Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, March 15, 2011

MUFTI HARUS BANGANG SANA SINI

بسم الله الرحمن الرحيم

Nik Aziz tuntut Harussani beri tahu di mana dia ambil dakwaan Nik Aziz kata undi PAS masuk syurga.


Banner jahat puak UMNo semasa PRK Merlimau yang jadi rujukan mufti harus sana sini

BHARU, 12 Mac : Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, beliau masih menunggu jawapan dari Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria mengenai kenyataannya yang mendakwa ‘undi Pas masuk syurga’.

Menteri Besar Kelantan itu berkata, beliau tidak menerima alasan Harussani bahawa sebarang jawapan yang dibuat tidak akan merubah dirinya.

“Dia tidak jawab surat yang saya hantar, kenapa tak jawab, saya difahamkan dia kata jawapan tidak akan berubah (sikap) Nik Aziz, saya hanya nak tahu dia ambil di mana dakwaan (undi Pas masuk syurga) itu,” katanya ketika ditemui selepas kuliah Jumaatnya di Dataran Ilmu di sini semalam.

Sebelum ini, Nik Aziz dilihat sentiasa bercanggah pendapat dengan Harusssani itu, dan yang terbaru Mufti Perak itu mahu pemimpin Pas khususnya Nik Aziz tidak menggunakan hukum untuk meraih kepentingan politik.

Menjawab perkara itu, Nik Aziz menjelaskan dalam ajaran Islam, setiap perbuatan termasuk isu masuk ke tandas sekalipun menggunakan hukum hakam.

Justeru Nik Aziz menasihatkan Harussani tidak mengulas sesuatu isu berdasarkan fakta yang tidak jelas puncanya.

“Jangan kita jadi mufti hanya dengar pandangan orang kampung sahaja, dia bertaraf mufti,” katanya.

Note: Ada mufti pun bebal.. dengan banner macam tu pun dia percaya dan terus keluarkan kenyataan. Macam ni ke keperibadian seorang yang bergelar mufti? Bila kena tang PR, tak payah tanya tak payah selidik tengok banner je terus buat hukum. Kalau kena pada Umno.. bini najib tak tutup aurat siap cium-cium dengan jantan hindu pun harus sana sini.. bini najib dok jadi penaung festival islam telanjang pun harus sana sini.. YB zambry keling junjung ancak dia kata harus sana sini.. kah..kah..kah..kah.. Lanie Nik Aziz inginkan kepastian dimana si harus sana sini ni dengar yg Nik Aziz kata "undi PAS masuk surga"? Sedar akan kebangangannya jadi malu sendiri.. ajak berdebat habis buah semua termasuk.. Nama je mufti.. dah tau silap bukan tau nak minta maaf.. Kah..kah..kah..kah.. boleh jadi mufti Haram sana sini ni.. Kah..kah..kah..kah..

Note: Abdullah bin Abbas r.a berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Sesungguhnya akan terdapat (akan ada) orang-orang dari umatku yang pandai (amat faham dan ahli) tentang urusan agama dan membaca Al-Quran, mereka berkata:“Kami datang kepada para Raja (pemimpin), biar kami memperolehi keduniaan mereka dan kami tidak akan mencampurkan mereka dengan agama kami.” Tidak terjadi hal yang demikian itu, seperti (umpamanya) tidak akan dapat dipungut dari pohon yang berduri melainkan duri. Demikian pula, tidak akan dapat diambil manfaat dari mendekatkan diri kepada mereka itu melainkan beberapa kesalahan belaka.- Riwayat Ibnu Majah.


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

1 comments:

Azwan said...

walaupun seorang ulama atau mufti tetap tidak akan terlepas dari ujian Allah..

Harta, dunia, nafsu dan syaitan merupakan ujian bagi setiap hamba Allah...

Moga kita semua dapat taufik dan hidayah dariNya.