Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, January 23, 2010

BILA "SI BODOH DARI GUA HANTU" DI ANGKAT MENJADI PEMIMPIN

بسم الله الرحمن الرحيم



MIRI 21 Jan. – Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin membidas kerajaan negeri yang dikuasai pembangkang selepas pilihan raya umum lalu kerana gagal memajukan negeri yang ditadbir menyebabkan rakyat tidak menikmati kemajuan dalam erti kata sebenar.

Beliau berkata, hasil lawatannya ke beberapa negeri berkenaan baru-baru ini juga mendapati, mereka masih gagal untuk melaksanakan program pembangunan walaupun telah lama diberi mandat oleh rakyat.

Sebaliknya kata beliau, kerajaan negeri pembangkang hanya lebih banyak berpolitik dan tidak mempunyai agenda tertentu terutamanya dalam soal membangunkan negeri mereka.

note:-
Berpuluh tahun dan setengah abad bukan BN yg perintah Malaysia ke? Sebelum PRU yang lepas parti golka dari indonesia ke yang memerintah P.Pinang ni? Apa la punya sakit TPM korang ni.. dia tak perasan ke yang dia meludah ke langit? Kat malaysia ni, mcm ni punya bodoh pun boleh jadi menteri. TPM plak tu...

Hadith:
Daripada Abu Hurairah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh muslihat, di mana akan dibenarkan padanya orang yang berdusta, dan akan didustakan orang yang benar. Akan dipercaya orang yang berkhianat, dan akan dituduh berkhianat orang yang terpercaya. Serta akan bertutur padanya Ruwaibidhah. Maka ada yang menanyakan: Apa itu Ruwaibidhah? Dijawab baginda s.a.w. : Iaitu, orang yang bodoh dan hina ditugaskan menangani kepentingan umum. - Riwayat Ibn Majah

15 comments:

cikTi said...

smoga cpt2 kmbali ke pngkal jalan.,

kalau pmimpin x betol,,apatah lg org bwh pmpinannya,.
melainkan yg ade otak,.,

~ana SoLehah~ said...

biLa pemimpin JahiL camni la..
^^

Anonymous said...

huh, mohidin laanat nih.. berapa banyak tanah johor yg dah dijualkan kat org singapura dah. bodoh punya pemimpin...!!!!!

angger said...

berkunjung pertama kali nich sahabat,,,

greenhall said...

akhir zaman..


kita kena kalih ni!

iqbalsyarie said...

jijiknya.....

ijoks2009 said...

Siapa yg lebih suka berpolitik dari membela rakyat ni.
Jgn nk kelentong.
Tengok aksi YB dlm mesyuarat Parlimen pun dah tahu YB mana yg bela rakyat dan Yb mana yg tido.
Yg banyak bawak isu masaalah rakyat Yb Pakatan rakyat.YB dari BN ramai yg tak hadir.kalau datangpun jadi tukang sorak je buat ape.

Ada telinga dengar,ada mata pandang,ada otak pikir la..

ijoks2009 said...

tapi kerajaan UMNO mmg mem BELA rakyat bukan membela.faham betul2.
memBELA maknanya macam bela ayam itik.tak pernah ada rasa tangungjawab pasal akhlakrakyat,tak pernah serius dengan program membina jatidiri dan akidah rakyat.
Sesungguhnya pemimpin itu akan di pertangungjawabkan dihadapan Allah akan apa yang dilakukan oleh rakyatnya hasil dari didikan mereka.

iddinm said...

Best betul kamu mengutuk orang-orang kerajaan. Kalau pembangkang yang memerintah bolehkah kamu jamin yang mereka akan dapat mentadbir kerajaan seperti yang kamu cakap. entah2 mereka lebih teruk dan dasyhat dari pemimpin yang ada sekarang..

BUJANG SUSAH said...

Terima kasih tuan iddinm.
Mungkin komen anda ditujukan lebih kepada ijoks2009 khasnya dan entri ini amnya. Seperti persoalan yang saudara kemukakan.. " Kalau pembangkang yang memerintah bolehkah kamu jamin yang mereka akan dapat mentadbir kerajaan seperti yang kamu cakap ". Persoalannya kita tak pernah nak perubahan itu. 53 tahun mengikut yg tercatat, malaysia merdeka. Pernahkan ada parti-parti lain selain puak-puak gerombolan yang perintah malaysia? Bagaimana kita boleh menilai kemampuan sesuatu organisasi yang akan memikul tanggungjawab itu sedangkan kita tidak pernah memberi peluang kepada mereka? Rakyat kena berani berubah, hijrahkan minda kita. risiko dimana-mana pun pasti ada. mana mungkin kita berjaya jika kita tetap di takuk lama. Perlu kita ingat, dunia semakin maju, minda tidak harus terus dijajah. Cuba kita renungkan sejenak, dalam sejarah negara yang mengamalkan sistem demokrasi berparlimen, negara manakah selain Malaysia yang tidak pernah berubahnya parti pemegang tampuk kerajaan? Perlu di ingat juga.. Malaysia tidak menjadi merdeka melalui revolusi, dan kita tidak pernah berusaha mengganti segala bentuk sosial yang ada sebelum ini. Kepentingan ekonomi barat dan pendatang tidak dihapuskan seperti indonesia mengusir Belanda dan menyudutkan Cina. Disini bermakna kita hanya mencedok sistem pemerintahan british 100%. rakyat terus didungukan dgn pemerintah yang tidak berapa pandai untuk mencipta sistem peradaban sendiri. Setelah 53 tahun merdeka kita masih mengunakan sistem perlembagaan yang dihadiahkan oleh Lord Reid. Merdekakah kita? benarkah minda dan negara kita tidak lagi dijajah? yang pastinya dgn sistem kuno ini agama kian terpinggir. Agama hanya dijadikan isu bila ada kepentingan. Contohnya sangat mudah. Baru-baru ini, mereka mengerah media membesarkan isu kalimah "Allah". mereka gembira melihat rakyat berdemo, tiada tangkapan pun dibuat seperti demo-demo yang lain. Malah mereka tersenyum gembira kerana isu kenaikan harga gula dan roti, enjin jet yang hilang dan pemotongan segala elaun untuk kakitangan kerajaan telah dilupakan oleh rakyat. Rakyat serta penyokong mereka bodohkan. termasuk juga pemimpin serta penyokong pembangkang yang bodoh berpolitik pun turut terpesona menyokong tindakan kerajaan yang sedang membodohkan mereka-mereka yang buta dalam mengenal erti politik. Akhirnya kerajaan kata ada sesetengah negeri sahaja yang tak boleh guna, tapi boleh digunakan di negeri lainnya. terus senyap sunyi seluruh penyokong kerajaan tadi. sehingga terbakarnya surau pun mereka terpaksa senyap juga. kerana penyokong-penyokong bodoh ini mula sedar yang mereka telah dibodohkan oleh kerajaan. Cuba anda lihat? licik atau tidaknya permainan mereka? betapa bodohnya rakyat yang terpesona dgn isu yang dicetuskan oleh kerajaan yang beragama hanya untuk tujuan politik jumud mereka? Jadi apakah jaminan tertegaknya islam dimalaysia dengan pemerintahan yang sedia ada? lihat saja sekarang ini. maksiat berleluasa. remaja berpeleseran berpegangan tangan tanpa ada rasa bersalah walaupun bukan mahram. Riba dilakukan hampir setiap saat termasuklah kepada mereka-mereka yang bergelar orang agama.

Jadi dimana kesudahannya ? ekonomi merundum, agama terabai... inikah kerajaan yang akan terus memimpin rakyat? Wassalam.

ahazeman said...

sebaik-baiknya saling tolong menolong dalam kebaikan...

greenhall said...

setuju dgn bujang susah..

kepad iddinm, renung2kan lah. buka minda luas2 ya!

Karim Mj said...

Asalamaualikum...

Maksud "gua hantu" tu kampung dia ker ? kalau mcm tu tak kenalah plk itu kampung saya.. saya amat terasa bila kampung saya di kata sebegitu.. walaubagaimana teruk pon pemimpin itu kampung dia menjadi sensitif untuk di hina, sebab ramai yang datang dari kampung itu...andainya kampung anda di hina sebegitu adakah anda hanya tergelak & tertawa ?

Fikir fikirkanlah yer...

salam....

MOHAMAD said...

aku bersyukur... ada rakan2 ku yg telah SEDAR dr mimpi kebencanaan 53 tahun. Syukur !

Kanya Kulap said...

[-] Cerita Sex Dewasa - Malam Ultahnya Dewi
[-] Cerita Sex Dewasa - Sempitnya Memek ABG SMP
[-] Cerita Sex Dewasa - Adik Qu Merenggut Perawan Qu
[-] Cerita Sex Dewasa - Anak Pembantu Qu Yang Memuaskan Qu
[-] Cerita Sex Dewasa - Gara Gara Hujan Mendadak
[-] Cerita Sex Dewasa - Gadis SMA Berjilbab Dengan Pembantunya
[-] Cerita Sex Dewasa - Akibat Obat Perangsang
[-] Cerita Sex Dewasa - Nikmatnya Teman Catting_Qu
[-] Cerita Sex Dewasa - Tante IVONE Yang Janda
[-] kata kata
[-] Cerita Sex Dewasa Gadis SMA Berjilbab
[-] Cerita Sex Dewasa - Bidan Muda Yang Cantik
[-] Cerita Sex Dewasa - Tubuh Tante_Qu Memang Nikmat
[-] Foto Bugil - Gadis Bule Mandi Telanjang
[-] Foto Bugil - Cewek Arab Berjilbab
[-] Foto Bugil - Belahan Dada Tante Nissa Hot
[-] Foto Bugil - ABG Cantik Di Kolam Berenang
[-] Foto Bugil - Memek Anak SMP Belum Berbulu
[-] Foto Bugil - Tante Silvia Di Grepe Memeknya Sebelum ML
[-] Foto Bugil - Cewek Arab Lagi Pamer Memek
[-] Foto Bugil - Tante Sexy DI Kamar Mandi
[-] Foto Bugil - HOT dan Terpanas
[-] Foto Bugil - Pantat Montok
[-] Foto Bugil - Anak SMP Dengan OM om