Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, January 24, 2010

MAHASISWA... STAND UP AND SPEAK OUT...!!!!

بسم الله الرحمن الرحيم



9 pelajar ditahan bantah p'raya kampus



Sembilan pelajar universiti ditahan ketika berhimpun di ibunegara kerana membantah proses pilihan raya kampus.

Mereka adalah antara 200 pelajar yang menyertai bantahan tersebut di Menara Tun Razak di Jalan Raja sebelum berarak ke kompleks membelibelah Sogo kira-kira setengah kilometer dari situ, di mana mereka berhasrat untuk menyebarkan risalah kepada orang ramai.

Berita penuh klik DISINI

NOTE:
Untuk adik-adik siswa yang berdemo menentang auku pagi tadi dan ditangkap, teruskan perjuangan!!
Kamu ditangkap kerana mereka gentar dengan kamu. Biar sedikit tapi berbisa dan percayalah ia akan bertambah ramai. Kalau kamu tak ditangkap maknanya kamu kurang berbisa. Lihat demo kepala lembu atau demo depan bangunan Pas serta demo pasal Allah. Kenapa tiada tangkapan? Sebab itu demo bodoh dan tak berbisa.
Teruskan!
Anak muda mesti berani!
Berani hidup berani mati! Berani terang berani gelap!

Syabas dari aku!


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

14 comments:

Anonymous said...

teruskan masuk penjara. hek hek hek

daun kesum said...

em,.,
brani,,brani kerana benar.
jgn berani x tntu pasal pulak

Miss CrYingAnGeL said...

kenapa mesti polis masuk campur ya???
ingat lagi dulu my frne tolong pasal duit PTPTN...kitaorg wat mogok..tapi dia je yang kena tangkap pastu kena buang kolej.....sbb dia berani tegakkan kebenaran....kesian dia x boleh sambung study..

~UmmU SoLehah~ said...

polis memang ramai yg x tahu buat keja.. org x salah dia tangkap, org bsalah dibiarkan bermaharajalela..

polis smakin x taw ruang lingkup tugas mereka..haha~~

patutLah negara makin sengsara..

T____T jgn takot polis! huhu

anakmuaallaf said...

Salam Bujang,
Nasihat dari abang untuk adik-adik untuk membangunkan semangat juang.Tahniah.
Umi tak dapat bayangkan jika BS ada bersama mereka pagi tadi..wah..lagi semangat...agaknya polis tu depa nampak macam semut yang melata atas tar dan di pijak aje kot..semangat..semangat..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

teruskan berdemo
biar putih tulang kita
teruskan bangun
tunjukkan yang kaorang pandai

BUJANG SUSAH said...

Sedih umi mengenangkan kebebasan di malaysia ni. Ertikata bebas sebenarnya hanyalah bebas membuat maksiat. Bebas menegakkan pendapat x boleh. media perdana hanya untuk mereka-mereka yang berkuasa. suara rakyat dibuang dalam tong sampah. Nak mengajar agama pun kena ada tauliah. tp mengajar umat islam menari poco poco relax jer.

Mahasiswa:
kenapa maksud baik dilakukan
tetapi makin banyak petani kehilangan tanahnya
tanah - tanah di gunung telah dimiliki orang - orang kota
perkebunan yang luas
hanya menguntungkan segolongan kecil saja
alat - alat kemajuan yang diimpor
tidak cocok untuk petani yang sempit tanahnya

tentu, kita bertanya :
"lantas maksud baik saudara untuk siapa ?"
sekarang matahari semakin tinggi
lalu akan bertahta juga di atas puncak kepala
dan di dalam udara yang panas kita juga bertanya :
kita ini dididik untuk memihak yang mana ?
ilmu - ilmu diajarkan disini
akan menjadi alat pembebasan
ataukah alat penindasan ?

siswi ukm said...

ya ALLAH.. aku mmg knal sgt slh seorg plajar yg kna tahan tu. Idris Yusoff.. ak mmg tabik r dgn die.. dia mrupakan slh seorg MPP PRO M UKM. slalu mpjuagkn hak dn kbajikan kami d UKM.. knp polis zmn skang kolot sgt? d tahan hnya krana mreka cuba mnegakkn kbenaran? dunia da akhir zaman.. buat Idris Yusoff dan yg lain2, moga2 stiasa dlm rahmat Illahi slalu. Amin.. kami dsini stiasa bsama kalian

law student UKM said...

sedih dgn dunia mahasiswa skang.. yg pro kjaan slalu nk mnindas yg pro stu lg... name je ngara dmokrasi,,, skadar demokrasi ats kertas jer.. tp x prnh nk mpraktikkannya... d mana2 undang2 ngara? ayuh mahasiswa undang2 ngara, bagkit mnegakkn kbebaran justice for all...

Anonymous said...

dis is too much..
they r not making chaos.. jus a demonstration to wake up those who still in a dream...
haiyaaa.... i know them so mmuch.. very nice guys.... why did they hve to be caught... ????
its only dmostration.. its not a war or wtsoever....

anakmuaallaf said...

Siswi UKM,
Umi pernah jumpanya..memang berkalibar orangnya.Pimpinannya adalah aura semulajadi..Minta sahabat2 dan adik-adik PRO M UKM buatkan solat hajat dan terus bermunajat untuknya kesejahteraan sdr Idriss Yusuff..

assafdiyah said...

Bagi saya... perjuangan mereka bagus tapi risiko tinggi..

perjuangan terbaik... belajar sampai dapat first class, keluar jadi graduan yang berkualiti... boleh teruskan perjuangan sebab mahasiswa kena ingat IBUBAPA.. kalau di buang.. kasihan mereka terutama yang hidup susah untuk kalian... mungkin kalian akan kata.. rezeki urusan Allah s.w.t tapi kita punya pilihan dan akal!

* apa yang saya lihat.. kawan2 di universiti dulu yang ahli jemaah la ni.. ada yang berubah malah ada juga yang x lepas... tapi ada juga yang berjaya.. yang penting anda kena hebat dalam kedua2nya.. study dan perjuangan!

Blogger said...

Teruskan lah perjuangan mu...

siswi ukm said...

anakmuallaf, ya idris yusof punya aura yg smulajadi.. pmikiran dn ideologinya x tbatas pd stu2 pkara shj.. kgum sgt2 dgn die.. dia punya smgt yg tgi untk trus mnyuburkn Islam d bumi UKM.. stahu sy dia ad trima twran mlanjutkn pgajian dlm bdag kjuruteraan, nmun dia sgup mnolak dn mngambil jurusan dakwah dn kpimpinan under fkulti pgajian islam.. smagat yg mbara dlm dirinya... mudah2an d dlm rhmt Illahi slalu.