali. Dia memberikan keterangan di mahkamah bahawa dia berjaya melarikan diri daripada tahanan sekali sebelum ditangkap balik. Jelas, kasih sayang keluarga kami kepadanya tidak dibalas.

Apa yang dilakukan oleh cucu saya adalah tidak adil kepada YB Lim Guan Eng yang telah kehilangan begitu banyak, termasuk dipenjarakan kerana cuba mempertahankan hak cucu saya ini. Saya tidak boleh lupa betapa susah anak-anak dan isterinya yang sering menangis merindui bapa mereka semasa dipenjara. Oleh itu, saya ingin meminta maaf kepada YB Lim atas apa yang cucu saya telah lakukan.

Saya juga berhasrat memberikan jaminan kepada YB Lim bahawa keluarga kami sentiasa mengenang pengorbanan beliau dan mengingati kesediaan beliau menanggung segala penderitaan dan kerugian kewangan demi membantu sebuah keluarga Melayu miskin yang dianiayai oleh kezaliman kerajaan BN. Kami tidak akan lupai YB Lim adalah satu-satunya orang yang bersedia menegakkan keadilan untuk kami bila tidak ada seorang pun yang berani tolong sama kami.

Semoga Allah S.A.W. boleh memaafkan cucu saya.

Pendek binti Ahmad
Sabri bin Mohamad Yasin
Alamat: Batu 13, Kampung Sungai Petai, 78000 Alor Gajah, Melaka .

- kerabubersuara

Note: Lihat juga DISINI


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

58 comments:

gorgondolamedusa said...

cilakalah bagi manusia yg berhati binatang dan bernafsukan syaitan!

Ummi Hanie said...

salam ,

apa ni ? kejinya berita ...
(sy bukan maksudkan pd blog anda ya..tp pd berita dan penjenayah keji ni)

begitulah ..kat dunai ni depa buleh selamat lagi.

yg sebenarnya budak tu dirogol atau ... nmpk mcm rela je?

mamarempit said...

Memang le dia rela..dh dia ngaku ada hubungan sulit...tp sebab ms tu dia di bawah umur, disebut lah ROGOL...

Roronoa Zoro said...

(T_T) kesian dia.. masa tue dia bawah umur.. mana tahu apa2 lagi.. bodoh lagi.. syaitan tue yang "main" dia.. dikira rogol la tue.. bangang betool...

dia dirogol dan ditahan.. boleh ker gitu.. aku rasa mmg la diorng nie berselindung.. mmg x layak malaun tue jadi pemimpin.. semoga allah melaknat diorng...

noorlara said...

Dunia sekarang kalau kita punya kuasa dan harta maka apa saja perbuatan kita betul belaka. Tak ramai yg berani bersuara hatta yg diberi amanah oleh Allah untuk menyatakan yg benar.
kalau betul kita berbuat dosa maka tunggu balasan bila bila dariNYA di dunia atau di akhirat.

jed_biru said...

entry ne sangat menarik bg saya,.. never know bout this before.. Kuasa sentiasa akan menindas org yg x berkuasa...

TOK EY AI said...

slm...
Begitulah adat manusia yang bernama melayu ini...iman boleh dibeli dengan wang ringgit....subhanallah...

Ibnu Jinnah said...

salam sahabat.

syukran kpd bujang susah atas artikel ni.saye baru bace pasal kes ni spenuhnya,saye da tau lame sal mende ni,p xtau scare detail.hrap bujang susah tetapkan niat dalam perjuangan ini.

http://ibnu-jinnah.blogspot.com/

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol cod - order tramadol online without script

Anonymous said...

can you really buy xanax online alprazolam 0.5 mg side effects - 2mg clonazepam vs 2mg xanax

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol street value 50 mg - tramadol 50mg an 627

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 37.5 mg - buy tramadol overnight with mastercard

Anonymous said...

xanax online what is xanax used to treat - pictures of generic xanax pills

Anonymous said...

xanax online xanax (generic) 2 mg pills - 2mg xanax urine

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg what does carisoprodol 350 mg do - carisoprodol vicodin

Anonymous said...

buy generic xanax xanax and alcohol and memory loss - xanax bars online pharmacy

Anonymous said...

generic xanax xanax side effects on pregnancy - xanax highest dosage

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50mg vs 100mg - tramadol with no prescription needed

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol tramadol abuse - carisoprodol no prescription needed

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol for dogs and side effects - tramadol 58 93 dosage

Anonymous said...

buy tramadol online generic for tramadol medication - tramadol renal dosing

Anonymous said...

buy tramadol online cheap tramadol usa - tramadol withdrawal in infants

Anonymous said...

cialis online cialis newspaper coupon - cialis usa

Anonymous said...

buy cialis cialis online rx - cialis 5 mg daily effectiveness

Anonymous said...

buy tadalafil online buy cialis and viagra - buy cialis cheap

Anonymous said...

xanax online 4mg xanax and alcohol - generic xanax white pill

Anonymous said...

buy cialis online buy cialis vegas - cialis for bph

Anonymous said...

cialis online buy cheap cialis us - can you buy cialis over the counter in australia

Anonymous said...

xanax online xanax side effects side effects - xanax dosage bluelight

Anonymous said...

buy cialis with paypal buy cheap cialis today - order cialis online no prescription

Anonymous said...

xanax online cheap xanax 2mg - xanax in urine drug screen

Anonymous said...

xanax online can buy xanax online us - xanax online no membership

Anonymous said...

cialis online trusted online pharmacy cialis - buy cialis fda

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online checking account - illegal buy tramadol online

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol 50 mg no prescription - tramadol hcl 50 mg tablet r&s

Anonymous said...

buy tramadol online best place buy tramadol online reviews - 100mg tramadol lot

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#21906 tramadol for cheap - buy tramadol online safe

Anonymous said...

buy tramadol does tramadol 50mg look like - tramadol 50 mg 100 caps

Anonymous said...

buy tramadol 2 50 mg tramadol - buy tramadol online no prescription next day delivery

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online echeck - tramadol drug test

Anonymous said...

buy tramadol good site buy tramadol - can you buy tramadol in usa

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#50897 tramadol hcl 50 mg is used for - buy tramadol online overnight

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online overnight delivery - buy tramadol spain

Anonymous said...

tramadol online tramadol 50mg zydol - tramadol for sale online no prescription

Anonymous said...

buy tramadol online cod overnight buy tramadol health solutions - buyer tramadol online

Anonymous said...

lorazepam no prescription ativan trip - buy cheap ativan online

Anonymous said...

cheap tramadol no prescription bad tramadol addiction - what does tramadol 50 mg do to you

Anonymous said...

http://blog.dawn.com/dblog/buy/#38179 buy tramadol online no prescription cod - tramadol dosage equivalent to morphine

Anonymous said...

ways to buy ativan online how long does ativan withdrawal last - ativan and alcohol overdose

Anonymous said...

http://reidmoody.com/#51208 ativan bluelight - buy lorazepam online no prescription

Anonymous said...

http://staam.org/#50589 tramadol hcl 100 - cheap tramadol next day

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol addiction during pregnancy - tramadol purchase online usa

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#50238 xanax bars gg - xanax cheap online no prescription

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol withdrawal constipation - buy tramadol online with a cod

Anonymous said...

buy xanax online 2mg xanax and alcohol - xanax pills facts

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#58720 buy xanax online with a prescription - xanax withdrawal from .25

Anonymous said...

buy xanax online can you buy xanax jamaica - xanax 1mg blue

Anonymous said...

xanax mg 0.5 mg xanax high - use of xanax for anxiety